Rozważam zakup laptopa w ciągu kilku miesięcy. Żeby to miało dla mnie sens, musi on mieć od razu odpowiednie oprogramowanie - jeśli chodzi o jakieś niestandardowe instalacje, to ja w tym jestem lewy. Znalazłem firmę, która w ramach ceny laptopa instaluje klientowi co trzeba. Z grubsza podałem ile i co będzie - powiedzieli OK, jeśli jest freeware to ściągną i zainstalują (jak nie freeware, to też OK, tylko muszę wykupić licencję).
No i teraz muszę wiedzieć, jakie konkretnie elementy mi są potrzebne (dokładnie: skąd mają ściągnąć i co).
1. Dwa systemy: Win64 i Linux64 - tu zakładam, że nic nie muszę mówić, bo powiedzieli, że bez problemu.
2. Kompilator C/C++ 64bit (może być nawet odpalany z linii poleceń):
a) Linux64 - ma to chyba standardowo, więc NO PROBLEM
b) Win64 - jak grzebię po internecie, to mi wychodzi, że kompilatory są na ogół 32-bitowe, a do 64 bitów w najlepszym razie trzeba doinstalować jakieś cudeńka. No więc jak poskładać freewarowy soft, żeby można było kompilować programy C/C++ na Win64.
3. Biblioteka GMP:
a) Linux64 - u mnie w pracy GMP jest, ale to może dzięki dobrym administratorom, którzy doinstalowali. Jeśli to nie jest standardowo instalowane z linuxem, to skąd to najlepiej ściągnąć. Czy z http://gmplib.org/ ?
b) Win64 - to samo pytanie.
4. OpenCl/CUDA:
Nie wiem jak wygląda stan na chwilę obecną z pisaniem, kompilowaniem i uruchamianiem programów na GPU - co jest do tego używane? Co i skąd trzeba ściągnąć, żeby to poszło? Nie chodzi mi o wydajność, ale o platformę testową do nauki programowania - najlepiej żeby było prosto i chodziło bez zgrzytów.
Czy pod Win i Linuxem to idzie równie łatwo?
Grafa najprawdopodobniej NVIDIA, ale nic nie jest przesądzone.
**********
Będę wdzięczny za sugestie wyłożone "jak krowie przy rowie": stąd ściągamy to, stąd to, tu są instrukcje instalacyjne.
No i teraz muszę wiedzieć, jakie konkretnie elementy mi są potrzebne (dokładnie: skąd mają ściągnąć i co).
1. Dwa systemy: Win64 i Linux64 - tu zakładam, że nic nie muszę mówić, bo powiedzieli, że bez problemu.
2. Kompilator C/C++ 64bit (może być nawet odpalany z linii poleceń):
a) Linux64 - ma to chyba standardowo, więc NO PROBLEM
b) Win64 - jak grzebię po internecie, to mi wychodzi, że kompilatory są na ogół 32-bitowe, a do 64 bitów w najlepszym razie trzeba doinstalować jakieś cudeńka. No więc jak poskładać freewarowy soft, żeby można było kompilować programy C/C++ na Win64.
3. Biblioteka GMP:
a) Linux64 - u mnie w pracy GMP jest, ale to może dzięki dobrym administratorom, którzy doinstalowali. Jeśli to nie jest standardowo instalowane z linuxem, to skąd to najlepiej ściągnąć. Czy z http://gmplib.org/ ?
b) Win64 - to samo pytanie.
4. OpenCl/CUDA:
Nie wiem jak wygląda stan na chwilę obecną z pisaniem, kompilowaniem i uruchamianiem programów na GPU - co jest do tego używane? Co i skąd trzeba ściągnąć, żeby to poszło? Nie chodzi mi o wydajność, ale o platformę testową do nauki programowania - najlepiej żeby było prosto i chodziło bez zgrzytów.
Czy pod Win i Linuxem to idzie równie łatwo?
Grafa najprawdopodobniej NVIDIA, ale nic nie jest przesądzone.
**********
Będę wdzięczny za sugestie wyłożone "jak krowie przy rowie": stąd ściągamy to, stąd to, tu są instrukcje instalacyjne.