BOINC@Poland

Inne => Archiwum => Wątek zaczęty przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 13:02

Tytuł: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 13:02
http://boinc.thesonntags.com/collatz/ już dopięty :D i od razu dodam że projekt mieli na kartach graficznych CUDA :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Szopler w 12 Lipiec 2009, 14:01
Dopięty i miele pierwszego WU!
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 14:07
idzie szybko :D wygląda na to że w kilka godzin zakończy na mojej 8500GT :D ciekawe jak zapunktuje :D bo próbki krótkie a deadline długi :D idealne na słabe karty :D jakby jeszcze dobrze punktowało to.... miód

Widać że CUDA zaczynają niepodzielnie rządzić w BOINC, chłopaki z ATI powinni się do pracy przyłożyć...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: RAD-Poland w 12 Lipiec 2009, 14:27
Cytat: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 14:07
...
Widać że CUDA zaczynają niepodzielnie rządzić w BOINC, chłopaki z ATI powinni się do pracy przyłożyć...

aplikację pod AMD/ATI należy wgrać/zainstalować ręcznie podobnie jak inne optymalizowane wersje aplikacji, to chłopaki z development Boinc powinni się do pracy przyłożyć
Optimized Applications (http://boinc.thesonntags.com/collatz/power_apps.php)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 12 Lipiec 2009, 15:43
u mnie wali błedami na dziendobry musiałem przestawic ncpu na 1 ale to nie pomogło
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 12 Lipiec 2009, 16:04
Z tego co widzę projekt liczy te liczby przy pomocy liczb zmiennoprzecinkowych double precision, ciekawe czy dałoby to rade jakoś adoptować do AP27.

Dla osób chcących odpalać to na ATI poprawiona wersja na maszyny x64 http://boinc.thesonntags.com/collatz/download/collatz_1.09c_windows_x86_64__ati_SSE2.zip

Wymagane Catalyst 9.2+ (nie trzeba zmieniać nazw dll tak jak w milce, bo aplikacja jest kompilowana na nowszy SDK, który potrafi znaleźć właściwe dll)


ehh nie udało się zrobić AP27 jako drugiego programu pod ATI :(
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Szopler w 12 Lipiec 2009, 16:36
Na mojej kręconej 8600 Mobile [Core 650MHz / Shadery 1400MHz / Mem 800MHz] poszło WU w CPU time: 1137.578125 seconds, Wall clock time: 3026.421875 seconds. Punkty: Claimed 6.97 Granted: PENDING
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 12 Lipiec 2009, 16:40
Prosiłbym kogoś kto ma uprawnienia do zmiany tytułów newsów na stronie głównej o zmianę z "Pojawił się nowy projekt wykorzystujący CUDA" na "Pojawił się nowy projekt wykorzystujący CUDA, oraz ATI Stream", do samego newsa dodałem info o kartach ATI (mam nadzieje, że troll się nie obrazi).
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 19:04
Ależ skąd.... dałem ciała że nie przyuważyłem tego ATI  :shame:

pytanie czy optymalka collatz_1.07_windows_intelx86_SSE2.zip wykorzystuje CUDA bo może wykrzesałbym więcej PKT. Na razie mam zadanie in progres choć u mnie już zakończona to serwer ma maintenance.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: buri w 12 Lipiec 2009, 19:25
Troll jak przeliczyłeś powiedz ile pkt/na czas, ciekawi mnie czy warto podciągnąć jakąś kartę.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 20:06
liczyło ze 3 godziny na 8500gt punktacji nie znam bo na serwerze próbka ma status in progres. Ponoć ktoś wałował na aplikacji i zmieniają validator na serwie. Jak skończą to zobaczę czy w ogóle coś dostanę  >:( bo we freehalu uwalił mi tobias całość punktacji...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 20:11
http://boinc.thesonntags.com/collatz/top_hosts.php

tu możesz popatrzeć ile kolesie kosili :D

wygląda na to że jest na sztywno 408,32 per próbka
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Szopler w 12 Lipiec 2009, 20:31
3x 408 = 1224 pkt/h u mnie :) zaczynam to liczyc...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 21:11
na razie serwer wisi i pokazuje środkowy paluch
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 21:49
czy ktoś zna pełną listę radków nadających się pod ten projekt?? koleś na forum pisze że ma radka 34xx na którym miele WU przydałoby się zatrudnić mojego radka 3650 na AGP :D no i pytanie zasadnicze. Czy trzeba używać klienta halowego ?? Ktoś to z naszych wogóle odpalał na Radku??

Bo widzę że już 15 członków w tym projekcie mamy :D szybko się sepy rzuciły  XD
1) Mchl [Założyciel]
2) Aleksander Parkitny
3) RAD-Poland
4) emik
5) Szopler
6) exent
7) OxyOne
8) patyczak
9) TRZECIAK
10) Sesef
11) cezary_m
12) lolek
13) Ortiz
14) Robert63
15) Timaxi

XD
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: TRZECIAK w 12 Lipiec 2009, 21:55
Ja odpaliłem to na 4870x2 na próbę i bez żadnych kombinacji leci spoko. Dodatkowo punktuje nieźle (zakładając te 408pkt za próbkę), bo lepiej jak milka. Ze swojej karty mógłbym wycisnąć ok 190-200k, ale odpaliło się to na 1 GPU a nie miałem czasu pokombinować, bo serw leży.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: emik w 12 Lipiec 2009, 22:10
ja niestety liczę na CPU - po 3h jest dopiero 3%, ale to i tak lepiej niż AQUA gdzie 4% mam po 17h XD
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 12 Lipiec 2009, 22:10
Cytat: TRZECIAK w 12 Lipiec 2009, 21:55
Ja odpaliłem to na 4870x2 na próbę i bez żadnych kombinacji leci spoko. Dodatkowo punktuje nieźle (zakładając te 408pkt za próbkę), bo lepiej jak milka. Ze swojej karty mógłbym wycisnąć ok 190-200k, ale odpaliło się to na 1 GPU a nie miałem czasu pokombinować, bo serw leży.

u mnie jakby liczyły wszystkie GPU to wyrabiam ponad 400K
1 GPU liczy na 99% czas 5m 58s
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 12 Lipiec 2009, 22:34
Cytat: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 21:49
czy ktoś zna pełną listę radków nadających się pod ten projekt?? koleś na forum pisze że ma radka 34xx na którym miele WU przydałoby się zatrudnić mojego radka 3650 na AGP :D no i pytanie zasadnicze. Czy trzeba używać klienta halowego ?? Ktoś to z naszych wogóle odpalał na Radku??
....

Taką odpowiedź dostałem na forum "It does not require double precision." więc ruszą wszystkie gpu z tej listy http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/pages/ATIStreamSystemRequirements.aspx#cards
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 22:37
czyli zaraz zarażam kompa mojej lubej :D niech radek piłuje :d
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 22:54
ma ktoś łopatologiczną instrukcję instalacji?? bo tam jakieś biblioteki trza załadować i inne takie...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 12 Lipiec 2009, 23:11
Cytat: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 22:54
ma ktoś łopatologiczną instrukcję instalacji?? bo tam jakieś biblioteki trza załadować i inne takie...

W tej chwili projekt nie działa, więc nawet nie wiadomo jak będzie się sprawować.

