Ułatwienia dla aut elektrycznych

Zaczęty przez Troll81, 06 Sierpień 2015, 18:54

Martin Fox

Cytat: Troll81 w 16 Styczeń 2016, 23:41
Ja mogę spokojnie lecieć 4-6 godzin bez postoju. Potem oczywiście już coraz częściej. Ale jak już pisałem dla mnie to niepraktyczne

Trasa Wrocław - Neapol - 1700 km. 23 godziny jazdy postojów było chyba 8....
No nie wiem jak Ty, ale ja 23h jazdy uważam za trochę zbyt wiele :P Przynajmniej wtedy jak lecę sam. Jak ostatnio leciałem prawie 1700km z Wrocławia do Clermont-Ferrand to wyszło mi łącznie 20h jazdy, ale z noclegiem po drodze. Jednak prowadzić 23h ciągiem uważam za trochę nieodpowiedzialne (co innego jak masz kilku kierowców którzy się zmieniają).
Cytatno ale co 300km 18 minut postoju... 2H ekstra na trasie :D

Z jaka prędkością musiałbym jechać żeby przejechać 300KM na tej bateryjce??
Dwie godziny ekstra mówisz - a ile te 8 postojów ci zabrało? Czyli różnica jaka będzie? I wybacz, ale na trasie 1700km dla mnie osobiście dwie godziny różnicy to już nie jest różnica. Na trasie 500km to by była różnica.

Troll81

kto jak uważa :D Miałem 3 kierowców jako potencjalnych zmieników :D sam nigdy bym na cos takiego nie poleciał

krzyszp

Cytat: Troll81 w 17 Styczeń 2016, 13:13
kto jak uważa :D Miałem 3 kierowców jako potencjalnych zmieników :D sam nigdy bym na cos takiego nie poleciał
Natomiast ja nigdy zmiennika nie miałem, a trasę o której mówiłem pokonałem jakieś 16 razy (o ile nie myliłem się w liczeniu) + dwa razy po 2k kilometrów. Nigdy nie nocowałem po drodze i przyznaję, że pod koniec zawsze już byłem mocno zmęczony, ale tym bardziej byłem uważny (plus zwiększanie odstępu o auta z przodu itd).

Fajne zegarki :)
Należę do drużyny BOINC@Poland
 Moja wizytówka

AiDec

Sluchajcie uwaznie. Bardzo uwaznie.

Bo to o Wasza przyszlosc idzie.

https://www.youtube.com/watch?v=znukFtaWPAw&feature=share

Ja juz od dawna jestem po dobrej stronie mocy. I czekam tutaj na Was, samotnie...



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Troll81

jak będzie mnie stac to przejde na dobra strone mocy.....

Szopler

Jak elektryk będzie w stanie pociągnąć ważącą 550kg przyczepę na dystansie 150km bez ładowania i będzie mnie stać to...

pawg

Dla mnie kryterum to cena poniżej 50tys PLN i zasięg na jednym ładowaniu powyżej 80 km



AiDec

http://rwelab.forbes.pl/zakaz-sprzedazy-aut-spalinowych,artykuly,203908,1,1.html



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

cp

Cytat: AiDec w 06 Kwiecień 2016, 17:25
http://rwelab.forbes.pl/zakaz-sprzedazy-aut-spalinowych,artykuly,203908,1,1.html

Ciekawe, ile kosztowało przepchnięcie tego absurdu  :whistle:

Troll81


Martin Fox

Cytat: Troll81 w 06 Kwiecień 2016, 21:57
uciesza sie monterzy LPG :D
Cytatwprowadza zakaz sprzedaży pojazdów zasilanych benzyną czy olejem napędowym. Dotyczy to również samochodów hybrydowych
Mam wrażenie że auta z LPG też są zasilane benzyną czy olejem napędowym (podobnie jak hybrydy) więc raczej się nie ucieszą.

