Jak dobrze wiemy na PS3 możemy liczyć boinc na 2 sposoby:
1. Kilka projektów ma aplikacje na OS z PS3
2. Można postawić Yellow Dog Linux (czy jakoś tak) i liczyć projekty linuksowe
Wie ktoś może jak to wygląda punktowo?
Z tego co wyczytałem to w Folding@Home WU liczy się 8h i przemieli więcej danych niż PC, ale mają obniżoną punktację dla PS3.
A pozostałe projekty?
Pytam z ciekawości <- przykładowo po co kupować kompa za 3 tyś jak konsola za 1-1,5tyś ma podobno większą wydajność na CPU niż w pc.
Może ktoś liczy na PS3?
Wow.
Przeglądając fora itp natknąłem się na następujące porównanie
Xbox | CPU: 1.5 GFLOPS | GPU: 5.8 GFLOPS | Combined: 7.3 GFLOPS
Xbox360 | CPU: 115 GFLOPS | GPU: 240 GFLOPS | Combined: 355 GFLOPS
Dreamcast | CPU: 1.4 GFLOPS | GPU: 0.1 GFLOPS | Combined: 1.5 GFLOPS
Wii | CPU: 60 GFLOPS | GPU: 1 GFLOPS | Combined: 61 GFLOPS
PS2 | CPU: 6 GFLOPS | GPU: 0 GFLOPS | Combined: 6 GFLOPS
PS3 | CPU: 218 GFLOPS | (GPU: 1800 GFLOPS) | (Combined: 2018 GFLOPS)
Ciut mnie przytkało.
CPU w PS3 ma 218GFLOPS <- mój i7 930 @4.0GHz ma w sumie ok.50-55GFLOPS.
Czy nie uważacie, że opłaca się kupić PS3 pod Boinca zamiast PC?
Jak se pomyśle, że teoretycznie PS3 przerabiałby WU ok.4 razy szybciej od mojego Spider1 <- to włosy dęba stają.
A PS3 można kupić już od ok.800zł <- a za zestaw z i7 930 trzeba wychaczyć co najmniej 2tyś.
Co wy na to? <- zamiast kupować kolejną 5970 kupie sobie 2-3 x PS3 ;)
Chyba, że ze złej strony na to patrzę????
A jak wygląda sprawa z oprogramowaniem tak z ciekawości ?
I tak w temacie :
The US Air Force Purchased 2,200 PlayStation 3 Consoles
(http://img821.imageshack.us/img821/9196/ps3usa10.jpg)
http://news.softpedia.com/news/The-US-Air-Force-Purchased-2-200-PlayStation-3-Consoles-127848.shtml (http://img821.imageshack.us/i/ps3usa10.jpg/)
PS3 bardzo się opłaca.... pytanie czy będa na nią projekty interesujace....
No niby można opalić na PS3 każdy który działa pod Linuksem na CPU
Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 17 Wrzesień 2010, 23:48
No niby można opalić na PS3 każdy który działa pod Linuksem na CPU
Dokładnie o tym myślałem <- Jest linuks na PS3 <- a na linuksa jest sporo projektów.
A Sony czasem nie zablokowało możliwości instalacji Linuxa w nowszych softach?
ale niekoniecznie na tę architekturę proca....
Cytat: Troll81 w 18 Wrzesień 2010, 00:14
ale niekoniecznie na tę architekturę proca....
Ale chyba to zostało cofnięte
Tak na szybkiego projekty na PS3
Yoyo@home
primaboinca
PrimeGrid
Cytat: Kret_polny w 18 Wrzesień 2010, 00:14
A Sony czasem nie zablokowało możliwości instalacji Linuxa w nowszych softach?
Softy nowsze niż 4850 mają niby zabezpieczenie <- ale konsole w sklepach najczęściej softy starsze <- i nie musisz robić aktualizacji pokupnie tylkomożna postawić linucha.
Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 18 Wrzesień 2010, 00:25
Cytat: Troll81 w 18 Wrzesień 2010, 00:14
ale niekoniecznie na tę architekturę proca....
Ale chyba to zostało cofnięte
Tak na szybkiego projekty na PS3
Yoyo@home
primaboinca
PrimeGrid
Zgadza się, te projekty mają aplikację na oryginalny soft PS3 <- z tego co czytałem architektura proca nie ma znaczenia <- ten linuch na PS3 sprawia że softy na zwykłe proce chodzą na PS3 <- dlatego zastanawiam się jak to jest z punktacją i czy rzeczywiście softy z x86 na tym id.
jakoś nie widzę tego by soft napisany na architekturę x86 ruszył na procesorze Cell. Chyba ze jest jakiś tryb emulacji. Pytanie jak wtedy wygląda wydajność.....