Tak ogólnie to Catalyst 9.2 minimum
Do tego jaki system?
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 23:19
windoza XP chyba 32 ale może i 64 bit :D nie pamiętam :D wiem że oprócz catalystów to jeszcze jakieś DLL trzeba gdzieś powrzucać :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 12 Lipiec 2009, 23:34
Cytat: Troll81 w 12 Lipiec 2009, 23:19
windoza XP chyba 32 ale może i 64 bit :D nie pamiętam :D wiem że oprócz catalystów to jeszcze jakieś DLL trzeba gdzieś powrzucać :D

Przy tej wersji już nie trzeba. Jest to spowodowane tym, że wraz z wejściem SDK 1.4 i sterów 9.2 zmieniły się właśnie te nazwy dll, milka była kompilowana ze starszą wersją 1.3 i przez to trzeba zmieniać te nazwy. Collatz jest kompilowany z wersją 1.4 więc nie trzeba nic zmieniać, jedyne wymaganie to Caty 9.2+

Cytat: TRZECIAK w 12 Lipiec 2009, 21:55
Ja odpaliłem to na 4870x2 na próbę i bez żadnych kombinacji leci spoko. Dodatkowo punktuje nieźle (zakładając te 408pkt za próbkę), bo lepiej jak milka. Ze swojej karty mógłbym wycisnąć ok 190-200k, ale odpaliło się to na 1 GPU a nie miałem czasu pokombinować, bo serw leży.

Z logów na stronie wynika, że wszystko WU liczyły się na obydwu GPU. Czyli jak? liczy po 2 wu na każdym GPU czy 4 wu na 1 gpu bo nie wiem czy pisać na forum, że jest problem bo OxyOne nie może odpalić 4 GPU wszystko liczy na 1 GPU.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: TRZECIAK w 13 Lipiec 2009, 00:08
Mi Riva Tuner pokazywało że liczy ewidentnie na 1 GPU na 99,9 % a drugie GPU wykorzystanie 0 %. Tyle tylko że nie miałem czasu pokombinować nad tym, a pewnie da się odpalić oba GPU lub więcej.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Szopler w 13 Lipiec 2009, 00:20
Reaktywacja ;) tyle, że wzrosło zapotrzebowanie na CPU do 0.03 z 0.02... Mam 10 WU ;) czekam na punkciki!
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 13 Lipiec 2009, 00:29
jak narazie nie moge wyjsc z 1 GPU

... bedzie dobrze z milka tez tak było... musi powstac multigpu do tego jakas optymalka... bedzie dobrze...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 13 Lipiec 2009, 01:05
Cytat: TRZECIAK w 13 Lipiec 2009, 00:08
Mi Riva Tuner pokazywało że liczy ewidentnie na 1 GPU na 99,9 % a drugie GPU wykorzystanie 0 %. Tyle tylko że nie miałem czasu pokombinować nad tym, a pewnie da się odpalić oba GPU lub więcej.

Coś, źle jest w aplikacji. Przydzielanie gpu niby jest dobrze co widać po przeliczonych WU, ale i tak wszystko odpala na device 0. Napisałem już o tym problemie na forum u nich w temacie o ATI jutro może co poprawi typek.

Jest to pewnie błąd, z tym że każdy kernel wywołuje na pierwszym gpu. Jedna linijka do poprawy i rekompilacji i powinno już wszystko śmigać. Z tego co policzyłem to płaci jakieś 30% więcej niż milka.

Jak ruszy już multi gpu u ATI to będzie można w końcu sprawdzić co jest lepsze NV czy ATI będzie wiadomo co kupować do SKB@P
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 13 Lipiec 2009, 07:23
jak 30% więcej jak milka to już widzę wzrost RAC u OxyOne :D

co do multi GPU to sam admin projektu mówił że musi nad tym popracować :D ja na razie mam jedno GPU :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Pigu w 13 Lipiec 2009, 07:32
jeżeli lepiej niż milka, to też się przeszczepię %) tym bardziej, że nowsze opto, kompilowane już po ludzku bez przenoszenia dll  :attack:
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: tito w 13 Lipiec 2009, 08:33
To i ja coś od siebie napiszę. Patrząc na temperatury pracy GPU to ten projekt najmniej obciąża kartę- mi spadła z 56 na 51 (GPUgrid -> collatz).
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 13 Lipiec 2009, 08:43
Wklejam bo mnie sie watki pomieszały.

Po analizach z Sesefem doszedłem do wniosku ze:

NV wg tego Pana i jego hosta http://boinc.thesonntags.com/collatz/results.php?hostid=49&offset=0&show_names=0&state=3
- posiada NV 295.

Natomiast ten gosc OxyOne http://boinc.thesonntags.com/collatz/results.php?userid=678&offset=0&show_names=0&state=3
jechał na R770. Dopiero po 3h ustawilismy aby GPU0 pracował na 100 bez strat i oto wyniki:

http://boinc.thesonntags.com/collatz/workunit.php?wuid=9361 nr259
http://boinc.thesonntags.com/collatz/workunit.php?wuid=9195 nr259

Było juz póżno bo chyba ok 3.00 zakonczylismy testy. Zobaczymy jak poprawia app na multigpu.
Wniosek mi sie sam cisnie na usta:
Testy testy testy bo jak narazie nv295 która kosztuje ok 1800zł jest miażdzona o ok 50% od konkurenta R770 w cenie do 550zł.

[EDIT]
ustawienia obciazajace GPU  
k64 -n2- 28-33% usage GPU
k128 -n2- 48-50%
k256 -n2- 66-67%
k512 -n2- 89-90%
k640 -n2-  100%
k1024 -n2- 100%

-k256 -n1 - 90-100% usage GPU
-k512 -n1 - 100% usage GPU

ja wiem ze pewnie macie to w dupie co tu jest napisane ale przy multi bedzie trzeba sie naginastykowac aby obciązyc GPU na 100% (usage) z pełnym buforem (load) aby nie dopuscic do przeładowania a co za tym idzie skoku CPU (ok 40-50% kazdy rdzen)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: tito w 13 Lipiec 2009, 09:08
OxyOne - mocne określenie. Jeśli ktoś by miał to w dupie to byłby zwyczajnie głupi. Mi się to pewnie nigdy nie przyda, ale: 1) trzeba docenić czyjąś pracę, 2) nie można mieć w dupie Twojego RAC-u, 3) po to jest forum, aby się dzielić swoją wiedzą.

Update: karta 4650 będzie to liczyć?
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 13 Lipiec 2009, 10:45
ja myślę że na moim radku to raczej się ucieszę z każdego przerobionegu WU a ktoś kto ma 4X4870 to się może przejmować faktem że mu rdzenie na 100% nie pracują :D ja takich zmartwień nie mam :D Ale każda wiedza jest pożyteczna :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 13 Lipiec 2009, 10:50
Mam GTX260 i HD4850 to jakby były próbki to bym porównał.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 13 Lipiec 2009, 10:53
Cytat: tito w 13 Lipiec 2009, 09:08
OxyOne - mocne określenie. Jeśli ktoś by miał to w dupie to byłby zwyczajnie głupi. Mi się to pewnie nigdy nie przyda, ale: 1) trzeba docenić czyjąś pracę, 2) nie można mieć w dupie Twojego RAC-u, 3) po to jest forum, aby się dzielić swoją wiedzą.

Update: karta 4650 będzie to liczyć?


Wg zrozumianych przeze mnie słów to tak - bedzie liczyc
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 13 Lipiec 2009, 10:57
Cytat: satanetv w 13 Lipiec 2009, 10:50
Mam GTX260 i HD4850 to jakby były próbki to bym porównał.

próbki sa (chyba)
Chetnie pomoge jezeli chodzi o ati co jak ustawic.


ps. prosze nie piszcie na PW jak ustwic NV bo nie mam ZIELONEGO pojecia, mam tylko CZERWONE pojecie!!!
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: ksysju w 13 Lipiec 2009, 11:12
Hi

To może ktoś potwierdzić czy są teraz dostępne wu na gpu?
I czy prócz normalnego podłączenia jakieś czary na nv i linux_64 muszę odprawić ?

Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: gigi2000 w 13 Lipiec 2009, 11:16
http://boinc.thesonntags.com/collatz/server_status.php (http://boinc.thesonntags.com/collatz/server_status.php)
Results ready to send   0

Wyglada na to ze chwilowo susza :(
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 13 Lipiec 2009, 11:17
Cyba nie ma.

Results ready to send   0
Results in progress   5,906
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 13 Lipiec 2009, 11:25
ja mam w buforku ale nie licze czekam na nowe app

[EDIT]
zapomniałerm ze zresetowałem projekt
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 13 Lipiec 2009, 13:15
Cytat: ksysju w 13 Lipiec 2009, 11:12
Hi

To może ktoś potwierdzić czy są teraz dostępne wu na gpu?
I czy prócz normalnego podłączenia jakieś czary na nv i linux_64 muszę odprawić ?



Na razie przereklamowane Cudoku nie jest dostępne na linuxa.

CytatUpdate: karta 4650 będzie to liczyć?

Na oficjalnej liście wspieranych gpu http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/pages/ATIStreamSystemRequirements.aspx#cards tej karty nie widać, ale zawsze można próbować. Najważniejsze STERY CATALYST 9.2 albo nowsze

@Trollu możesz dodać do pierwszego posta informacje  z linkiem jakie karty ATI i NV są wspierane i dodatkowo, że w wypadku ATI minimum muszą być stery 9.2

ATI: http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/pages/ATIStreamSystemRequirements.aspx#cards
NV: http://www.nvidia.com/object/cuda_learn_products.html
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 13 Lipiec 2009, 13:46
podane tam już te linki były info o catalystach dodane :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 13 Lipiec 2009, 13:47
Cytat: Troll81 w 13 Lipiec 2009, 13:46
podane tam już te linki były info o catalystach dodane :D

Miałem na myśli pierwszy post tego tematu.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 13 Lipiec 2009, 23:04
noż kurde... mam kartę asusa EAH3650 512 Silent i usiłuję zainstalowac nowe catalysty z mizernym skutkiem... installer twierdzi że nie ma kompatybilnego sprzętu, a na stronce asusa są jakieś stery do zassania ale mają numerek 8,6. Noż kurde osiwieje do końca....

ok, znalazłem hotfixa na AGP http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/CatalystAGPHotfix.aspx do catalystów 9,6
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 13 Lipiec 2009, 23:14
Tylko liczyć nie ma co.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 14 Lipiec 2009, 12:20
Cytat: satanetv w 13 Lipiec 2009, 23:14
Tylko liczyć nie ma co.

No to na tyle jeżeli chodzi o projekt. Wystarczyło zapytac sie o multigpu, podpiac sie pod projekt i juz wszystko padło. :wth:
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 14 Lipiec 2009, 12:55
dajcie im szansę to dopiero faza alfa i dopiero pierwszy dzień otwartego działania projektu.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 14 Lipiec 2009, 13:55
Na razie jakiś bardziej szprytny odpalił swojego appa i admin musi napisać leszy validator, żeby jakiś wałków nie było.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 14 Lipiec 2009, 13:58
cefaniaczki - w imie nauki XD
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 14 Lipiec 2009, 17:59
Widzę, że nie za wiele mnie ominęło podczas awarii. Próbek jak nie było tak nie ma.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 16 Lipiec 2009, 14:12
Mogliby puścić jeszcze raz te zadania a nie od 3 dni jest Results in progress   1,116 - 1,200
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 16 Lipiec 2009, 14:19
nie chce dopuścić do dziwnych sytuacji. Niektórzy używają zhackowanej aplikacji liczącej o doszłoby do problemów jakby ktoś dostał za dużo credits.... przecież to dopiero alpha....
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 16 Lipiec 2009, 14:22
Ale te zadania schodzą w tempie 50 na dobę. Więc jeszcze się z 20 dni zejdzie zanim ten etap obliczeń się zakończy.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 17 Lipiec 2009, 10:52
No forum doczytałem się, że jest testowana nowa wersja aplikacji v1.10 oraz nowy validator. Prawdopodobnie jeszcze dziś albo w nast tygodniu zostaną anulowane wszystkie WU i puszczone na nowej wersji.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: tito w 28 Lipiec 2009, 07:41
Są próbki.

Serwer leży...:/
Ale ja parę złapałem:P
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 28 Lipiec 2009, 08:58
....... kurcze  :wth:
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: tito w 28 Lipiec 2009, 09:35
Już jest spoko - serwer up, próbki się liczą.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 28 Lipiec 2009, 10:33
mam nadzieję że radek mojej dziewczyny zasiorbał cokolwiek :D i że moja 8600GT też coś juz mieli :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 28 Lipiec 2009, 11:13
Też jedną złapałem, ale mój staruszek będzie ją robił trzy dni. :(
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 28 Lipiec 2009, 11:28
Wu mam bardzo duzo ale multi gpu nie działa.
Wu liczy ok 4m26s
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 28 Lipiec 2009, 11:41
zassałem 2 próbki :D (na stronie projektu mam tak w statusie :D) obydwa na amd mojej gazeli lecą na radku :D porównam więc sobie czasy liczenia na radku 3650 i nvidii 8500gt :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Raptor77 w 28 Lipiec 2009, 13:54
Witam wszystkich na tym forum :)

mam następujacy problem -> 2009-07-28 13:48:50   Collatz Conjecture   Output file collatz_1248745476_8489_0_0 for task collatz_1248745476_8489_0 absent

dzieje się tak niezależnie od użytego klienta (SSE, SSE2, ATI) - za bardzo nie mam pomysłu dlaczego :|
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 28 Lipiec 2009, 14:02
Widze ze zmieniła sie punktacja...


Task ID
click for details
Show names Work unit ID
click for details Sent Time reported
or deadline
explain  Status CPU time (sec) claimed credit granted credit
41371 15592 28 Jul 2009 8:18:31 UTC 28 Jul 2009 8:30:11 UTC Completed and validated 155.50 1.00 73.54

Validate state Valid
Claimed credit 1.00470011281936
Granted credit 73.5425141371223
application version 1.10
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 28 Lipiec 2009, 18:52
mi na 8500 gt 760/350 liczy się godzinę ( narazie wszystko w pendingu) na hostach widzę że za próbkę jest 70 kilka 80 kilka punktów więc podług seta jakies 4 razy więcej  :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: tito w 28 Lipiec 2009, 19:16
Mi na 9800 MGTS wychodzi jakieś 25minut na unit - po podliczeniu mniej więcej jak na GPU gridzie. PS SETI faktycznie tak cieniutko punktuje?
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: TRZECIAK w 28 Lipiec 2009, 19:18
Cytat: lolek w 28 Lipiec 2009, 18:52
mi na 8500 gt 760/350 liczy się godzinę ( narazie wszystko w pendingu) na hostach widzę że za próbkę jest 70 kilka 80 kilka punktów więc podług seta jakies 4 razy więcej  :D

A na 4870x2 gdyby liczyło na obu rdzeniach jest po zmianach 4 razy ale mniej niż za milkę, a wcześniej płacili ok 30% więcej.
Natomiast na GTX260 próbka liczy się ok 12:40 czyli przy 70 pkt za próbkę ok 8k na dobę więc 2,5 x mniej niż za GPUgrid.

Podsumowując liiiipa  , a projekt zapowiadał się na dość punktodajny.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 28 Lipiec 2009, 19:36
czyli projekt dla słabych grafik NV. Aplikacja w SETI dla GPU jest poprostu kiepsko zoptymalizowana, bo te same próbki są dla CPU, a tam punktacja wypada dosyć nieźle
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: stn w 28 Lipiec 2009, 20:09
LOL? U mnie na 9600GSO liczy się 12 minut, ew 10 ja włączę 16 bit w Windowsie. Użycie procesora jest ok 6-10%. 79*6=474pkt/h. Tylko problem z ustawieniem, żeby pobierało. Teoretycznie 11K na dobę.