Troll81

eeee? wydaje mi się ze nie są zasilane benzyną. Przynajmniej kilka razy jechałem takim co benzyny nie miał wcale (LPG only). A przynajmniej tak twierdził jego właściciel i tak mrugała mu kontrolka paliwa :D

Martin Fox

Cytat: Troll81 w 07 Kwiecień 2016, 20:46
eeee? wydaje mi się ze nie są zasilane benzyną. Przynajmniej kilka razy jechałem takim co benzyny nie miał wcale (LPG only). A przynajmniej tak twierdził jego właściciel i tak mrugała mu kontrolka paliwa :D
To że nie miał to jedno (niektóre, zwłaszcza starsze instalacje pozwalały nawet na odpalanie z gazu) ale instalacja jest, w dowodzie wbite paliwo, więc odpada :D
Ja tam nie mam nic przeciwko elektrykom, nawet mi się podobają, byle tylko troszkę staniały (i bez porównania z Norwegią, bo tam dopłaty są duże) i żeby były stacje szybkiego ładowania często :D

Troll81

dla mnie szybkiego znaczy 5 min :D

A jak przydusisz producentów to ci zrobią autko bez baku na paliwo :D i w dowodzie będzie LPG :D

Martin Fox

Cytat: Troll81 w 09 Kwiecień 2016, 21:57
dla mnie szybkiego znaczy 5 min :D
Dla mnie by było ok gdybym co 400km musiał się zatrzymać na 15 minut ładowania - w sam raz na wyjście z auta, rozprostowanie nóg, zapalenie papierosa czy wypicie kawy :D Tylko żeby sieć stacji ładowania była gęsta.

AiDec

http://innpoland.pl/126297,nie-do-wiary-elektryczny-samochod-z-mielca-rozpedza-sie-od-0-do-100-km-h-w-zaledwie-6-sekund

http://innpoland.pl/125893,krakowscy-inzynierowie-staja-w-szranki-z-google-ich-autonomiczne-auto-w-czerwcu-wyjedzie-do-ludzi



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Troll81

Pożyjem uwidzim :D na razie jeżdzą prototypy, pirwsze egzemplarze. Poczekam na masówkę :D

Ósemka

Cytat: AiDec w 18 Kwiecień 2016, 20:46
http://innpoland.pl/126297,nie-do-wiary-elektryczny-samochod-z-mielca-rozpedza-sie-od-0-do-100-km-h-w-zaledwie-6-sekund
Jaki brzydki! %)

A tak nieco poważniej...
Zasięg 150 km i prędkość maks. 110 km/h. Czyli to taki "bzyk" do śmigania po mieście. My jednak lubimy nieco bardziej uniwersalne auta ;).
Zwróciliście uwagę na boczne lusterka? Są tak małe, że wątpię czy da się z nich korzystać.
Folding@Home - Team Poland [276]

Tobas

Odkręcając temat od małych i brzydkich - zakochałem się w nowym Volvo XC90.
Fakt, że bagatela 350.000 trzeba wydać, ale tyle kosztuje dzisiaj luksusowy SUV.

Co mnie zauroczyło - opcja plugin - zasięg do 50km na napędzie elektrycznym i w sumie ponad 400KM.

Szopler

Cytat: Ósemka w 23 Kwiecień 2016, 20:06
Zwróciliście uwagę na boczne lusterka? Są tak małe, że wątpię czy da się z nich korzystać.

To chyba tylko kamery a w środku nawet widać ekranik do wyświetlania obrazu z prawej.

AiDec

http://natemat.pl/178197,jego-elektryczna-nexia-przejezdza-kilometr-za-3-gr-a-corolla-ma-zasieg-700-km-inz-kopec-z-gdanska-lepszy-od-tesli



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Tobas

http://www.reo.pl/wiadomosci/w-polsce-sa-juz-pierwsze-zarejestrowane-toyoty-mirai-Bxr066

Cytat
Pierwsze wodorowe Toyoty zostały w kwietniu zarejestrowane w Polsce. Auta otrzymały czasowe tablice homologacyjne. Napędzane ogniwami paliwowymi Toyoty były testowane pod kątem procedury tankowania wodoru oraz użyteczności tego typu aut podczas codziennego użytkowania na polskich drogach.



