Elektryczny "Maluch" z Polski

Zaczęty przez Bezprym, 13 Luty 2013, 09:57

Bezprym

Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego we współpracy z kilkoma firmami zbudowała pięknie prezentujący się elektryczny samochód. Czy mielecki, ekologiczny samochód doczeka się seryjnej produkcji?

Niestety, tego nie wiadomo.
Konsorcjum potrzebuje jeszcze kilkudziesięciu milionów euro, aby dopracować prototyp do seryjnej produkcji.

http://www.geekweek.pl/aktualnosci/15470/elektryczny-maluch-z-polski






Szopler

Do jazdy po mieście - bajer!
Ciekawe jak bardzo spada zasięg przy włączonym ogrzewaniu w zimie ;) ?

Troll81


flaku

Tak w temacie:
http://polakpotrafi.pl/projekt/konwersja-samochodow-spalinowych-na-elektryczne/

Troll81

wiesz.... melex już od dawna produkuje auta :D pytanie ile będzie trwało ładowanie. Jaka będzie prędkość maksymalna. I ile wyniesie żywotność aku.

należy pamiętać że aku od diesla to nie są akumulatory deep cycle. Użycie ich w takim zastosowanie zarżnie je szybko. Silnik odwózka widłowego?? a jaką to da prędkość takiemu cinquecento? 20km/h? Taki pojazd będzie zawalidrogą. Ile będzie trwało ładowanie? 10 godzin?

z tego co pamiętam to pojedynczy aku do pełna ładuje się 10 godzin a taką serie aku która ma uciągnąć auto przez 70km to będzie się ładować pewnie ze 40 godzin.....

może do jazdy po mieście ma to sens, ale wg mnie mały.

Szopler

Użycie skrzyni biegów przy napędzie elektrycznym - nieporozumienie. Po to jest silnik elektryczny aby nie używać sprzęgła i skrzyni. W zamian mieć możliwość odzysku energii przy hamowaniu. Dodatkowo taka przekładnia to zbędna masa i marnotrawstwo miejsca które można przeznaczyć na akumulatory zamiast pakować je do bagażnika. "Czarna (tajna) skrzynka" = układ sterujący przełożony z wózka widłowego?
Akumulatory z diesla / rozruchowe z lokomotywy? Niech najpierw policzy ile będą ważyć bo był już jeden co zapakował pół tony cementu do Tico...

Troll81

poza tym na każdej przekładni straty.....

Puma

Cześć -- może nie w temacie ale chce tu--też elektryka-- nie wiem czy jest ale np. Lublińskie trolejbusy bym widział  z akumulatorami i żeby mogły przemierzać same do paręnastu minut tak żeby np. coś omijać . Chyba nazwę ma to pantograf co się do trakcji  u góry styka by było chowane  na czas zjechania od  styku prądowego. Zdaje mi się to rozwojowe.  :ahoy:

gaballus

Hej,
Od kilku lat wiele lubelskich trolejbusów to hybrydy, tam gdzie jest trakcja jadą "na prądzie" ale mają też silniki spalinowe i mogą się poruszać w miejscach bez trakcji.
A czysto elektryczne także mają możliwość poruszania się bez trakcji, na akumulatorach, w zależności od wersji od 2,5 do 5 km.

Puma

#9
Ok. Dzięki---ale też jest sposobność zbudowania takiej sieci  z osobówkami np. jak z tymi samochodzikami na wesołym miasteczku  i np. były by na głównych trasach i by se dojeżdżał do wioski z głównej trasy. Oczywiście całe miasto by było pokryte liniami energetycznymi . ( z tyłu  by się wysuwało )

Puma

Cześć. Zastanawiałem się nad problemem Afrykańczyków nad problemem wody pitnej i wymyśliłem sposób który może by to zagwarantował -- przedstawiam pomysł--coś w stylu wiertła do metra tylko pionowo i by pod własnym ciężarem wkopywało się  i by było dodatkowo z młotami np. hydraulicznymi jakby wiertło natrafiło na skały,kruszec by był mielony na miał i rurą wysysany na powierzchnie i całość by była wodoodporna  i dodatkowo by było to zbudowana z dużo małych części aby można było łatwiej przewozić.

krzyszp

Cytat: Bezprym w 13 Luty 2013, 09:57
Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego we współpracy z kilkoma firmami zbudowała pięknie prezentujący się elektryczny samochód.

5 lat minęło jak jeden dzień... A produkcji seryjnej jak nie była, tak nie ma...

Fajne zegarki :)
Należę do drużyny BOINC@Poland
 Moja wizytówka