@lolek Zoptymalizowana? Ty chcesz dodawanie optymalizować? Czy mnożenie przez 3?
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 28 Lipiec 2009, 20:24
swoją drogą ponad 12 minut na próbkę na 260-tce to dosyć dużo, tylko  4 razy szybciej od 8500 . Ja też liczę przy 16 bit

@stn Wydaje mi się poprostu, że GPU liczy próbkę  zbyt długo podług CPU
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: TRZECIAK w 28 Lipiec 2009, 20:54
No więc popełniłem kilka szybkich testów.
Aplikacja na CUDA działa u mnie nieco dziwnie. Menadżer zadań podczas pracy aplikacji cuda nie wskazuje żadnego użycia CPU, a jednak coś musi używać tylko nie zwróciłem uwagi kiedy.
Podczas liczenia różnych projektów na CPU kiedy procesor jest obciążony próbka CUDA liczy się ok 12:40.
Gdy liczy się sama próbka CUDA czas wynosi ok 6:10, więc już całkiem przyzwoicie. Licząc średnio 75pkt za próbkę wychodzi ok 17,5k/dobę czyli bardzo podobnie do GPUgrid.

Odnośnie liczenia na ATI.
Aplikacja jak wspomniał Oxy nadal nie działa na więcej niż 1 GPU. Mało tego kilka razy podczas 2h zdażyło się że próbki nie wiadomo czemu nagle się zatrzymywały i nie liczyło się kompletnie nic. W takim wypadku pomagało tylko wyłączenie i ponowne włączenie BOINCa.
U mnie na 4870x2 1 próbka na 1 rdzeniu liczy się ok 4:30 więc licząc po 75pkt za próbkę wychodziło by ok 24k/dobę co w porównaniu do np Milki 80k/dobę z 1 rdzenia to ogromna różnica.
Ponadto każda liczona próbka zabiera ok 75% 1 wątku i7920 4GHz więc też dosyć dużo w porównaniu do Milki gdzie próbka zabiera ok 2%.


Podsumowując według mnie projekt w chwili obecnej jeśli chodzi o punkty proponowałbym dla kart Nvidii i to tych słabszych które nie nadążają odesłać próbek w GPUgrid. Dla szybszych kart Nvidii proponowałbym jednak GPUgrida ze względu no jego stabilność (no chyba że ktoś boi się liczyć próbki np przez 6 czy 8h)
Dla kart ATI dużo więcej punktów daje Milka i aplikacja jest o wiele stabilniejsza.
Niewiem tylko czy Collatz obsługuje słabsze karty ATI te których nie obsługuje Milka, bo jeśli tak to może warto też coś na nich policzyć.

Ja na chwilę obecną wracam do Milki a próbki Collatz zaciągne na maksa w razie gdyby Milka się wyłożyła.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 29 Lipiec 2009, 09:56
Collatz obsługuje karty ATI których nie obsługuje milka, wszystko dlatego że milka musi mieć double precission a collatz nie :D dlatego usiłuję od jakiegoś czasu zaprząc do roboty Radka 3650 :d ale na razie bez efektów....
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 29 Lipiec 2009, 10:22
Próbuj, próbuj - mój Radek 3300 o/b czeka na takie zadania. :)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Rysiu w 29 Lipiec 2009, 10:43
17k punktów na dzień? Toć to jakiś skandal... Dużo się przez te lata zmieniło. O ile pamiętam to kiedyś jak nie było takich procków i nie można było liczyć na grafikach, a gdy ja miałem P4 1,5 GHz [wtedy jeden z szybszych procków] to taki wynik wyrabiało się w ooo czasu...

Mi to się aż niemożliwe 17k/24h wydaje.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 29 Lipiec 2009, 12:10
OxyOne kręci 400k punktów na dobę :D ale on ma w domu serwerownię :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 29 Lipiec 2009, 12:54
Ja mam najzwyklejszy komputer...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 29 Lipiec 2009, 13:08
Taaaaaaa. każdy komp w mediamarkcie też ma zasiłkę 2kw :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: TRZECIAK w 29 Lipiec 2009, 20:16
Cytat: Troll81 w 29 Lipiec 2009, 13:08
Taaaaaaa. każdy komp w mediamarkcie też ma zasiłkę 2kw :D

Wiesz naklejkę sobie zawsze można przykleić  :)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 29 Lipiec 2009, 20:20
Ale akurat OxyOne ma zasiłkę powyżej 1kw w kompie.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: TRZECIAK w 29 Lipiec 2009, 20:22
Cytat: Troll81 w 29 Lipiec 2009, 20:20
Ale akurat OxyOne ma zasiłkę powyżej 1kw w kompie.

Wiem wiem to był żarcik, bo sam mam 1,2 KW choć narazie tylko  0,7 wykorzystuję.

A na poważnie to ten
Cytat: OxyOne w 29 Lipiec 2009, 12:54
najzwyklejszy komputer...
napewno trochę ciągnie i pewnie w elektrowni go bardzo lubią przy pisaniu rachunków  :).
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 29 Lipiec 2009, 20:25
Ty kupujesz kompy w mediamarkcie yhyy fajnie...

ja raczej niemarkowych poserwisówek nie kupuje...

musze miec taka zasilke bo... 2x Xeon + FBDIMM + 2x4870x2 + 6 HDD + 2 DVD + WC pompka + 12 wentylatorów 120mm+ SBFatality + OC CPU GPU wymagaja a na takim colorszicie czy tez fell nie pojade
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 29 Lipiec 2009, 20:29
w mediamarkcie mogę co najwyżej płytę kupić :D a i to tylko jak jestem w okolicach galerii bo pod domem mam tesco i tam nośniki są tańsze :D a tesco jest całodobowe
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 29 Lipiec 2009, 20:38
no żesz w mordę....

2009-07-29 20:35:26|Collatz Conjecture|Sending scheduler request: To fetch work.  Requesting 881280 seconds of work, reporting 0 completed tasks
2009-07-29 20:35:31|Collatz Conjecture|Scheduler request completed: got 10 new tasks
2009-07-29 20:35:33|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28520
2009-07-29 20:35:33|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28507
2009-07-29 20:35:34|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28520
2009-07-29 20:35:34|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28507
2009-07-29 20:35:34|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28508
2009-07-29 20:35:34|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28509
2009-07-29 20:35:35|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28508
2009-07-29 20:35:35|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28509
2009-07-29 20:35:35|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28504
2009-07-29 20:35:35|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28505
2009-07-29 20:35:35|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28520_0
2009-07-29 20:35:35|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28520_0 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:35|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28507_0
2009-07-29 20:35:35|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28507_0 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28504
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28505
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28478
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28479
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28520_0 finished
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28520_0_0 for task collatz_1248745476_28520_0 absent
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28507_0 finished
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28507_0_0 for task collatz_1248745476_28507_0 absent
2009-07-29 20:35:36|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28508_0
2009-07-29 20:35:37|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28508_0 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:37|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28509_0
2009-07-29 20:35:37|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28509_0 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28478
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28479
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28506
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Started download of collatz_1248745476_28480
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28508_0 finished
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28508_0_0 for task collatz_1248745476_28508_0 absent
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28509_0 finished
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28509_0_0 for task collatz_1248745476_28509_0 absent
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28504_0
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28504_0 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28505_0
2009-07-29 20:35:38|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28505_0 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28506
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Finished download of collatz_1248745476_28480
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28504_0 finished
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28504_0_0 for task collatz_1248745476_28504_0 absent
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28505_0 finished
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28505_0_0 for task collatz_1248745476_28505_0 absent
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28478_1
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28478_1 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28479_1
2009-07-29 20:35:39|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28479_1 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:40|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28478_1 finished
2009-07-29 20:35:40|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28478_1_0 for task collatz_1248745476_28478_1 absent
2009-07-29 20:35:40|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28479_1 finished
2009-07-29 20:35:40|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28479_1_0 for task collatz_1248745476_28479_1 absent
2009-07-29 20:35:40|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28506_0
2009-07-29 20:35:40|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28506_0 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:40|Collatz Conjecture|Starting collatz_1248745476_28480_0
2009-07-29 20:35:40|Collatz Conjecture|Starting task collatz_1248745476_28480_0 using collatz version 110
2009-07-29 20:35:41|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28506_0 finished
2009-07-29 20:35:41|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28506_0_0 for task collatz_1248745476_28506_0 absent
2009-07-29 20:35:41|Collatz Conjecture|Computation for task collatz_1248745476_28480_0 finished
2009-07-29 20:35:41|Collatz Conjecture|Output file collatz_1248745476_28480_0_0 for task collatz_1248745476_28480_0 absent