Samochody otrzymały wspomniane tablice od Instytutu Transportu Samochodowego, który zajmuje się między innymi realizacją w Polsce projektu HIT-2-Corridors. W jego ramach powstaje europejska sieć stacji tankowania wodoru, która umożliwi podróż samochodami napędzanymi wodorem po całym kontynencie.



- Badania homologacyjne pojazdów są jednym z głównych obszarów działalności Instytutu Transportu Samochodowego. Każdy model samochodu przed dopuszczeniem do ruchu musi uzyskać świadectwo homologacji typu, potwierdzające spełnienie określonych przez prawo wymagań, więc przed rozpoczęciem sprzedaży proces homologacji musi również przejść model Mirai – informuje Mikołaj Krupiński, rzecznik prasowy ITS.



Podczas kilkudniowego pobytu w Polsce dwie Toyoty Mirai korzystały z mobilnej stacji wodoru udostępnionej przez firmę Linde. Pierwsze stacjonarne stacje tankowania wodoru powstaną w naszym kraju w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy. To otworzy drogę do rozpoczęcia sprzedaży wodorowej Toyoty.



- Producenci pojazdów zapowiadają wprowadzanie na rynki nowych modeli wyposażonych w ogniwa paliwowe. Przewidujemy systematyczny rozwój stacji tankowania wodoru także w Polsce, m.in. w oparciu o plan implementacji, tj. harmonogram budowy sieci stacji tankowania wodoru oraz prognozy pełnego urynkowienia tej technologii, autorstwa Instytutu Transportu Samochodowego – dodaje Krupiński.



Toyota Mirai już wcześniej gościła w Polsce. Po raz pierwszy ten przełomowy samochód został zaprezentowany w listopadzie 2015 roku. W ciągu kilkudniowej wizyty auto pojawiło się na targach Fleet Market, na konferencji Instytutu Transportu Samochodowego poświęconej wykorzystaniu wodoru w motoryzacji oraz podczas publicznego pokazu na Krakowskim Przedmieściu. Na początku kwietnia 2016 roku Toyota wystawiła Mirai na swoim stoisku podczas Salonu Samochodowego w Poznaniu. 



- Wodorowa Toyota Mirai to samochód produkowany seryjnie, który jest już sprzedawany w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Danii. W tym roku trafi także do Norwegii, Szwecji i Holandii. Do 2020 roku Toyota planuje zwiększyć produkcję do 30 tys. egzemplarzy rocznie – przypomina Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. – W ubiegłym tygodniu gościliśmy w Polsce dwie Toyoty Mirai. Auta otrzymały czasowe tablice homologacyjne w związku z zaplanowanymi przez nas badaniami na polskich drogach. Stąd nasza współpraca z Instytutem Transportu Samochodowego. Chcieliśmy przekonać się, jak Mirai sprawdza się w ruchu ulicznym.



Auto napędzane ogniwami paliwowymi nie emituje podczas jazdy żadnych ,,spalin" oprócz pary wodnej, dlatego ma znacząco przyczynić się do zrealizowania deklaracji Toyota Environmental Challenge 2050. Program przewiduje między innymi zmniejszenie do 2050 roku łącznej emisji CO2 związanej z działalnością Toyoty o 90% w porównaniu do poziomu z roku 2010.



Mirai to pierwszy w świecie seryjny sedan zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jego konstruktorzy wykorzystali wyniki badań nad technologią ogniw paliwowych rozwijaną przez Toyotę od ponad dwóch dekad oraz wiodące na świecie doświadczenia firmy w zakresie napędu hybrydowego. Wytwarzając prąd w zachodzącej w ogniwach paliwowych reakcji wodoru z tlenem, Mirai nie emituje do atmosfery żadnych substancji oprócz wody. Zasięg auta wynosi od 550 do ponad 750 km i jest porównywalny z zasięgiem samochodów z silnikami benzynowymi, a czas tankowania to około trzech minut. W 2016 roku Mirai otrzymał tytuł World Car of the Year w kategorii Green Car.

