http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/ (http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/)
Drużyna: http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/team_display.php?teamid=29 (http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/team_display.php?teamid=29)
Projekt związany z ekologią.
Mam jedną jednostkę. Widzę że strasznie pamięciożerna, Przeliczyło 6 minut pozostało 905 godzin :/ nie chce ruszyć dalej.. :(
jak bardzo pamięciożerna? ekologia to kusząca dziedzina - a konkretnie czym?
u mnie czas przeliczania obliczany na około 900h a termin odesłania próbki mam za 2h ;D
po obejrzeniu profili osób, które już przeliczył parę jednostek to widzę, że faktyczny czas przeliczania oscyluje koło 6 minut i dostaje się około 1,5 pkt
kempler spróbuj zaktualizować projekt, bo mi odesłało normalnie - przeliczało 250sekund za 0.72pkt
ok już wszystk odziała, dzieki
Opis projektu:
Nazwę projektu można przetłumaczyć jako Wirtualna łąka. Projekt ten próbuje zrozumieć strategie klonalne w złożonych systemach ekologicznych.
Celem projektu jest badanie fundamentalnych mechanizmów zaangażowanych w dynamizm łąk w odpowiedzi na zakłócenia jej funkcjonowania (wypas zwierząt, koszenie trawy).
Taki model ma kilka aplikacji takich jak: projektowanie łąk z wysoką wartością rolniczą lub zabezpieczanie/utrzymanie systemów ekologicznych z wysoką bioróżnorodnością. Bezpośrednio ViP będzie prognozował efekty kierowania konkurencją pomiędzy roślinami oraz strukturą genetyczną
Dane eksperymentalne z obu statystycznych pomiarów tj. z łąki oraz z kontrolowanego eksperymentu na pojedynczej sadzonce rosnącej w różnym otoczeniu są źródłem modelowania.
Faza pierwsza projektu obejmuje badanie oraz klasyfikację zachowań pojedynczych klonalnych sadzonek i ich strategii przetrwania w wymagającym otoczeniu: cechy dziedziczne oraz ich plastyczność jest podstawą tego pytania. Głównym celem jest identyfikacja rzeczywistych funkcji które odpowiadają za optymalną strategię wzrostu.
Faza druga projektu obejmuje badanie zjawiska mieszania gatunków na łąkach. Reguły rządzące wzajemnymi interakcjami będą dodane.
Wykorzystanie platformy BOINC pozwoli na przeprowadzenie bardzo dużej ilości symulacji. To z kolei pozwoli na osiągnięcie wyników które nie były do osiągnięcia w przeszłości.
Projekt powstał na Department of Computer Science University of Houston.
U mnie przelicza około 7 minut jedną jednostkę.
Melduję, że pierrrwsze 15 punktów zostało zagrrrrabione. Arrrr.... ;D
Z uwagi na to co liczy projekt to raczj "skosiliście" tyle punktów. :)
Preferuję jednak rrretorrrykę pirrrracką ;D
do tej pory przeliczało się wszystko dobrze, aż nagle zaczęło mi wywalać jednostki z takim komunikatem wyjścia:
Cytat
<core_client_version>5.10.45</core_client_version>
<![CDATA[
<message>
Niepoprawna funkcja. (0x1) - exit code 1 (0x1)
</message>
<stderr_txt>
</stderr_txt>
]]>
No to sypnęli dzisiaj jednostkami:
Results ready to send 118,345
Results in progress 3,400
Tyle, że na razie u mnie wszystkie się wysypały :)
A u mnie spokojnie liczy nadal. 28 punktów i czekam na nowe WU
U mnie też jak do tej pory bez problemów
No i po jednostkach.
Co bardzo dużo się wysypało, ale co tam :)
Ostatnich 14 też mi się wysypało. Co do jednej.
Nowy wsad jednostek prosi się o przeliczenie:
Cytat
Results ready to send 1,248,482
Results in progress 741
Liczyc mozna ale jednostki sa pamieciozerne. Okolo 500 Mb kazda wymaga.
Z mojego laptopa zrobily masakre (1,5 GB RAM). Totalny zastoj :(
Inni uzytkownicy na forum projektu tez narzekaja.
Założyłem konto. Dostałem jednostkę, która z założenia ma się liczyć 22 minuty. Zobaczymy co będzie :).
Cytat: stasieks80_PL w 16 Maj 2008, 18:31
Liczyc mozna ale jednostki sa pamieciozerne. Okolo 500 Mb kazda wymaga.
Z mojego laptopa zrobily masakre (1,5 GB RAM). Totalny zastoj :(
Inni uzytkownicy na forum projektu tez narzekaja.
Ciekawe... Ja dopiero zauważyłem po punktacji, że się się coś przeliczyło :)
Żeby było śmieszniej mój komputer ma wsadzone 512MB <flame> tyle że u mnie windowsa niet :P </flame>
Jeden się policzył w 4 minuty. Drugi doszedł do 4 i wyskoczyło w statusie "Waiting for memory..." oraz standardowe Windowsowe - za mało pamięci wirtualnej. Po czym przeskoczyło liczyć kolejny unit. :/
jak toto punktuje?