dodam że optymalkę do ATI mam najnowszą zassana 1,10
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: mindc w 31 Lipiec 2009, 08:43
tak się zastanawiam, czy wszystko jest ok, bo czegoś takiego nie widziałem jeszcze...
collatz liczy sobie WU i po pewnym czasie 'Waiting to run' tylko się zastanawiam na co on tak czeka, bo czeka nawet jak jest odpalone jedno jedyne WU...

to normalne w tym projekcie?
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 31 Lipiec 2009, 09:59
oni wogóle mają zonka...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 31 Lipiec 2009, 10:41
na CUDA`ch nie ma tego problemu  :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 31 Lipiec 2009, 10:55
poradzili mi bym zainstalował dot neta :D tyle tylk że trzeba będzie do domu pojechać by to zrobić :D jakby windows miał ssh.... :d
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: stn w 31 Lipiec 2009, 11:50
Za tydzień zrobie testy na 9600GSO. Teoretycznie można wyrobić ok. 450 pkt/h. Tylko problem jest z pobieraniem WU. Można brać raz na 2 minuty a w czasie liczenia próbki prosi o WU dla CPU, których nie biore.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: mindc w 31 Lipiec 2009, 15:31
Cytat: lolek w 31 Lipiec 2009, 10:41
na CUDA`ch nie ma tego problemu  :D

no właśnie o CUDA pisałem,
z aplikacją na CPU nie mam takiego problemu  8)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 31 Lipiec 2009, 15:59
no to masz odpowieź na swoje pytanie, to nie jest normalne.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: TRZECIAK w 04 Sierpień 2009, 17:42
Niestety ale nie wiem czemu od jakiegoś czasu nie dostałem ani jednego punktu za przeliczoną próbkę  :(.
Wszystkie próbki przeliczone prawidłowo na aplikacji 1,1 ATI po jakimś czasie odstania w pending dostają 0 punktów.
Na poprzedniej aplikacji wszystko było ok.
Czy ktoś ma lub miał podobny problem ?
Czy ktoś mógłby o tym napisać na forum, bo ja nieznam ang. ?

http://boinc.thesonntags.com/collatz/results.php?hostid=278&offset=180&show_names=0&state=0
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: mindc w 04 Sierpień 2009, 18:04
Cytat: TRZECIAK w 04 Sierpień 2009, 17:42
http://boinc.thesonntags.com/collatz/results.php?hostid=278&offset=180&show_names=0&state=0

odsyłasz przeliczone WU, ale niestety nie zawierają one prawidłowych danych i dlatego dostajesz 0pkt
ja bym zresetował projekt i zobaczył wtedy
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 04 Sierpień 2009, 18:41
u mnie to samo wali w kratke
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: TRZECIAK w 04 Sierpień 2009, 19:42
Resetowanie i inne czary nic nie dają.
Problem się pojawił przy nowej aplikacji, więc można by przypuszczać że jest skopana, a jednak u innych działa ok.
Szkoda bo czasem parę próbek by się policzyło tymbardziej że Milka ostatnio co jakiś czas wisi, a tak to klops.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: AiDec w 05 Sierpień 2009, 00:09
Cytat: TRZECIAK w 04 Sierpień 2009, 19:42
Resetowanie i inne czary nic nie dają.
Problem się pojawił przy nowej aplikacji, więc można by przypuszczać że jest skopana, a jednak u innych działa ok.
Szkoda bo czasem parę próbek by się policzyło tymbardziej że Milka ostatnio co jakiś czas wisi, a tak to klops.

A nie masz czasem za bardzo kreconego proca? To by bylo wyjasnienie. Naprawde dobre i znane z praktyki.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Voice1980 w 07 Sierpień 2009, 22:59
dziś zaczął mnie nękać taki komunikat

2009-08-07 22:40:46   Collatz Conjecture   Message from server: No work sent
2009-08-07 22:40:46   Collatz Conjecture   Message from server: CPU jobs are available, but your preferences are set to not accept them

Spotkał się ktoś z tym? Nic w żadnych ustawieniach nie zmieniałem qrde...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 07 Sierpień 2009, 23:12
Może za mało udostępniasz pamięci lub dysku? Colo to wredny zasobowo projekt...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Voice1980 w 08 Sierpień 2009, 00:42
Nie to nie to. Dodam że liczę ten projekt tylko na GPU... poczekamy zobaczymy może po prostu nie ma zadań
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 08 Sierpień 2009, 09:11
Cytat: Voice1980 w 08 Sierpień 2009, 00:42
Nie to nie to. Dodam że liczę ten projekt tylko na GPU... poczekamy zobaczymy może po prostu nie ma zadań

dokładnie tak. menedżer podaje ci że są dostępne tylko zadania na CPU, a ty ich nie chcesz
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 08 Sierpień 2009, 09:26
masz w ustawieniach zaznaczone żeby przesyłał ci zadania tylko na GPU :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: stn w 09 Sierpień 2009, 13:10
Projekt od dłuższego czasu leży...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 12 Sierpień 2009, 16:52
Ruszył i 5 WU się liczy.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 12 Sierpień 2009, 17:08
liczysz na gpu, czy cpu bo na graficzkę nic mi nie chce zassać
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 12 Sierpień 2009, 17:28
Liczę na GPU i z musu na CPU. Też mi nie chciało zassać jak miałem że zadania tylko pod GPU. Więc zmieniłem na zadania pod GPU i CPU i mi zassało 4 pod CPU i 40 pod GPU
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 12 Sierpień 2009, 17:37
Dzięki. Zrobiłem tak jak mówiłeś i dostałem 10 pod GPU i 0 pod CPU  :)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: stn w 13 Sierpień 2009, 11:49
Jakiego managera trzeba mieć, żeby normalnie pobierało zadania? Bo w kółko prosi o te dla CPU.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 13 Sierpień 2009, 12:34
Ja akurat na tym kompie mam 6.6.38 i nie mam problemu z zadaniami tylko trzeba zanaczyć, że chcesz dla CPU i GPU bo inaczej nie chce nic pobrać.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: stn w 13 Sierpień 2009, 12:51
Ale jak ustawie, że chce np na 4 dni to mi pobierze 15 zadań, a jakbym chciał więcej to prosi o samo CPU.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 13 Sierpień 2009, 15:05
Limit jest 30 zadań na rdzeń. Ja mam w buforze 119 na GPU i jedno na CPU. Na początku mi pobrało tylko 4 na CPU a teraz tylko 1. Więc nie jest tak źle.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: stn w 13 Sierpień 2009, 15:47
Ja niestety mam 1 rdzeń i pobiera mi 10 zadań. Zobaczymy co się stanie jak ustawie, że chce zadań na 10 dni.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 16 Sierpień 2009, 16:54
A co znaczy "Completed, validation inconclusive"? Przy dwóch wu jest taki komunikat, a trzeci jest... unsent.
http://boinc.thesonntags.com/collatz/workunit.php?wuid=218797
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 16 Sierpień 2009, 16:57
Cytat: 7NBI_Zarecki Robert w 16 Sierpień 2009, 16:54
A co znaczy "Completed, validation inconclusive"? Przy dwóch wu jest taki komunikat, a trzeci jest... unsent.
http://boinc.thesonntags.com/collatz/workunit.php?wuid=218797

