Tak tytułem wstępu
Może dziwny tytuł dla nie których może mam inne podejście jako sprzedawca, ale ostatnimi czasy e-handel pada ofiarą korporacji :-\
Obecne przepisy pozwalają na zwrot towaru w ciągu 10 dni (niedługo zostanie to wydłużone do 14 dni)
Obecnie sprzedający ma obowiązek zwrotu kosztów transportu w jedną stronę (niedługo będzie trzeba zwracać w obydwie strony)
Problem zaczyna się gdy towar kosztuje mniej niż koszt transportu - więc będzie można wymuszać towar za darmo a co tam
Ale najbardziej mnie osobiście denerwuje przepis - który daje możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny w nie oryginalnym opakowaniu - :facepalm2:
Od jakiegoś miesiąca zaczął się pogrom w internecie prowadzony przez UOiK kary nakładana na lewo i prawo a wszystko a zapisy w Regulaminach sklepu
Okazuje się że nikt do końca nie wie jak ma taki regulamin wyglądać - ale wszyscy maja mieć taki sam
i tu największe moje zdziwienie
Skoro wszyscy mają mieć taki sam regulamin wolny od niedozwolonych zapisów to czemu UOiK nie zrobi wzoru - albo sam nie wie jak to zrobić albo kasa z kar by się skończyła XD
i teraz najlepsze
UOiK poleca jedno jedyne stowarzyszenie konsumenckie które to dla firmy może napisać regulamin za jedyne 2 tyś na rok
A teraz dowcip
Firma pisząca regulamin obsługuje tylko firmy
więc sprzedaż odbywa się między dwoma firmami
więc firma sprzedająca nie podlega UOiK i może stawiać dowolne warunki i dowolnie kształtować swój regulamin :fright: (oczywiście w zakresie prawa)
Czyli wymówić certyfikat w trybie natychmiastowym podesłać do UOiK informację a ten już może przyczepić się do każdego zapisu regulaminu w sklepie - spotkałem się już z takim opisem wydarzeń
A do czego to wszystko zmierza - że niedługo w internecie zostaną tylko największe sieci dyktujące cenny - tak wiem takie są prawa rynku
Złota Rada GRATIS !!!
Jeżeli konsument=Kowalski jest znikomym procentem twoich odbiorców (tak jest w moim przypadku :) )to:
Jak najszybciej dodaj informację na początku regulaminu że sprzedaż jest tylko dla Firm i Przedsiębiorstw czyli:
"Sklep prowadzi sprzedaż tylko dla firm, instytucji i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT"
- coraz częściej spotykany zapis w specjalistycznych sklepach
Ot taka ciekawostka może się komuś przyda
PS
Polecam wywiad z na temat e-handlu
http://bankier.tv/nowa-dyrektywa-ue-szansa-czy-zagrozenie-dla-e-handlu-10778.html
Mam wrażenie że pani też nie rozumie wszystkich pytań do końca
Pozdrawiam
Dzięki za alarm. Zawsze wiedziałem, że UOKiK robi więcej szkody niż pożytku ;)
Jeśli chodzi o wyłudzanie towarów to moja rada jest taka: nie odpuszczać ludziom, którzy chcą zwrotu i prosić o odesłanie towaru nawet jeśli się do tego dopłaca, w dodatku na widoku w każdej ofercie poinformować o tym dużymi literami. Może jednostkowo się do tego dopłaca, ale jak wszyscy zaczną to wykorzystywać, to straty będą jeszcze większe.
Nie oryginalne opakowanie to jakiś absurd. Może od razu zrezygnujmy z oryginalnych opakowań i wysyłajmy klientom wszystko w takich samych, produkowanych dla nas?
Co do wymówienia certyfikatu, to radzę dokładnie sprawdzić, czy firma ta nie ma w swoim regulaminie jakiegoś zapisu chroniącego klienta przed tym(chociaż zdaje sobie sprawę, że jako monopolista takiego zapisu może nie mieć, ale dokładnie sprawdzić warto).
