AiDec

Zaczęty przez AiDec, 20 Czerwiec 2008, 23:12

krzyszp

Idea piękna i też chętnie bym zastosował, niestety, podobnie jak w Polsce tak i u mnie nie ma żadnych punktów ładowania (miasto ok 50k mieszkańców).

Btw, w Norwegii kto płaci za ten publicznie dostępny prąd?

Fajne zegarki :)
Należę do drużyny BOINC@Poland
 Moja wizytówka

AiDec




Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Martin Fox

Cytat: krzyszp w 20 Wrzesień 2014, 11:25Btw, w Norwegii kto płaci za ten publicznie dostępny prąd?
Pan płaci, Pani płaci...

pawg

Wprowadzono w Warszawie kilka lat temu automaty sprzedające prąd do elektryków i po roku temat porzucono bo ceny paliw spadły, ale 2 stacje niby są i podobno jeszcze działają



Szopler

Ja tylko dodam, że Tesla w przyszłym roku uruchomi w Polsce pierwsze dwie stacje szybkiego ładowania.
"Tej siły już nie powstrzymacie..." ;)

Troll81

we wrocku w IKEA jest na bielanach stacja do ładowania elektryków.

AiDec

#486
130 stacji ladowania.
http://samochodyelektryczne.org/kategorie/display_right2.htm

I Wy narzekacie. Ja nie znam ani jednej w Oslo i zyje :P



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Troll81

Sieć terminali ładowania DBT - sztuk 3 Gdańsk Kraków Warszawa
Sieć terminali ładowania ABB - sztuk 2 Aleksandrów Łodzki i Kraków
Sieć terminali ładowania RWE Polska - Według stanu na październik 2012r. RWE Polska zainstalowała w Polsce 31 terminali ładowania
Sieć terminali ładowania Galactico.pl - W październiku 2012r. poinformowano, że Wrocławski System Stacji Ładowania Pojazdów Elektrycznych (WSSŁPE) składa się z 10-ciu terminali zlokalizowanych w 9-ciu miejscach
Sieć terminali ładowania e+ - Z końcem 2013r. podjęto decyzję o likwidacji firmy e+
Punkty ładowania niezrzeszone - 10 puktów

ja tu nie doliczam się 130 stacji ładowania.....

AiDec

Bo nie policzyles ecomoto 113.



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Troll81

CytatPunkty ładowania pojazdów elektrycznych zebrane w bazie danych serwisu www.ecomoto.info nie są zawodową siecią terminali, lecz spisem miejsc (zazwyczaj prywatnych posesji lub firm), których właściciele oferują przygodnym podróżnym możliwość doładowania (najczęściej darmowego)

AiDec

Taki sobie tescik, zrobiony z ciekawosci. Galaxy Note na swiatlowodzie :)  (w pracy, na 5GHz)

 


Niedlugo dla porownania, analogiczny test ale na Note 4.



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

krzyszp

No, to dla porównania:


...w domu...

Fajne zegarki :)
Należę do drużyny BOINC@Poland
 Moja wizytówka

AiDec

Ale na jakim fonie i przy jakiej czestotliwosci polaczenia z ruterem?
Zakladam ze to bylo na miedziaku?



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

krzyszp

Na Nexusie 7, dokładnie taki sam rezultat na desktopie połączonym kablem, połączenie FibreOptic, czyli światłowód.

Fajne zegarki :)
Należę do drużyny BOINC@Poland
 Moja wizytówka

AiDec

To troche duzy ping jak na swiatlowod, nie sadzisz?

Ja jeszcze 5 lat temu walczylem o Fiber w okolicy, zeby miec wlasnie niskie pingi w grach, bo na miedziaku mialem po 40ms, a na Fiber spodziewalem sie ponizej 5ms. Zanim przyszedl Fiber, to dostalismy miedziaki z pingiem 1-5ms, wiec teraz dostawcom swiatlowodow mowie ze moga isc uprawiac milosc fizyczna sami z soba - teraz to ja ich juz nie potrzebuje.



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

krzyszp

Nie wiem, czy duży, bardzo mało gram i nie jestem w tym zbyt dobry, więc...

Najbardziej mi zależy na up, niestety to, co pokazałem jest max opcją w moim mieście...