W collatz aplikacja ATI ma błąd i tutaj trafiło się, akurat, że Cuda policzyło poprawnie a ATI nie i obydwa wyniki się różnią zadanie zostało wysłane do 3 komputera teraz wszystko zależy jak on policzy i punkty dostanie ten co zwrócił taki sam wynik jak ten 3 komputer.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 16 Sierpień 2009, 17:09
Czyli lepiej sobie odpuścić kręcenie Colla na ATI?  :deadman:
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 16 Sierpień 2009, 18:16
Cytat: 7NBI_Zarecki Robert w 16 Sierpień 2009, 17:09
Czyli lepiej sobie odpuścić kręcenie Colla na ATI?  :deadman:

Tak, bo i obciążenie cpu większe i mniej płacą, jak ktoś ma gpu obsługujące double lepiej mielić milke, do collatz można podłączać wszystkie pozostałe karty.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 08 Wrzesień 2009, 19:34
Czy poprawili już Colla na ATI?
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: satanetv w 08 Wrzesień 2009, 19:51
Z tego co wiem to nie. Na razie to nic nie działa.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: KrzychuP w 11 Wrzesień 2009, 10:27
Czy Collatz pójdzie na Radku X1650?
A coś innego poza Milky i Coll da się na ATI liczyc?
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 11 Wrzesień 2009, 13:35
Na ATI liczymy Milkę. Nie słyszałem o niczym więcej.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 11 Wrzesień 2009, 14:28
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/pages/ATIStreamSystemRequirements.aspx#cards

na tych wymioenionych tutaj się da liczyć collatza
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 11 Wrzesień 2009, 20:45
Ten link jest kaput!

Formalnie moja karta nadaje się, ale ostatnio jak próbowałem liczyć Colla, to połowa WU waliła błędy. Sesef pisał, że aplikacja pod ATI jest do bani.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Wrzesień 2009, 14:14
CytatSystem Requirements

(ATI Stream SDK v1.4-beta)

AMD tests its ATI Stream software development kit (SDK) on a wide range of systems to ensure that we are providing you with the best possible SDK from release to release. Below are a list of operating systems, compilers, cards and drivers that our qualification teams have used to test the latest SDK release.

The SDK may work on configurations that fall outside the list below. However, if your operating system, compiler, card or driver is not listed below, we recommend that you modify your configuration to a supported configuration for the best possible ATI Stream programming experience.



Cytat»Supported Compilers
Microsoft® Windows®    Microsoft® Visual Studio® (MSVS) 2005, 2008
Linux®    GNU Compiler Collection (GCC) 4.1.2

CytatSupprted Systems
Microsoft® Windows®    XP SP3 (32-bit/64-bit)
Vista® SP1 (32-bit/64-bit)
Linux®    

Red Hat® Enterprise Linux® (RHEL) 5.1, 5.2 (32-bit/64-bit)
SUSE Linux® Enterprise Server (SLES) 10 SP2 (32-bit/64-bit)
openSUSE™ 11.0 (32-bit/64-bit)


CytatSupported Cards:

ATI Radeon™ HD    

23501,2
2400 Pro1,2
2400 XT1,2
2400 LE1,2
2600 Pro1,2
2600 XT1,2
2900 GT1,2
2900 Pro1,2
2900 XT1,2
34101,2
34301,2
34501,2
34701,2
3690
3830
3850
3870
3870 X2
43501
45501
46501
46701
4770
4830
4850
4850 X2
4870
4870 X2
4890
ATI FireGL™    V36001,2
V56001,2
V76001,2
V7700
V86001,2
V86501,2
ATI FireMV    22601,2
ATI FirePro™    22601,2
24501,2
V37001,2
V37501,2
V57001,2
V77501,2
V8700
AMD FireStream™    9170
9250
9270
ATI Mobility Radeon™ HD    34101,2
34301,2
34501,2
34701,2
36501,2
36701,2
3850
3870
4300 Series1
4500 Series1
46501
46701
4850
4850X2
4870
AMD Chipset    ATI Radeon™ HD 3000 Graphics (AMD 760G)1,2
ATI Radeon™ HD 3100 Graphics (AMD 780V)1,2
ATI Radeon™ HD 3200 Graphics (AMD 780G)1,2
ATI Radeon™ HD 3300 Graphics (AMD 790GX)1,2
ATI Radeon™ Embedded    E2400 Discrete GPU1,2
E2400 MXM-II Module1,2
E4690 Discrete GPU1

CytatTested Drivers

ATI Radeon™ HD    ATI Catalyst™ 9.7
ATI FirePro™    ATI FirePro™ Unified Driver 8.603
AMD FireStream™    ATI Catalyst™ 9.7
ATI Mobility Radeon™ HD    Contact the laptop manufacturer for the appropriate driver.
AMD Chipset    ATI Catalyst™ 9.7
ATI Radeon™ Embedded    ATI Catalyst™ 9.7
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: stn w 12 Wrzesień 2009, 14:24
Ogólnie rzecz biorąc to zepsuł się feeder i nie chce karmić albo coś innego sie jeszcze zepsuło.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 18 Wrzesień 2009, 13:10
Pojawiła się nowa aplikacja GPU (2.0 ati) - pobierana jest samoczynnie przy dołączeniu do projektu. Chodzi w trybie koprocesorowym klienta 6.10. Aplikacja działa poprawnie - WU zweryfikowane przez CUDA oznaczono mi jako Valid. Punktów jest sporo, ale około 3x mniej niż w Milce. Dobra oferta na okresy mlecznej posuchy. Na zdrowie!
:attack:
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 21 Wrzesień 2009, 01:42
Nawet nieźle liczy 15min na wu schodzi na 4770@862 Mhz Z tego co zauważyłem mniej kartę grzeje niż milka, no ale 2x mniej pkt :(
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 21 Wrzesień 2009, 08:05
Mniej grzeje? No to trzeba podkręcić kartę. Tylko ciężko ją przetestować, bo ostatnio ciągle się coś sypie na GPU i nie wiadomo z jakiego powodu.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 21 Wrzesień 2009, 14:54
Sporo mniej grzeje, dzięki temu spokojnie uzyskałem zegar 905 mhz co przy milce już się sterownik sypie na 870.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 22 Wrzesień 2009, 23:34
Na forum Collatz Tomasz Paweł (TPT) zamieścił taki wpis:
http://boinc.thesonntags.com/collatz/forum_thread.php?id=101&nowrap=true#1713

BOINC@Poland = B@P
They are credit hunters :)

I tak patrzę na obecne statystyki i...
http://pl.boincstats.com/stats/user_stats.php?pr=collatzc&st=0&hosts=0&ti=0&co=Poland&date=&or=16
Tomasz Paweł ma 3. miejsce w łowieniu punktów - przyganiał kocioł garnkowi.

A oto wpis Tomasza Pawła na jego forum:
Mamy ponad 16 000 000 punktów!
To jak to jest z tymi punktami w TPT? Łowią je czy też nie?