Cytat: Troll81 w 19 Wrzesień 2010, 11:59
jakoś nie widzę tego by soft napisany na architekturę x86 ruszył na procesorze Cell. Chyba ze jest jakiś tryb emulacji. Pytanie jak wtedy wygląda wydajność.....
Jak tylko znajdę jakieś info o PS3 z linuchem i punkty Boinc to dam znać <- nie znalazłem jeszcze :(
Jest to stosunkowo młody temat.
Tylko do tych konsol to chyba trzeba od razu dokupić zestaw do reballingu proca :) żeby żaden YLOD nie był straszny XD
Przerabia jedno WU 6 h z hakiem--pomagam w tym w czym zawsze chciałem pomóc : ) Przydałaby się pomoc w Folding@Home nie wiem ile jeszcze mój PS3 pozipie : / Jak coś to numer Teamu 89253.
a to co się dzieje tej konsoli ?
.
A możesz "odwalić" sie od mojego avatarka - że tak powiem.
Już się robi :) sorka nie zauważyłem.
Nic się konsoli nie dzieje tylko nie mam zaufania do konsoli jak mają mieć zastosowanie do długotrwałego podłączenia. Co parę dni wyłączam do schłodzenia.
Takie chłodzenie i grzanie jest bardziej szkodliwe niż stała temperatura (nawet wysoka).
Cytat: Puma w 19 Wrzesień 2010, 17:15
Przerabia jedno WU 6 h z hakiem--pomagam w tym w czym zawsze chciałem pomóc : ) Przydałaby się pomoc w Folding@Home nie wiem ile jeszcze mój PS3 pozipie : / Jak coś to numer Teamu 89253.
Znaczy liczysz Foldinga na PS3?
Jak to wychodzi punktowo <- o ile lepiej od zwykłego PC z CPU?
Cytat: Puma w 19 Wrzesień 2010, 20:55
Już się robi :) sorka nie zauważyłem.
OK, powodzenia.
Cytat: goofyx w 20 Wrzesień 2010, 07:57
Cytat: Puma w 19 Wrzesień 2010, 17:15
Przerabia jedno WU 6 h z hakiem--pomagam w tym w czym zawsze chciałem pomóc : ) Przydałaby się pomoc w Folding@Home nie wiem ile jeszcze mój PS3 pozipie : / Jak coś to numer Teamu 89253.
Znaczy liczysz Foldinga na PS3?
Jak to wychodzi punktowo <- o ile lepiej od zwykłego PC z CPU?
To by wyjaśniało czemu mnie doganiasz :)
i tylko na jednym kompie tak ciągniesz ?
Tak na jednym komputerze -rzadko włączam grafikę a punktacja na PS3 nie jest wysoka raczej się liczy ilość przerobionych WU . FoldingHome nie jest projektem BOINC-a.
Cytat: Puma w 22 Wrzesień 2010, 14:03
Tak na jednym komputerze -rzadko włączam grafikę a punktacja na PS3 nie jest wysoka raczej się liczy ilość przerobionych WU . FoldingHome nie jest projektem BOINC-a.
No tak, ale im więcej przerobionych WU tym więcej punktów. Więc skoro PS3 przerabia więcej WU od PC to więcej kredytów dostaje <- pewnie z 5 razy więcej.
Nie wiem czy mniej czy więcej -- ale w rankingu głównym liczy się ilość WU skończonych i oddanych w terminie (oczywiście mowa o Folding@Home ) :book:
W foldingu wu na ps3 maja obnizona punktacje, zeby ci na PC nie plakali. Tak u nich na stronie jestdlatego wolalbym linucha postawic i np.:primaboinc liczyc.
to licz :D
Cytat: Troll81 w 24 Wrzesień 2010, 10:17
to licz :D
Jeszcze nie teraz <- na święta chciałbym kupić pierwszy PS3 <- jeśli rzeczywiście takiego kopa ma w liczeniu i punktacji to pewnie potem kupie kolejne.
Właśnie poprosimy o konkrety, jaki jest zysk w stosunku do PC.
Jak coś ja przekonam się o tym najszybciej w listopadzie
Bo chyba wezmę PS3 w promocji w Playu ;D
Cytat: PBT_marian_boss w 24 Wrzesień 2010, 11:05
Właśnie poprosimy o konkrety, jaki jest zysk w stosunku do PC.
W praktyce jeszcze nie wiem, ale wystarczy porównać wydajność obliczeniową i7 930 @4GHz ma ok.50gigaFLOPS, a PS3 ma ponad 200gigaFLOPS <- czyli teoretycznie 4 razy więcej.
pytanie jak ta moc wygląda gdy procesor cell emuluje x86....
czy ktoś z kamratów ma może PS3, która liczy jakiś projekt?
Jak jest tam z punktami?
O co chodzi - widzę, że uszkodzoną konsolę można wyszarpać za drobne: http://allegro.pl/playstation-3-60gb-z-ylod-tanio-polecam-i1379483983.html (to teoretycznie można naprawić używając pasty termoprzewodzącej, wkrętaków oraz opalarki)
Może byłoby warto się pobawić?
w dnetc z tego co patrzyłem to wydajność wychodzi kolo GTX260-280
czyli taką konsole by się opłacało kupić, jeśli by się dało ją naprawić w miarę tanio %)
http://www.ps3site.pl/forum/topic/23768-samodzielna-naprawa-ylod/
Krok po kroku
http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-3-Dyskusje-Og%C3%B3lne/Linux-na-Ps3-krok-po-kroku/td-p/8207469
Witam
3,2GHz CELL w PS3 chociaż troszkę okrojony (wyłączona 1 z 8 jednostek SPE) jest b. wydajny. Kolesie z Fixstars przeportowali bibliotekę OpenCV na CELL i okazało się, że CELL przy obróbce grafiki jest od 6-27x wydajniejszy niż 2-rdzeniowy 2,4GHz C2D intela
Pozdrawiam
bo C2D nigdy nie był tworzony z myślą o obróbce grafiki. od tego w PC są karty graficzne :D
Kolego CELL też nie był tworzony tylko do obróbki grafiki
nie twierdziłem że był tworzony "tylko" ale był tworzony między innymi z myślą o jej obróbce. Czego nie można powiedzieć o prockach tworzonych dla PC.
Przerobiłem 439 WU i jest 110621 pkt. + 37 WU które nie są doliczone bo zmieniłem w niku.
Na ile żyje temat liczenia na PS3? w bliżej nieokreślonej przyszłości dane mi będzie przytulic Czarnulę i zastanawiam się ile jest zachodu przy zaprzęganiu tej zabawki do bardziej przydatnych zadań niż śmiganie bolidami po krętych uliczkach Monaco.
Czy temat rachowania na oryginalnym sofcie PS3 ugryzł ktoś z Was na tyle głęboko (domyślam się, że tak), żeby zrobic łopatologiczny minitutorial z cyklu 'jak liczyc na PS3'? ;)
Pozdrawiam, z góry dzięki za linki, sugestie etc.
Tam jest wbudowany klient Folding@Home.
Policzyłem kilka próbek dla zaprzyjaźnionej drużyny (276).
Niestety nie mam pojęcia jak i czy da się odpalić BOINC.
a czy przypadkiem GpuGrid nie lazi na PS3?
GPUGRID od jakiegoś czasu chyba tylko na NV (kiedyś chodził na PS3)
Natomiast co do BOINC na PS3 to był - niestety z w momencie kiedy zniknęła możliwość instalacji Linuksa, zniknęła też możliwość liczenia czegoś innego niż folding.
Zwięźle i na temat znaczy to tyle co "nie da się liczy dla BOINCa"?!
w mordę jeża - szczerze, to myślałem, że jeśli nie dla idei samej w sobie, to choc dla punktów coś policzę...
Tak jak wspominałem - policzysz Folding zarówno dla idei jak i dla punktów ;D
W boinc również można liczyć.
yoyo@home udostępnia gotową aplikację na PS3. Dawniej była dostępna w primegird podprojekcie AP26.
Przykład aktywnie liczącego hosta http://www.rechenkraft.net/yoyo/show_host_detail.php?hostid=38542
Wymogiem jest instalacja linuxa. Na jakich modelach aktualnie jest to możliwe i jakie pociąga to konsekwencje (odcięcie do dostępu sieci Sony?!?), nie orientuję się i nic nie wiem.
1 kwietnia 2010 było update uniemożliwiające instalację linuksa, czyli de facto jeśli robiłeś update w ciągu ostatnich 19 miesięcy to masz wyłączoną funkcje Other OS --> nie zainstalujesz linuksa --> nie policzysz BOINC.
Wersje FAT zostały pozbawione tej możliwości od softu 3.21, wersje SLIM nigdy nie miały możliwości zainstalowania innego systemu.
Oficjalnym powodem było "zagrożenie dla bezpieczeństwa", nieoficjalnie naciski IBM na Sony, albowiem dwie konsole Playstation 3 nie odbiegały wydajnością jednemu dedykowanemu serwerowi z dwoma procesorami Cell, i IBM obawiał się konkurencji w branży serwerów wykorzystywanych do budowy superkomputerów.
