BOINC@Poland

BOINC => Liczenie na GPU => Wątek zaczęty przez: tito w 18 Luty 2016, 09:37

Tytuł: VULKAN @ BOINC
Wiadomość wysłana przez: tito w 18 Luty 2016, 09:37
Pojawił się nowy, wieloplatformowy API.
Piszcie tu wszystkie informacje jakie Wam się nawiną - oczywiście pod kątem BOINC.
Np w SETI dla kart NVidia jest raport o znacznie mniejszym zużyciu CPU, oraz znacznym przyspieszeniu obliczeń dla próbek Astropulse.
http://setiathome.berkeley.edu/forum_thread.php?id=79105
Tytuł: VULKAN @ BOINC
Wiadomość wysłana przez: kva.pl w 18 Luty 2016, 11:15
Licze ze w GPUGRID tego uzyja bo tam narzut API w windowsie potrafi zezrec 10% mocy gpu. Tylko ze oni nie maja rak do pracy ostatnio :(
Tytuł: VULKAN @ BOINC
Wiadomość wysłana przez: matszpk w 19 Luty 2016, 20:54
nie sądzę. sam OpenCL i CUDA mają podobną architekturę i zostały tak zaprojektowane by było wykonywanie wielu czynności na GPU (OpenCL tak zostal zaprojektowany: wiele kolejek, wykonywanie zadań poza porządkiem i itd) równocześnie. API do GPGPU są znacznie prostsze i operują na niskim poziomie (bufory, obrazki, kolejki zadań, proste operacje: kopiowanie, odczyt i zapis). Vulkan jest do innych zadań i pewnie nie będzie miał zastosowania w czystym GPGPU.
Tytuł: VULKAN @ BOINC
Wiadomość wysłana przez: EDU Enthusiast w 30 Marzec 2016, 19:22
Vulkan jest to najnowsza odslona opengl. Jest to API to gier i grafiki komputerowej. Do liczenia on nie jest przeznaczony. (Jest on zbudowany na podstawie AMD Mantle.)

Optymalizacje z dx12, Vulkan, Mantle, i Metal so juz od dawna w OpenCL. Wszystko zalezy jak sie programuje dany program.