Poza tym, tak sobie myślę, że skoro Tomaszowi i Pawłowi tak źle kojarzą się punkty, to może zająłby się jakąś inną działalnością? W BOINC od punktów się nie ucieknie. Może sprzątanie świata?
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 23 Wrzesień 2009, 00:10
Panowie nie kłóćcie sie...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 23 Wrzesień 2009, 20:17
Kolejne co mi się podoba w tym projekcie to, że jak sterownik się posypie i odpali VPU to collatz dalej liczy, a nie zacina się jak milka.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 23 Wrzesień 2009, 22:01
Na dodatek od razu wiem, że to się stało, bo komp wtedy muli tak, że nie idzie nic na nim zrobić.

Po wywaleniu Almere czas przetwarzania jeszcze się skrócił i teraz wynosi od 16:58 do 17:30, a najczęściej 17:06 (średnia 17:12), wciąż bez o/c. Co ciekawe, Almere wpływu na Milkę nie miało.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: tito w 26 Wrzesień 2009, 09:45
Podobno wypuścili nową aplikację pod CUDA + 50% w szybkości liczenia.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 26 Wrzesień 2009, 11:44
Chwilowo pendingi tak horrendalnie urosły, że nie nadążają z dostawianiem kolejnych dysków. Wczoraj miałem ponad 600 wu w kolejce. Zobaczymy co nowe Cudaki potrafią. Póki co prowadzi Ati i mogłoby tak zostać. Aczkolwiek Tomasz Paweł ostro naciera, aby odebrać nam miejsce na podium, licząc, że będziemy preferować Milkę. Patyczak i Mindc już polegli, Voice 1980 polegnie lada godzina.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sesef w 26 Wrzesień 2009, 13:40
Cytat: tito w 26 Wrzesień 2009, 09:45
Podobno wypuścili nową aplikację pod CUDA + 50% w szybkości liczenia.

O To fajnie bo terazz tego co widziałem, to bywało tak, że ja swoim 4770 robiłem wu w ~850 sec a GTX260 w 1,1k
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: tito w 26 Wrzesień 2009, 14:56
Wcale nie tak fajnie.. Przepraszam Panowie za wprowadzenie w błąd. To nie collatz tylko milka.  :shame:
Tu jest wątek na forum: http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=1164
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: tito w 06 Październik 2009, 13:35
Ktoś uruchomił collatza na GPU 8400MGS z 128 MB ram (czas przeliczania 7,5 godziny). W związku z tym kto ma jakiś słabszy sprzęt NVidii - do ataku.
Jedyny problem w tej chwili, że oficjalne stery dla laptopów to 186.xx, a one nie pozwalają na liczenie collatza. Potrzeba sterów BETA190.xx
http://boinc.thesonntags.com/collatz/forum_thread.php?id=140
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 06 Październik 2009, 14:04
Cytat: tito w 06 Październik 2009, 13:35czas przeliczania 7,5 godziny
Tyle to liczy dobre CPU na jednym core.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 06 Październik 2009, 14:21
Ale ten jeden core masz wolny na inne projekty :D a na 8400 to pmożesz zapomnieć o GPUGrid :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 07 Październik 2009, 07:29
na 8500 po OC próbka się robi trochę ponad 3 h. I to już przyzwoite punkty wychodzą ~160pkt/h   :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 16 Październik 2009, 00:37
zaraz mnie coś trafi

mam grafę NV 8600GT
stery 191.07_desktop_winxp_64bit_english_whql.exe

i dostaję
2009-10-15 23:15:27|Collatz Conjecture|Sending scheduler request: To fetch work.  Requesting 258723 seconds of work, reporting 0 completed tasks
2009-10-15 23:15:38|Collatz Conjecture|Scheduler request completed: got 0 new tasks
2009-10-15 23:15:38|Collatz Conjecture|Message from server: No work sent
2009-10-15 23:15:38|Collatz Conjecture|Message from server: CUDA version 2.3 needed
2009-10-15 23:15:38|Collatz Conjecture|Message from server: Your computer has no ATI GPU

no ale kurna teretycznie powinienem mieć te cuda 2.3   :attack: czemu duractwo nie ssa???
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Voice1980 w 16 Październik 2009, 10:49
wygląda mi to znajomo.... zrób restart projektu. Niech pościąga sobie wszystko na nowo.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 16 Październik 2009, 11:34
Zrobiłem. Odłączyłem i przyłączyłem się.... I znów to samo......
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Voice1980 w 16 Październik 2009, 13:08
No to nie wiem. Mi to pomogło. Mam Stery 190.62

stery 191.07, które masz, według specyfikacji na stronie nvidii mają obsługę cuda 2.2.

Zresztą podobnie jak moje 190.62...

Może chwilowa zawiecha projektu?
Później zgłębię temat.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sciagacz w 16 Październik 2009, 15:06
miałem to samo jakies 2 tyg temu

mialem w buforku WU na 2 dni

projekt sam po godzinie przyslal mi nowe probki i nic nie poprawialem
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 16 Październik 2009, 16:10
poczekamy... obaczymy. Daję mu weekend.

Czy moglibyście jeszcze podać preferencje dla projektu?? Bo odznaczyłem używanie CPU i zostawiłem używanie GPU
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 16 Październik 2009, 16:31
Jest prośba o przejście na wersję 206, bo starsze wersje wywalają validator i mamy dziwy.

Poza tym obsługa wyjeżdża i nie oczekujcie jakiejkolwiek poprawy przed poniedziałkiem.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 20 Październik 2009, 11:23
Ostrzeżenie! Jeśli ktoś nie przełączył się jeszcze na wersję 2.06, to może przestać dostawać punkty. Starsze wersje, zwłaszcza 2.05, rozwalają validator i mamy przestoje. Zatem jeśli macie ten projekt, to zmieńcie aplikację na aktualną wersję, aby uniknąć rozczarowania.

CytatThe project is back online after the outage this weekend. If you are using an ATI GPU and have not converted to v2.06 yet, you may want to do so now. Any WU that crashes the validator will be deleted. No credit awarded. After having manually fixed several hundred in the last 24 hours, I am tired of fixing. If you are using the standard ATI apps, the ATI 2.06 app has probably already downloaded and your have nothing to do. If you are running an app_info.xml and have not yet upgraded, you may want to do so as soon as possible. If the 2.05 results continue to crash the validator, I will change the validator to reject any 2.05 results so that the project does not crash again next weekend.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 20 Październik 2009, 11:50
Poda mi ktoś linka do optymalek collatza?? bo szlag mnie trafia jak moja graficzna się nudzi.....
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Raptor77 w 20 Październik 2009, 11:56
same sie sciagają przy boinc 6.10.1x
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 20 Październik 2009, 12:01
U mnie wogóle dziad nie chce liczyć......
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 20 Październik 2009, 12:01
Same ściągają się tylko wtedy, kiedy nie masz własnego app_info w katalogu projektu. Jeśli masz, to musisz zrobić ręczną aktualizację. Najlepiej spojrzeć na wersję WU - ma być 2.06.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sciagacz w 20 Październik 2009, 21:54
Przepraszam ze pytam ale czy chodzi tylko o karty ATI??
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: OxyOne w 20 Październik 2009, 21:57
Bezapelacyjnie...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sciagacz w 20 Październik 2009, 22:11
dzieki
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 21 Październik 2009, 19:01
no dobra. poddaję się może ktoś ma jakiś pomysł

System to windows XP64 pro
stery to 191.07_desktop_winxp_64bit_english_whql.exe
Karta to 8600GT

Manager to 6.5.0

Zawartość katalogu E:\BOINC\data\projects\boinc.thesonntags.com_collatz

image0.png
slideshow_collatz_00
stat_icon
stat_icon_01.png

czyli niema nawet aplikacji......