Co do Twojej złotej rady: wpadłem na nią w trakcie czytania wiadomości :parrrty: Czy to oznacza, że już myślę jak przedsiębiorca? Strach się bać nowo wyłaniającego się rekina biznesu :attack:
Co do praw rynku, to raczej UOKiK nie jest podmiotem rynkowym ;) To podpada już pod teorię wyboru publicznego(taki pseudorynek z niedookreślonymi prawami własności). Wiem, czepiam się, ale w tych kwestiach zawsze muszę swoje 3 grosze wrzucić.
Jest to kolejny przepis unijny stworzony pod korporacje. Dlaczego? Z prostego powodu - duzi dostawcy mają podpisane umowy z kurierami (i/lub pocztą) na obsługę przesyłek w ryczałcie, niezależnie od ilości. Klient oczywiście zobowiązany jest skorzystać z firmy kurierskiej sklepu (bądź zapłacić za przesyłkę), do tego pobierają opłatę za zapakowanie i wysłanie przesyłki w przypadku zwrotu.
Oczywiście drobnych sprzedawców nie stać na takie rozwiązania...
Chwila, to zarządzenie UOKiK, czy UE?
Cytat: flaku w 13 Styczeń 2014, 22:38
Chwila, to zarządzenie UOKiK, czy UE?
UE, UOKiK reaguje na dostosowanie prawa polskiego do UE...
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowe-przepisy-o-e-handlu-moga-utrudnic-dzialalnosc-sklepom-3014187.html
I tak czytam i czytam
http://www.wykop.pl/ramka/1377351/stowarzyszenie-towarzystwo-lexus-sposob-na-pozwy/
I za co kto został pozwany
http://www.uokik.gov.pl/rejestr_klauzul_niedozwolonych2.php
Przecież to podchodzi pod mafię i haracze :wth:
I tak się zastanawiam że lepiej w ogóle nie posiadać regulaminu na stronie :fright:
W dalszym ciągu nie rozumiem czemu UOKiK nie stworzy regulaminu wzorcowego ?
Po prostu zarejestruj firmę w Nikozji ;)
(A potem słuchaj, że jesteś "sprzedawczyk" a nie patriota)
Krzysiak.
A nie możesz zlecić napisania regulaminu wybranemu przez siebie prawnikowi?
Konkurencja na rynku usług prawnych jest spora, więc cena będzie konkurencyjna... już na pewno w stosunku do usług owej fundacji o której piszesz.
W przypadku e w e n t u a l n e g o błędu w takim regulaminie, który będzie e w e n t u a l n i e skutkował karą nałożoną na Ciebie przez UOKiK (i temu podobne organa), za szkodę regresem będzie odpowiadała kancelaria, która wykonała dla Ciebie projekt tego dokumentu.
Zawsze będziesz spał spokojniej...
8)
Przypomnijcie mi, który to władca każdy projekt nowej ustawy dawał swojemu kapralowi(?) do przeczytania?
http://biznes.onet.pl/drogie-bledy-w-regulaminach,18493,5604316,3323181,212,1,news-detal
W sumie wszystko to o czym pisałem
Bardzo podoba mi się nowy przepis który poprawi bezpieczeństwo zakupów BRAWO XD dla urzędników za pomysłowość i głupotę !!!!
"... - Tradycyjny przycisk "akceptuję"/"kupuję" musi zostać zamieniony na przycisk "zamawiam z obowiązkiem zapłaty" lub ze sformułowaniem równoważnym – komentuje nowe przepisy Marcin Paczewski z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy ... "
http://wideo.onet.pl/biznes-duze-zmiany-czekaja-kupujacych-w-internecie,151236,w.html
Jeszcze raz wielkie BRAWA już czuję się bezpieczniej !!!
heh.... to się nazywa przeregulowanie kwestii....
Do czego doprowadza ochrona kupującego - tak wiem może zły przykład :)
http://kafeteria.pl/felieton/jaroslaw-kuzniar-czyli-trzeba-umiec-sobie-radzic-a_9460?utm_source=o2_SG&utm_medium=Hotspot&utm_campaign=o2
Ale często też spotykam się z podobnym cwaniactwem przez telefon :wth:
A tu wersja na wesoło ;D
https://www.youtube.com/watch?v=hERPLosGY8E