Tobas

Tego nikt już nie zatrzyma:

http://gramwzielone.pl/auto-ekologiczne/21469/niemcy-przyspiesza-elektryczna-rewolucje-na-drogach-1-mld-euro-na-elektryki

AiDec

https://www.youtube.com/watch?v=jwHN6QQWv2g



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Martin Fox

W DE dopłaty... a u nas znając życie dowalą 200zł za przegląd eko auta, bo trzeba na 500+ dla tłuszczy i 1000+ dla (p)osłów uzbierać...

KrzychuP

Cytat: Martin Fox w 05 Maj 2016, 15:02
trzeba na 500+ dla tłuszczy (...) uzbierać...
Nie czuję się tłuszczą  :P

A wracając do tematu.
Dzięki AiDec. Z ogromną ciekawością czytałem kolejne wpisy.
Gdyby infrastruktura i możliwości (zasięg!) aut elektrycznych na to pozwalały z chęcią bym się do takiego przesiadł.


Troll81

stacje ładowania sa coraz popularniejsze. Tylko ładowanie nadal za długo trwa.

Puma

Siemka--Tu ciekawostka dla aut elektrycznych--->   http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-toyota-przyspiesza-prace-nad-akumulatorami-przyszlosci,nId,2197744

Mchl

Cytat: Cyfron w 06 Styczeń 2016, 09:06
Według mnie wodór ma jeszcze chyba tę zaletę, że stacje chętniej będą dystrybuować wodór niż prąd, bo wodór pewnie w jakiś sposób może być produkowany przez rafinerie (albo bliżej im do produkowania wodoru niż prądu :) )

No więc właśnie. Na dzień dzisiejszy masowa produkcja wodoru to przede wszystkim pozyskiwanie go z metanu. Produktem ubocznym jest... CO2. Jak długo ta sytuacja się nie zmieni na rzecz elektrolizy, lub innych metod bez tego przykrego skutku ubocznego, tak długo promowanie samochodów na wodór jako "ekologicznych" jest lekkim nadużyciem (podobnie jak przy samochodach bateryjnych często milcząco pomija się koszty produkcji i utylizacji akumulatorów).

W nagłych wypadkach wzywać przez: mail: mchlpl[at]gmail.com | PM|mchl[a]boincatpoland.org

pawg

Jeśli do produkcji wodoru zostałby użyty biometan to taki samochód byłby już w pełni ekologiczny



Mchl

Owszem. Pytanie, czy jesteśmy/będziemy w stanie zbierać biometan w wystarczającej ilości :)

W nagłych wypadkach wzywać przez: mail: mchlpl[at]gmail.com | PM|mchl[a]boincatpoland.org

pawg

Tak, już na pomorzu zachodnim jest instalacja gazowa zasilająca dwa małe miasteczka i generatory oparta w 100% o biogaz. A ile jeszcze mamy wolnych mocy wytwórczych...



Szymon

http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/3098/abc-nowego-systemu-energetycznego
http://stats.free-dc.org/stats.php?page=userbycpid&cpid=b99d405900ea644cb4b3d598af0ba854

AiDec

http://www.cantechletter.com/2016/04/every-new-house-built-quebec-mandatory-240v-electric-vehicle-charging-station/

http://elbil.no/elbilforeningen/english-please/3783-elon-musk-thank-you-norway?utm_medium=email&utm_campaign=Nyhetsbrev%20fra%20Norsk%20elbilforening%20-%20mai%202016&utm_content=Nyhetsbrev%20fra%20Norsk%20elbilforening%20-%20mai%202016+CID_ce1e786aabdc9967c7e848560216e08c&utm_source=Nyhetsbrev%20fra%20Elbilforeningen&utm_term=Elon%20Musk%20and%20Christina%20Bu