Fajne zegarki :)
Należę do drużyny BOINC@Poland
 Moja wizytówka

Troll81

http://moto.money.pl/wiadomosci/publikacje/artykul/sprawdzamy-oplacalnosc-zakupu-auta-na-prad,230,0,1693414.html

AiDec

Przeczytam w weekend, wypowiem sie :)



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

AiDec

#498
Dane podane w arcie sa dobre, ale nie calkowicie prawdziwe. Dodatkowo autor nie uwzglednil bardzo wielu czynnikow.

Zacznijmy od drobiazgow (dotyczacych auta elektrycznego, takiego jak moje):
- W "elektryku" nigdy nie bedziesz musial wymieniac paska rozrzadu, ba tam nie ma rozrzadu w ogole. Wiekszosc prac z silnikiem (ba, z calym autem) nie wymaga super-fachowca, przeszkolonego przez jedna konkretna firme - masz elektryka od takich aut, to naprawi Ci prawie kazde (konstrukcje sa bardzo podobne i bardzo proste).
- To samo z uszczelka pod glowica, czy uszczelka pod deklem (jak i wieloma innymi) - nie ma ich, nigdy nie musisz wymieniac.
- Nigdy nie bedziesz musial wymieniac oleju, ani go dolewac jesli zostanie zuzyty przez silnik.
- Autor napisal o braku sprzegla, ale nie napisal o braku CALEJ SKRZYNI BIEGOW! Co oznacza dodatkowo brak koniecznosci wymiany oleju w skrzyni.

Moglbym jeszcze dlugo wymienac. Lista elementow ktore w elektryku sie nie zuzywaja bo ich nie ma, jest bardzo dluga. Roznica w kosztach i czasie spedzonym na jezdzeniu za czesciami i serwisem jest ogromna.

Jako ciekawostke dodam (dla tych ktorzy nie jezdzili elektrykami i nie rozumieja ocb), ze ze wzgledu na STALY dostep do pelnej mocy z silnika (niezaleznie od obrotow), moj elektryk z zaledwie 27KM jezdzi tylko odrobine gorzej od identycznego Citroena Saxo z benzynowym 45KM (mialem, wiem co pisze). Predkosc maksymalna jest ograniczona do 95km, ale maksymalna dopuszczalna predkosc w Oslo to 80km/h, a maksymalna dopuszczalna predkosc poza Oslo to 100km/h. Auto ma bardzo malo mocy (27KM vs 45KM), a jednak daje rade wszedzie z wyjatkiem dlugotrwalej jazdy pod stroma gore.

Co do tego z czego produkuje sie prad (co autor arta wspomnial) - to nie jest moj pieprzony problem i w zwiazku z tym nie powinien byc poruszany. To dzialka rzadu a nie moja, rzad ma sie zajac produkcja ekologicznej energii albo isc do pierdla. Ja z tym nie moge wiele zrobic, wiec nie wkladajcie na moje barki tego tematu. Ja nie biore odpowiedzialnosci za dzialania rzadu, a jesli kiedys wezme, na starosc, to kupie plecak C4 i zloze wizyte ktoremus bylem prezydentowi - do tego czasu tematu produkcji energii nie zrzucajcie na moje barki i nawet nie poruszajcie tego tematu.



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Troll81

wiesz.... ja w moim aucie też jeszcze nie wymieniałem paska rozrządu. ani uszczelki pod głowicą. Za to wymieniałem żarówki w światłach a to i w elektryku musisz zrobić. Generalnie to tylko leje benzynę i czasem wymieniam olej (raz na 20tys km) co też wielkim problemem nie jest. Zmieniam tez opony (ale i w elektryku to musiałbym robić). No i najważniejsze. Jak jadę do Neapolu to po starcie z Wrocka kolejne tankowanie mam w Austrii :D a potem kolejne na wysokości Wenecji. Załatwiam to w 10 min. A w elektryku?? Jak się uda zmniejszyć czas ładowania do 15min to dopiero będzie rewolucja.

Tobas

Trollu.
Elektryk jest autem miejskim dla kogoś, kto codziennie w korkach zasuwa do roboty 20km,
ewentualnie do marketu.

Troll81

I ma gdzie to auto podładować :D

AiDec

#502
Melex na sterydach i perfekcyjny wlasciciel ;)




Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

AL

 :parrrty:

krzyszp

Cytat: AiDec w 07 Listopad 2015, 21:40
Melex na sterydach i perfekcyjny wlasciciel ;)


:p_arr:

Fajne zegarki :)
Należę do drużyny BOINC@Poland
 Moja wizytówka

Troll81

 :parrrty: