Zasilacz mi pada - co polecacie ?

Zaczęty przez AdNet, 06 Kwiecień 2007, 00:16

AdNet

Witam,
Od kilku dni dziwnie mi 'piszczy' zasilacz ( mniej więcej od tej awarii kilka dni temu - kręcenie procka wychodzi :D )
Wyczytałem na forach i innych pierdołkach, że to już koniec jego żywota więc pytanie ... co polecacie ?

Może ktoś z Was kupował ostatnio coś fajnego, cichego ?
Wymagania:
-dysk ATA
-dysk SATA
-napęd DVD
-płyta ATX + AMD 2800+
-k.graficzna Radeon 9550

dodam, że mam dość cichy wentylator na procku, bardzo cichy wentylator na k.graficznej, więc i na zasilaczu by się przydało coś cichego... kwota max do 100zł

kaimoon

Ja na początku lutego kupiłem znajomej taki oto zasilacz http://ssl.allegro.pl/item165782959_165782959.html

Aktualnie chodzi na konfiguracji:

Athlon 64 3000+ Winchester
Dysk Sata 160 GB Seagate
Gf 6600GT AGP
Nagrywarka i napęd DVD
Dwie kostki pamięci i kilka rzeczy na USB

Jak dla mnie działa doskonale - ciężki klocek, dość cichy wentylator, od dwóch miesięcy spisuje się bez zarzutu.

Ewentualnie można by się jeszcze rozejrzeć za Modecomem takim jak ten http://arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=4128&katid=14 - koniecznie z serii MC.

MadMan

Tak jak Kaii radził - albo Fortron z Allegro, albo Modecom MC. W tej cenie nic lepszego nie znajdziesz.
Trzeba tylko z tymi Fortronami uważać - na Allegro są albo z mocną linią +12V, albo z mocną linią +5V. Ciebie interesują te pierwsze prawdopodobnie - sprawdź czy płyta główna ma podłączoną wtyczkę ATX12V (taka kwadratowa, 2 żyły +12V - żółte, 2 żyły masy - czarne).
img]http://www.boincstats.com/signature/user_83293_banner.gif[/img]

AdNet

Cytat: "MadMan"sprawdź czy płyta główna ma podłączoną wtyczkę ATX12V (taka kwadratowa, 2 żyły +12V - żółte, 2 żyły masy - czarne).

Tak mam
zaraz koło procka, płyta głowna GIGABYTE  GA-K8VT800(PRO)

Juras23

ogólnie są dwie zasady doboru zasilaczy:

1. waga zasilacza i ilość kabelków ( jak największa w obu przypadkach )

2. cena - zaczynająca się od 100 zł w górę.

reszta poniżej 100 to nieszczęście chodzące po kompkach i płytach.

Tom

Sprawdź co w nim piszczy, jeśli wiatrak to można to skorygować, u mnie tak było i po małej korekcie ponad rok jeszcze śmigał.
url=http://pl.boincstats.com/stats/boinc_user_graph.php?pr=bo&id=885bc8da28246e545e08fa0942ddc60d][/url]

Machloj

Cytat: "Juras23"2. cena - zaczynająca się od 100 zł w górę.

to bardzo odważne stwierdzenie... :roll:

Mchl

Cytat: "Tom"Sprawdź co w nim piszczy, jeśli wiatrak to można to skorygować, u mnie tak było i po małej korekcie ponad rok jeszcze śmigał.

Jeśli po przepięciu to raczej kondensatory...

W nagłych wypadkach wzywać przez: mail: mchlpl[at]gmail.com | PM|mchl[a]boincatpoland.org

Simek

www.zenfist.pl <- najlepszy sklep z zasilaczami... przesyłka kurierem za darmo :D

Hmm... a polecił bym Ci:
http://zenfist.pl/pID/54.htm
lub
http://zenfist.pl/pID/56.htm
w zależności od tego jaką moc potrzebujesz :D

Ja osobiście korzystam z tego drugiego od około 2-3 li jestem bardzo zadowolony! xD

miszol

jeżeli do 100 pln to najlepszy będzie polecany wcześniej MODECOM MC-300ATX - 300 W, natomiast jeżeli znajdziesz większe fundusze to polecam tagana, ten Tagan TG330-U01 powinien spokojnie uciągnąć twój sprzęt

Thomas

Cytatwaga zasilacza i ilość kabelków ( jak największa w obu przypadkach )

To stwierdzenie też jest odważne, wydajność zasilacza nie zależy od jego wagi. Co prawda w tanich zasilaczach czasami się to zdarza (środek zasilacza często jest pusty), ale jest również tak, że różnica w wadze wynika z zastosowania lepiej chłodzącego i lżejszego metalu (aluminium a miedź – nie pamiętam który był lepszy :) ).

Najlepiej patrzeć na markę – wyżej wspomniany Fortron 350 powinien wszystko uciągnąć – ostatnio wkładałem takiego do podobnego zestawu (tylko grafa była Geforce 6100 - zintegrowana).

Mchl

Aluminium lżejsze, ale z gorszą przewodnością cieplną. Szczerze mówiąc nie widziałem jeszcze zasilacza z miedzianymi radiatorami...

W nagłych wypadkach wzywać przez: mail: mchlpl[at]gmail.com | PM|mchl[a]boincatpoland.org

miszol

Cytat: "Mchl"Aluminium lżejsze, ale z gorszą przewodnością cieplną
(...)
ale tańsze :) najlepsze jest złoto, ale ze względu na koszty jest rzadko stosowane.

co do radiatorów w zasilaczach to w tych "tańszych" napewno jest Al, w taganach za ponad 300 wydaje mi się że będzie coś lepszego, skoro nawet wtyczka do gniazda jest pozłacana (ale na 100% to nie wiem, nie rozkręcam bo nie chce gwarancji stracić)

Mchl

Przewodność cieplna złota: 317[W/mK]
miedzi: 401[W/mK]
glinu (aluminum): 237[W/mK]

Tak więc miedź w tym przypadku wygrywa ze złotem ;)

W nagłych wypadkach wzywać przez: mail: mchlpl[at]gmail.com | PM|mchl[a]boincatpoland.org

Simek

Ciekawe... Nigdy bym nie przypuszczał, że miedź jest lepsza... To czemu w tych high-end'owych ramach też są złocone styki... ??

bartsob5

zloto bardzo ciezko wchodzi w reakcje, i o ile sie orientuje, w przeciwienstwie do miedzi sie nie utlenia z tlenem w powietrzu (albo robi to znacznie slabiej...)

AdNet

bo złoto ma lepszą przewodność elektryczną ;-)

Mchl

Widocznie z czego innego to wynika. Przewodność elektryczną też miedź ma lepszą od złota.

[edit]

bartsob5 dobrze gada ;)

W nagłych wypadkach wzywać przez: mail: mchlpl[at]gmail.com | PM|mchl[a]boincatpoland.org

Juras23

przewodność elektryczna i cieplna z miedzią chyba może konkurować tylko czyste srebro, ale macie racje że złoto nie wchodzi w utlenianie.

Też nigd nie widziałem miedzi jako radiatora w zasilaczu, a zawsze im cięższy tym był lepszy stąd moja zasada. weźcie sobie proponowanego powyżej TAGAN'a - ma nawet kabel uziemiający, izolowany wyłącznik, i waży zaleznie od modelu od 2,2 do 3,2 kg - porównajcie to z Waszym Modecom - haha, a różnica raptem 100 zł. A Tagan jest nie do zdarcia, z resztą jak i Zalman czy Hiper.

gaciu

Fakt ze duza waga zasilacza jest cecha najlepszych modeli zasilaczy.

Ale wracajac do pytania to Modecom Feel II 350W powinien wystarczyc. Oczywiscie 400W by nie zaszkodzilo ale chyba to juz wychodzi powyzej 100 PLN. Mimo ze nie mozna powiedziec ze jakosc tego produktu jest dobra - szczegolnie dla osob wymagajacych, to spokojnie mozna powiedziec ze jest wystarczajaca (na pewno w odniesieniu do ceny). Wciaz posiadam jeden komputer z takim zasilaczem i moge powiedziec ze jest nawet znosnie cichy (oczywiscie z BOINC odpalonym na okraglo).

cracovian

480W za $9 z kodem "xpcgear415ps8"
http://www.xpcgear.com/ps480dbk.html
img]http://www.boincstats.com/signature/user_124014.gif[/img]

Thomas

Błagam tylko nie FEEL :) . W tej cenie jest Fortron, albo parę innych zasilaczy, które będą biły wytrzymałością serie FEEL na głowę (albo na kable).

kaimoon

Oprócz Tagana i Fortrona i Modecoma w zasięgu jest jeszcze:

Huntkey 300W (mieszczący się w granicy do 100zł) http://zenfist.pl/pID/162.htm - firma zbierająca dobre recenzje (w sieci do znalezienia testy, ale niestety wyższych modeli), zatem nie wiadomo jak z poziomem głośności - jeden wentylator 80mm musi kręcić się z wyższymi obrotami, a więc i poziom szumu też większy.

Chieftec 350W (139zł, więc trochę ponad wyznaczony limit) http://zenfist.pl/pID/209.htm - sam mam, więc mogę się wypowiedzieć - ciągnie mi konfig A3000@2400Mhz, dwa napędy, trzy dyski twarde, GF6600GT, kilka wentylatorów. Bardzo cichy, stabilny. Pracuje często non-stop przez kilka tygodni, mam go ponad rok i jestem bardzo zadowolony z jego działania.

AL

Ostatnio podczas remontu jednego z moich kompków (athlon 3000 754 1hdd 1gbram i gf5900 ultra) zamontowano mi (troszkę bez mojej wiedzy niestety) taki oto zasilacz TR Zasilacz PFC 4Life 400W Silent 12cm TRACER i o ile nie dażę tej firmy zbyt dużą renomą (jeśli chodzi o zasiłki to u mnie króluje chieftec) - to ten konkretny egzemplarz póki co pozytywnie mnie zaskakuje.

miki

Cytat: "AL"(jeśli chodzi o zasiłki to u mnie króluje chieftec)

u mnie też był taki zasilacz ale szlag mnie trafil jak padł po 25 miesiacach (gwarancja oczywiscie 24).Zasilacz nie był tani jak go kupowałem <200zł .Po przewertowaniu forum ,grup dyskusyjnych i google wybór padł na Tagana
mam nadzieje ze nie padnie to 37 miesiacach   :wink:

dvh6

Korzystając z tego, że temat zasilaczy był juz poruszany więc tu wrzucę swój problem ostatnio coś komp nie stabilnie chodzi, dodam że jest nowy i na gwarancji, wiec nic nie kombinowałem i pojechałem do sprzedawcy tam stwierdzili że przyczyna może być za słaby zasilacz obecnie mam 350 watowt defaultowy zakupiony razem z obudową, Pytanie czy faktycznie zasilacz ten jest za słaby?? Konfiguracja poniżej

Płyta: AM2 MSI K9N NEO NFORCE520
Procesor: AMD ATHLON X2 4200+
Grafika ASUS GF 7600GS 512?128 BIT
HDD: 80 GB Caviar *MB Cache SataII
Pamięć: DDRII 2x 1 GB GOODRAM PC667
2 napędy optyczne
dodatkowy wentylator

bartsob5

to nie jest kwestia ilu ma watów (nie tylko!) tylko tez jakosci wykonania... dobre zasilacze 350W moga wytrzymywac pobor 450 watow, za to slabej firmy moga sie wykladac na 250... wiec to nie powiedziane...

miki

może nie jest to miarodajny test ale da pojecie jakiej mocy szukac wśród markowych zasilaczy
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

dvh6

No zkorzystałem z tego kalkulatorka w prawdzie nie wszystkie opcje są dla mnie zrozumiałe, ale wyszło 310 wat. Myślę, że jednak warto zainwestować w mocniejszy i jakiś lepszej firmy. Dzięki za link  :D

Gave

Kalkulatorek całkiem ciekawy. ;)

A jak już kupujesz to polecam się zapytać kogoś o aktywne PFC. Ktoś (chyba nawet na tym forum) pisał że podnosi to sprawność zasilacza, czyli tym samym zmniejsza zużycie energii - jakbym wiedział to wcześniej to na pewno inaczej szukał bym swojej zasiłki.

TJM

Niestety faktyczny pobór prądu przez niektóre z urządzeń jest tam mocno przesadzony (jak i w innych podobnych kalkulatorach). Dla przykładu, napędy typu CD/DVD podczas normalnej pracy pobierają zaledwie kilka W, a kilkanaście jedynie w czasie rozpędzania płyty i/lub otwierania szuflady. Warto wyjmować płyty z napędów, kiedy się ich nie używa, ponieważ wtedy wciągają tylko ~ 0.5-1.5W. Podobnie w przypadku dysków twardych, nawet rozpędzające się nie pobierają tyle, ile podali autorzy tego kalkulatora, nie mówiąc już o tym, że podczas normalnej pracy pobierają ponad 2 razy mniej prądu. Z kolei stacje dyskietek są chyba najbardziej energooszczędnymi urządzeniami w kompie, ponieważ nieużywane łykają od 0.001 do 0.05W :)

Btw, na poprzedniej stronie czytałem dyskusję o miedzi i aluminium. Miedź przewodzi ciepło lepiej niż aluminium, ale niekoniecznie musi być lepsza na radiatory, ponieważ aluminium z kolei lepiej oddaje ciepło do otoczenia, zwłaszcza specjalnie przygotowane (np. czernione).

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

Pigu

Cytat: "Gave"Kalkulatorek całkiem ciekawy. ;)

A jak już kupujesz to polecam się zapytać kogoś o aktywne PFC. Ktoś (chyba nawet na tym forum) pisał że podnosi to sprawność zasilacza, czyli tym samym zmniejsza zużycie energii - jakbym wiedział to wcześniej to na pewno inaczej szukał bym swojej zasiłki.

ja o tym pisałem :) mógłbym powtórzyć, ale w sumie jest przyzwoicie na wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/PFC_%28Power_Factor_Correction%29
jak coś jeszcze niejasne, to służę pomocą :)

Gave

A czy komuś udało się znaleźć w necie materiały pozwalające sensownie oszacować zużycie energii przez kompa, bez własnoręcznego używania miernika? Jakieś może stabelaryzowane dane dla możliwie wielu komponentów, albo wywody nt. jaką część nominalnego zużycia energii zużywa sprzęt w spoczynku lub umiarkowanej pracy.

Pigu

na stronach intela są dane o prockach, na stronach np. benchmark.pl w dziale zestawień gpu są podane moce pobierane przez poszczególne typy grafik (dają do myślenia właścicielom radeonów  :P ), nie wiem gdzie znaleźć o mb - może na znak.pl lub czymś podobnym? najlepiej i tak miernik zasadzić :D

TJM

Niestety miernikiem ciężko pomierzyć pobór prądu np. przez płytę główną, bo wiadomo, że nie uruchomisz samej płyty tak żeby wszystko normalnie działało. Podobnie nie da się zmierzyć poboru prądu karty graficznej bez modyfikacji na płycie lub karcie, ponieważ karta część prądu będzie łykać ze slotu AGP/PCI/-E i część z dodatkowego złącza, o ile takie ma. Jednak w przypadku kart ktoś już takie pomiary za nas wykonał, modfikując elektronikę tak, żeby dało się wpiąć miernik we wszystkie punkty.
Tutaj są np. wyniki dla starych kart:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-powercons.html
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-vs-nv-power.html

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

Pigu

miałem na myśli miernik między sznur sieciowy a zasilacz i pomiar całości zestawu :mrgreen:

TJM

No to jest świetny sposób. Najtańsze tego typu urządzenia zaczynają się od około 40-50zł, takie fajne z bajerami gdzieś od 80. Można np. ustawić aktualne taryfy za prąd, podłączyć komp pod miernik i patrzeć na bieżąco jak kasiwo ucieka  :D

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

Gave

Cytat: "TJM"Można np. ustawić aktualne taryfy za prąd, podłączyć komp pod miernik i patrzeć na bieżąco jak kasiwo ucieka  :D

Nice. Może jakiemuś kumplowi na mikołajki kupię...?  :lol:

krzyszp

5 kompów 24/7 - ja tam nie chcę żadnych mierników, wolę nie wiedzieć...

Fajne zegarki :)
Należę do drużyny BOINC@Poland
 Moja wizytówka