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Martin Fox

http://int-media.peugeot.com/en/peugeot/marque/peugeot-design-lab/peugeot-design-lab-and-driveco-working-together-field-solar
CytatPeugeot Design Lab has designed a universal solar energy charging station for electric vehicles for DRIVECO: the DRIVECO Parasol. The design of the Parasol combines ecology and technology. Its wooden frame supports the photovoltaic panels, providing protective shade for vehicles being charged. With this partnership, PEUGEOT is pursuing its commitment to zero-emission mobility from producer to consumer. The first smart solar road in the world will be inaugurated today at Ajaccio.

Fajna stacja ładowania, mogłyby takie też u nas powstawać :D

AiDec

Ciezarowka, elektryk skladajacy sie z samego Range Extendera - interesujace rozwiazanie :)

http://www.computerworld.com/article/3068677/sustainable-it/nikola-motor-co-to-release-2000hp-hybrid-semitrailer-truck.html

https://nikolamotor.com/one



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

toms83

Ja od kilku dni zacząłem rozglądać się za jakimś elektrykiem. Od paru miesięcy dojeżdżam do robótki, w sumie mam prawie 100 km dziennie do zrobienia. A to jest dystans, który praktycznie idealnie łapie się na elektryki. Nie narzekałbym tak, gdybym miał lpg zamontowany, ale tak nie jest i koszty mam spooore. Niestety rynek "elektryczny" u nas nie istnieje. Używek na palcach jednej dłoni drwala można poszukać, a nie będę przecież kupował nowego za worek kasy. Jakaś opcja ściągnięcia zza granicy chyba tylko zostaje.

Na razie tylko pobieżnie przejrzałem temat, ale zawsze chciałem przetestować elektryka na własnej skórze, a teraz chyba mam idealne do tego warunki. :)

Szopler

Zawsze możesz kupić Skodę za 2000 i przerobić na elektryka ;)

EDU Enthusiast

moze troche oftopic, lecz
w stanach sa stacje i samochody jak buicki niektore fordy co mozna tankowac na ethanol 85% czy tez alkochol 68 octanowego.
(jest to tez o wiele tansze od zwyklego paliwa 87 octanowego, gdzie normalnie bezyna kosztuje $2, alkochol kosztuje $1.4)

Praktycznie wychodzi tylko woda.

Tobas

Cytat: toms83 w 02 Czerwiec 2016, 18:08
Ja od kilku dni zacząłem rozglądać się za jakimś elektrykiem. Od paru miesięcy dojeżdżam do robótki, w sumie mam prawie 100 km dziennie do zrobienia. A to jest dystans, który praktycznie idealnie łapie się na elektryki. Nie narzekałbym tak, gdybym miał lpg zamontowany, ale tak nie jest i koszty mam spooore. Niestety rynek "elektryczny" u nas nie istnieje. Używek na palcach jednej dłoni drwala można poszukać, a nie będę przecież kupował nowego za worek kasy. Jakaś opcja ściągnięcia zza granicy chyba tylko zostaje.

Na razie tylko pobieżnie przejrzałem temat, ale zawsze chciałem przetestować elektryka na własnej skórze, a teraz chyba mam idealne do tego warunki. :)

Przyszedł mi niedawno pomysł, żeby kupić Nissana Leafa.
Wszedłem na stronę Nissan i wpisałem się na jazdę próbną. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się,
że we Wrocławiu nikt nie ma takiego modelu (jest co najmniej 2 dealerów) i mogę sobie przetestować
w Krakowie albo Warszawie. Zapytałem jak niby miałbym nim przejechać 300km do Wrocławia jeśli bym się zdecydował na zakup?
Nie dziwię się, że niema elektryków skoro ich nie można kupić.
Oficjalnie dealerzy sami sobie psują biznes.