U mnie wszystkie 13 z nowej serii przeszły bez błedu (ok. 20 min na moim sprzęcie).
No cóż ostatnim razem 90% WU mi się wysypało po kilku sekundach :)
Cytat: Pigu w 16 Maj 2008, 19:56
jak toto punktuje?
Dla każdego WU minimum ze wszystkich claimed credit.
U mnie to wygląda tak - http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/results.php?hostid=839 :(
Cytat: Szopler w 16 Maj 2008, 21:59
U mnie to wygląda tak - http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/results.php?hostid=839 :(
Ciekawe. Jednostki które u Ciebie się wysypały przeliczyły się poprawnie na innych, słabszych hostach.
Może to jakiś "losowy feature" z service packa 3 na Twoim kompie kładzie aplikacje na łopatki (pozostałe kompy to SP2).
Liudy testujta :)
Na dodatek jestem UOTD tam ;P
Jest praca !!! :attack:
server_status pokazuje że jest, a ja mam coś takiego
2008-10-17 09:39:49|Virtual Prairie|Sending scheduler request: To fetch work. Requesting 228 seconds of work, reporting 0 completed tasks
2008-10-17 09:39:54|Virtual Prairie|Scheduler request succeeded: got 0 new tasks
:/
jak prosisz tylko o 228 sekund?
Serwer powinien coś wysłać nawet jak klient chce tylko 1 sekundę. Poza tym raczej nie tylko ja mam taki problem : http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/server_status.php
EDIT: Admin projektu nie może sobie sam z tym poradzić i właśnie wysłał maila na listę boinc_projects, więc pewnie wkrótce wszystko ruszy.
No i ruszyło, są zadania ale krótkie - 2 minutowe.
jak punktuje?
http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/workunit.php?wuid=1731317 trochę lipa %-)
Cytat: Pigu w 30 Październik 2008, 19:43
jak punktuje?
minimum z dwóch "claimed credit" ->
szukaj przyjaciół z podrasowanymi Managerami BOINC :ph34r:
jeszcze 27k pkt w projekcie i mamy pierwsze punkty w
FB tzn
FormuleBOINC
Ciężko będzie zdobyć te 27k, punkty w tym projekcie bardzo trudno nachapać, bo mało jest dostępnych zadań - przez noc na dwóch kompach naskrobałem 90 i 45 w pendingu.
Update: jest jeszcze toporniej niż myślałem. Punktacja - słabizna; do tego ciągłe braki zadań na serwerze albo 'committed to other platforms' (wychodzi na to że na przemian raz są zadania dla windowsa, raz dla linuksa, zależy jaki system ściągnie pierwszy - potem serwer czeka na wingmanów z takim samym) - przez parę dni mimo ustawienia priorytetów dla ViP na trzech kompach mam jedynie 500 punktów i ze 100 w pendingu :(
znaczy się lipa.
ja tam trochę policzę,
fakt trochę mało wychodzi na AMD X2 2.0@2,4 ok 17-18 pkt/h
jeden rdzeń Virtual Prairie (zadań mi nie brakuje na Linuksie buforek 0,4 dnia ok 130 wu się utrzymuje)
drugi rdzeń testuje nową aplikację Milkiego z którego nawet przy nowej punktacji można nieźle zapunktować (i tak powinno być od początku - liczyć szybko i wydajnie, ale Crunch3r samolub nie udostępnił aplikacji, jedynie do punktacji można mieć uwagi, niezależnie od CPU wychodzi tyle samo pkt/h i system punktowy bardzo podatny na cheating)
To dużo ci daje, u mnie wychodzi sporo mniej. Chyba przez to że mam prawie zawsze zaniżony benchmark (zawsze odpali się skubaniec jak komp jest obciążony) i chyba często to ja jestem tym z mniejszą ilością claimed przez co zaniżam też innym %-)
Nawiasem mówiąc niektóre zadania mają initial replication 3, quorum 2 więc jeden zawsze zostaje z granted 0.0, chyba że klient często komunikuje się z serwerem (ale nie zwróciłem uwagi, czy na serwerze jest włączone send_result_abort).
Fakt że dla linuksa prawie non stop jest robota (mam jednego hosta podpiętego i kolejeczka cały czas się kisi ładnie), ale na windzie wygląda to kiepsko - gdybym nie miał innych projektów podpiętych, komp pewnie przez 80% by idlował, bo po prostu nic nie dostaje od serwera.
nie starają się chłopcy
Z tego co widzę, hostów z linuksem podpiętych do projektu musi być bardzo mało, na dobrą sprawę z takich które przeliczają sporo WU to widzę tylko 5 oprócz mojego (wnioski z przeglądnięcia wingmanów na 10 stronach). Stąd pewnie biorą sie problemy ze ściąganiem zadań na windzie, bo jak w kolejce feedera zostaną same czekające na linuksowych wingmanów serwer nic dla windowsa nie wyśle.
Po dłuższej przerwie projekt wysyła próbki.