na stronie projektu są dostępna następujące optymalki:

collatz_2.06_Win32_AMD.zip (Win32 ATI with AMDCALxx.DLL files)     2.06     ATI CAL 1.3     10/14/2009 14:18 CST
collatt_2.06_Win32_ATI.zip (Win32 ATI with ATICALxx.DLL files)       2.06    ATI CAL 1.3    10/14/2009 14:18 CST
collatz_2.06_Win64_AMD.zip (Win64 ATI with AMDCALxx.DLL files)    2.06    ATI CAL 1.3    10/14/2009 14:18 CST
collatz_2.06_Win64_ATI.zip (Win64 ATI with ATICALxx.DLL files)       2.06    ATI CAL 1.3    10/14/2009 14:18 CST
collatz_2.01_x86_64-pc-linux-gnu__cuda22.tar.gz (Linux x64)       2.01    nVidia/CUDA 2.2    09/29/2009 20:18 CST
collatz_2.00_windows_intelx86__sse.zip (Win 32)             2.00    CPU    09/18/2009 09:43 CST

co ja z tym fantem mam zrobić???
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Peciak w 21 Październik 2009, 19:48
może się mylę ale z tego co widzę to Nvidia idzie tylko na linuxe - czyli zmienić system lub wymienić kartę :(
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 21 Październik 2009, 22:46
1. Nie ma optymalizowanej aplikacji dla Cudaków pod Windows.
2. Jest standardowa aplikacja Windows dla Cudaków 23.
http://boinc.thesonntags.com/collatz/apps.php
3. Jeśli ta karta kuma takie Cuda, to projekt sam ściągnie odpowiednią aplikację.
4. Do poprawnego działania aplikacji pod ATI wymagana jest wersja przynajmniej 6.10.10. Wrzuć najnowszą wersję i jest szansa, że ruszy.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sciagacz w 22 Październik 2009, 18:59
Ja mam 8600GTS klient 6.6.38  stery 190.38 win Vista 32 i wszystko działa bez problemu
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 02 Listopad 2009, 22:58
Wciąż są osoby odsyłające wersję 205, co wywołuje stres podczas kolejnych weekendów. Dlatego począwszy od piątku te WU będą oznaczane jako wadliwe, bez punktów.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Tomasz R. Gwiazda w 02 Listopad 2009, 23:20
app dla x64 dla NV samo sie sciaga ze strony projektu, nie trzeba wgrywac nic (na Win7 x64 nazwa app, Collatz 2.03 (cuda23) )
chyba ze mowa o optymalkach...
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 02 Listopad 2009, 23:24
ja mam 203 :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Tomasz R. Gwiazda w 02 Listopad 2009, 23:31
opcja "Zrestartuj projekt" juz byla ? :)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 02 Listopad 2009, 23:34
a 203 są złe??
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 02 Listopad 2009, 23:40
Wersja 2.06 dotyczy oczywiście posiadaczy ATI. Cudaki mają swoje numerki.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 05 Listopad 2009, 02:53
W najbliższych dniach Collo wydłuży zadania o 50%. Dzięki temu spadnie obciążenie serwera i zwiększy się zapas na hoście. Jednocześnie największe słabiaki nie wyrobią się w czasie.

Ponadto Slicker rozgląda się za nowym kompem na serwer. Ale, że oprócz "rozglądania się", potrzebna jest też kasiorka, to nie podniecajmy się przedwcześnie.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: X X X w 05 Listopad 2009, 19:36
http://boinc.thesonntags.com/collatz/power_apps.php

Posiadacze systemu Linux64 mogą już liczyć Collatza zarówno na NV jak i na ATI!
Thanks to Crunch3r!
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: apohawk w 05 Listopad 2009, 20:43
O! To może być ciekawe. Spróbuję w weekend na ati.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: patyczak w 12 Listopad 2009, 21:14
Od kilku dni Collatz na mojej nVidii zaczyna wariować. Menadżer zaczyna liczyć próbkę, po jakimś czasie wstrzymuje ją i liczy następną. W ten sposób mam już rozpoczęte 24 próbki. Jakieś sugestie??
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sciagacz w 12 Listopad 2009, 21:19
ja mam inny problem

mam ok 20wu

przelicza 2 szt a reszta wywala bład
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: lolek w 14 Listopad 2009, 17:39
mógłby mi ktoś łopatologicznie powiedzieć jak uruchomić colo na gpu pod pingwinem. ubuntu 9.04 8500 gt stery 190 menedżer 6.10.17
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: jaskij w 28 Listopad 2009, 19:49
Powiem wam tak.... prawdziwe cuda to dzieją się na Radku 5850 :D jedna próbka poniżej 9 minut, ok. 40k punktów na dobę :D odliczając kilka godzin na granie.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: 3Rni w 28 Listopad 2009, 20:22
odpal milke zamiast collatza a cuda beda wieksze  XD
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: jaskij w 28 Listopad 2009, 20:32
Właśnie o tym myślę ;P ale ponoć milka jest cholernie niestabilna :/
W sumie mogę pociągnąć parę WU i zobaczyć, jak mi się liczą xP

edit
Z milki nawet nie dostałem WU na GPU :/ do procka się dorwało :/ a na procku chce ciągnąć przede wszystkim dwa projekty - Rosette (od niej zaczynałem) i Enigmę
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: sstratoss w 03 Grudzień 2009, 22:15
ktoś wie co się dzieje ostatnio z collatzem???? nie mozna wejsc na stronke a gdyby nie WU z zapasu nie mialbym co liczyc
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Tomasz R. Gwiazda w 03 Grudzień 2009, 22:43
no po staremu raz w tygodniu padzik :)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: KrzychuP w 29 Marzec 2010, 15:17
Wiem, że to dział o liczeniu na GPU...

ale czy ktoś przeliczył jakąś jednostkę na CPU?  %)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Can-D w 29 Marzec 2010, 15:32
Ja przeliczałem - krótko - gpu miażdzy cpu w tym przypadku /kilkanaście h na x3440 było,dokładnie nie pamiętam/

http://boinc.thesonntags.com/collatz/forum_thread.php?id=2&nowrap=true#4339
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: emik w 29 Marzec 2010, 20:41
ja aktualnie liczę: 15h i 62%
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: KrzychuP w 30 Marzec 2010, 09:02
Już przeliczyłem jedną.
24,5h za 707pkt, co daje niecałe 29pkt/h

Opłaca się? Bo nie wiem jak teraz WU stoją? (liczone na niekręconym Q6600)
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: syrian w 30 Marzec 2010, 20:12
tego na CPU sie nie oplaca
jak chcesz isc na pkt i masz system 64bitowy to licz PrimeGrid  pod projekt 321 Prime Search (Sieve) - dobrze pkt i malo ramu zjada
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: KrzychuP w 31 Marzec 2010, 10:00
mam Viśtę 32bit
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: pszyklejony w 01 Kwiecień 2010, 13:17
Fstyt  :) ale ze sterownikami do urządzeń pod 64 są problemy.
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: KrzychuP w 01 Kwiecień 2010, 15:52
Wiem, że to kicha, ale to pracowy komp
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 02 Kwiecień 2010, 01:48
poproś o downgrade do XP 64 :D
Tytuł: Odp: Collatz Conjecture czyli reaktywacja 3x+1
Wiadomość wysłana przez: PBT_marian_boss w 25 Listopad 2010, 14:28
Cytat: Troll81 w 13 Lipiec 2009, 23:04
noż kurde... mam kartę asusa EAH3650 512 Silent i usiłuję zainstalowac nowe catalysty z mizernym skutkiem... installer twierdzi że nie ma kompatybilnego sprzętu, a na stronce asusa są jakieś stery do zassania ale mają numerek 8,6. Noż kurde osiwieje do końca....

ok, znalazłem hotfixa na AGP http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/CatalystAGPHotfix.aspx do catalystów 9,6

Witam, czy mogę poprosić o linki co konkretnie mam zainstalować na kompie aby zacząć liczyć. OS Win7 32 bit.