Nie śledzę tematu, ale zdaje się, że instalacja jest wciąż możliwa do wykonania.
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Jailbreak
Tak ale wiąże się to z utratą gwarancji :( najlepiej kupić używaną PS3 bez zablokowanej możliwości instalacji linuxa. Są jeszcze takie dostępne na allegro i o ile nie robiłeś update to gwarancję jeszcze masz :D
Ano właśnie...
Sens mojego pytania: czy na konsoli nowej lub na takiej, na której dokonywało się najnowszych update'ów da się cośkolwiek policzyc ku chwale boinc@poland na oryginalnym sofcie?
odpowiedź brzmi: nie... a szkoda, bo się sporo mocy obliczeniowej marnuje i marnowac będzie :(
Mozna liczyc Foldinga w zespole 276 - kilku kolegow stamtad nas wspiera w "BOINCowaniu". Sam czasem cos na GPU policze.
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=546842
EDIT:
Wlasnie sie zastanawialem czemu mi na zdalnym kompie GPU Grid zwolnil, GPU Usage wzroslo na stale do 100% a temp do 70`C - po restarcie kompa w tle aplikacja foldinga sie odpalila XD
mozesz wesprzeć naszych braci z drużyny folding@home
propnuję podpytać uzytkownika http://www.boincatpoland.org/smf/profile/andy101fah/ (http://www.boincatpoland.org/smf/profile/andy101fah/)
Cytat: Troll81 w 03 Grudzień 2011, 21:37
Tak ale wiąże się to z utratą gwarancji :( najlepiej kupić używaną PS3 bez zablokowanej możliwości instalacji linuxa. Są jeszcze takie dostępne na allegro i o ile nie robiłeś update to gwarancję jeszcze masz :D
Tak, ale bez update'ow nie pograsz online ani nie podlaczysz sie nawet do psn zeby dema sciagnac ;(
cos za coś.....
Cytat: mimeq w 03 Grudzień 2011, 22:17
Mozna liczyc Foldinga w zespole 276 - kilku kolegow stamtad nas wspiera w "BOINCowaniu".
Cytat: Troll81 w 03 Grudzień 2011, 22:18
mozesz wesprzeć naszych braci z drużyny folding@home
Tak też uczynię. Wszystkim dzięki za konkretne odpowiedzi.
Miałem okazję liczyć na PS3 w wersji Fat i po ok 1,5 roku pracy zginęła usmażona. Dlatego nie polecam katowania PS3 24/7 . W wersji Fat którą posiadałem bez problemu dało się zainstalować Ubuntu 7.10 w dedykowanej wersji dla PS3 (architektura PPC). Nie instalowałem klienta BOINC ale powinien bez problemu ruszyć na Ubuntu.
http://www.technutopia.com/forum/showthread.php?t=5882
http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2007/04/27/ubuntu-na-ps3/
http://pl.wikipedia.org/wiki/Yellow_Dog_Linux
https://help.ubuntu.com/community/PlayStation_3
http://kakaostats.com/usum.php?u=1302000
Spokojnie możesz włączyć zwijanie gdy np. ściągasz coś na PS3 lub słuchasz sobie na niej muzyki. Wydajnościowo to ok. 1000pkt na dzień przy pracy 24/7.
Porównując do kart graficznych niestety nie jest to ekononiczne. Ponieważ grafiki np GTS 8600 generują ok 1800pkt a GT 9600 ok 3400pkt przy 24/7.
czyli jako uzupełniacz czasu przy pobieraniu danych z PS Store lub przy słuchaniu muzyki to polecam zapuścić ale do wyścigów to tylko karta grafiki nawet najtańsza z technologią CUDA.
http://www.pcgameshardware.com/&menu=browser&image_id=841300&article_id=648270&page=1&show=original
http://folding.stanford.edu/English/FAQ-PS3
Pozdrawiam.
Cytat: andy101fah w 04 Grudzień 2011, 09:40
Miałem okazję liczyć na PS3 w wersji Fat i po ok 1,5 roku pracy zginęła usmażona. Dlatego nie polecam katowania PS3 24/7 .
Pewnie zapchała się kurzem.
Czy w obecnej chwili można coś policzyć na PS2, jakie projekty?
Jakie jest zapotrzebowanie takiej konsoli na papu?
Nie wiem nic o żadnym projekcie. Zreszta moc obliczeniowa takiej zabawki jest stratą zasobów. Jakiś telefon będzie lepszy.