Drużyna nie ma opisu, kempler, uzupełnisz ?
http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/team_display.php?teamid=29
EDIT
Zakosiłem ponad 100 jednostek do bufora, zobaczymy, co z tego wyjdzie. Punktują chyba 20 na sztywno, z tego co widziałem w innych profilach.
Hi
A mnie się marzy wygaszacz, w stylu roślinki sobie rosną, a stado kóz, czy baranów obgryza ;D
to sciagnij Farmville :)
Wiosenne obudzenie. Dają próbki.
Już od pmiesiąca :D
Cytat: Troll81 w 14 Kwiecień 2010, 12:12
Już od pmiesiąca :D
Ale z 2 tygodniową przerwą ;)
Hi
Czy po tej ostatniej przerwie projekt nie potrzebuje więcej pamięci ?
Przy 4G zajęta na maxa, a na innym kompie przy 2G xorg się zacina.
Wcześniej tego nie było.
Hmm, nie jestem do końca pewny, ale faktycznie 1 wątek to ponad 500MB.
VP stało się żarłoczne :D
wcześniej mniej potrzebował
teraz już kilkukrotnie doprowadził do zwiechy kompa (przy 2GB)
no trzeba przyznać, że ma apetyt, po 5 min. pobiera już 600 MB :o Zobaczę jak będą punktowały te nowe próbki, bo przy 4 Giga RAMu na dwa jajka jakoś bym to przebolał :P
Też spróbuję. 8GB na quadzie powinno sobie poradzić ;D NFS przetrzymało, wytrzyma i prerię.
EDIT
I łyknęło 900MB...
4 Giga RAMu, 4 jajka - "wymiękam"
15 pkt za WU, wcześniej było 20 pkt, ale WU są teraz krótsze. pkt/s odrobinę lepsze niż ostatnio. Przynajmniej u mnie.
U mnie wychodzi jakieś 45-50 pkt/h na jedno jajko
ja musiałem wyłączyć na stronie pobieranie próbek typu vip-multi bo już przy 2ch odpalonych komp mi się za każdym razem wiesza, ręcznie tylko odpalę PO JEDNEJ to co już mam zassane |-?
Nawet nie wiedziałem/pamiętałem, że są różne rodzaje WU :shame:
W projekcie można teraz normalnie zakładać profile (wcześniej były problemy z captcha i czymś tam jescze).
Czy ktoś może prosto wytłumaczyć, czym zajmuje się projekt Virtual Prairie?
http://www.boincatpoland.org/wiki/Virtual_Prairie (http://www.boincatpoland.org/wiki/Virtual_Prairie)
Ps. Temat na forum http://www.boincatpoland.org/smf/aktywne/virtual-prairie/ (http://www.boincatpoland.org/smf/aktywne/virtual-prairie/)
Czytałem to jeszcze zanim daliście link ::) "Celem projektu jest badanie fundamentalnych mechanizmów zaangażowanych w dynamizm łąk w odpowiedzi na zakłócenia jej funkcjonowania (wypas zwierząt, koszenie trawy)" - niestety, niewiele z tego zrozumiałem.
Chodzi o to jak będą się rozwijały łąki (gęstość runa, jego jakość itp) w zależności od rodzaju traw na na nich rosnących i sposobu eksploatacji łąki.
VP terazł ładnie punktami karmi :D i próbek od zakichania :D
Wciąż pamięciożerne? Ponad 900MB RAMu na próbkę było, jak ostatnio liczyłem. Nie, żebym sobie z tym nie radził, tak z ciekawości pytam. ;) Może trochę po SIMAPie przeliczę.
Hi
Bez zmian. Innych wu brak :(
Ja mam 4gb na 4 jajeczka :D a niedlugo dołożę kolejne 4 gb :D
powiem tylko, że 8GB to wciąż mało - wciąż dostaję po łbie komunikatami "brak pamięci"
Ciekawe. Mam 8GB dla 6 rdzeni i nie mam takich problemów. W BM użycie pamięci ustawiłem na 75% gdy w użyciu i 90% w idle. Muszę potestować te NFSowe większe próbki, co to 1,2GB biorą na win764, na winxp64 brały 1,4GB.
ramdyski, almery, hale, milki, wcg, swapy - to wszystko lubi ram - do kompletu wystarczy odpalić gierkę i gotowe %)
Dragon Age bierze u mnie ok. 1,5GB RAMu, więc jeszcze problemów nie miałem. 8)
Witam
Kolejna przerwa w dostępie do wu.
W tym czasie trwają prace nad dotychczasowymi przeliczeniami.
Na stronie głównej projektu jest udostępniona grupa dyskusyjna przez którą będzie na maila podawana informacja o nowych próbkach dla boinca.
co by tu teraz ...
Jest jakiś projekt, który podobnie jak VP używa ale nie grzeje proca ?
CytatThe Virtual Prairie project recently published a paper Large scale parameter study of an individual-based model of clonal plant with volunteer computing (http://boinc.berkeley.edu/vip_paper.pdf) in the journal Ecological Modeling.
Źródło:
Facebook;
http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=6607
Ktoś chętny do tłumaczenia?