Na swoim sprzęcie (Windowsie 7 Professional 64-bit PL, Intel Mobile Core 2 Duo P8400 (http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=900220), NVIDIA GeForce 9600M GT (http://www.techpowerup.com/gpuz/qzck/)) mam zainstalowaną ostatnią rekomendowaną wersję BM 6.10.18.
Które zegary mam kręcić, by zwiększyć szybkość liczenia na GPU? Jak widać na walidacjach, obecnie mam podkręcony zegar GPU z 500MHz do 600MHz i pamięci z 400MHz do 500MHz. Czy Shadery, które mogę również podkręcić, biorą udział w liczeniu? Czy zegary pamięci są ważne, czy za prędkość obliczania odpowiada prawie tylko GPU?
Cytat: AiDec- Shadery maja bardzo duzy udzial
- Pamieci prawie wcale nie maja udzialu
no niestety u NV pamięć ma znaczenie, i czasy przeliczania mogą być gorsze przy pniejszym taktowaniu. U ATI nie ma to wpływu na czasy.
A gdzie w tym wszystkim jest zegar GPU? Bo z tego co rozumiem, to dalej głównie od niego zależy prędkość przeliczania próbek? Czy może pamięci, albo shadery (w końcu jak to jest?) są ważniejsze?
Przede wszystkim shadery i core. Pamięć nie ma większego znaczenia, ale też możesz ją podkręcić. Moja konf :http://www.techpowerup.com/gpuz/7p6yk/ (http://www.techpowerup.com/gpuz/7p6yk/) przy tym ustawieniu mam 753 GFLOPS na każdym z 4 rdzeni. %)
Hi
O ile dobrze czytam to forum :-) , to pamięć nie ma żadnego znaczenia i niektórzy schodzą w dół ( i do 300).
Cytat: ksysju w 24 Grudzień 2009, 16:22
Hi
O ile dobrze czytam to forum :-) , to pamięć nie ma żadnego znaczenia i niektórzy schodzą w dół ( i do 300).
Twoja informacja dotyczy krecenia ATI pod Milke. Tylko i wylacznie.
Czyli rozumiem, żeby skupić się na corze i shaderach.
Pytanie kolejne, czym testować stabilność zegarów? Obecnie korzystam z OCCT Perestroïka 3.1.0 (http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php), FurMark v1.7.0 (http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/) i FluidMark v1.1.1 (http://www.ozone3d.net/benchmarks/physx-fluidmark/). Pamięci dobrze się sprawdza w OCCT w teście GPU : MEMTEST (doszedłem do 543MHz, na 544MHz pojawiały się już błędy), rdzeń chyba dobrze jest sprawdzany w OCCT w teście GPU : OCCT i FurMarku, natomiast jak sprawdzać czy jednostki cieniujące nie są "przekręcone"? Dodam jeszcze, że na zegarach GPU=640 MEM=540 SCHAD=1540 Furmark przechodzi, natomiast FluidMark wywala się już na GPU=610 MEM=530 SCHAD=1510 i nie wiem, czy zegary na Furmarku są pewne, czy po prostu słabiej niż FluidMark obciąża grafikę...
mam GF GT 240M. warto to krecic ?? wiecie do jakich tempertur mozna to krecic ? obecnie bez OC przy 100% obciazeniu GPU mam juz 62C :/
Zawsze warto :)
Uwazaj na chlodzenie - `M` znaczy mobilna, znaczy masz ja w lapku, znaczy odprowadzanie ciepla jest kiepskie... Karta bedzie miala niska temperature, a ugotujesz HDD siedzacy zaraz obok...
Generalnie rdzenie Nvidii mozna krecic do 100C. Jako ze w tym przypadku jest to grafa w lapku (jak sadze), to nie szedlbym powyzej 80C.
A które zegary :book: mają znaczenie w CC liczonym na GT9800? Może w testach sprawdzać temperaturę - ta przy której grafa bedzie najcieplejsza może oznaczać bardziej efektywną pracę, albo jej koniec XD
ogólnie kręć proca i shadery a pamięci to możesz obniżyć :D
I uważaj czy próbki Ci się validują. Ja nie dawno podkręciłem sobie ładnie GPU, wszystko się liczyło, żadnych zwisów, próbki przeliczały się do końca bez błędów, w grach też wszystko ok, a później wszystkie próbki poszły w plecy :(
Uwaga na najnowsze stery do nvidi
http://pclab.pl/news41236.html