BOINC@Poland

Inne => Archiwum => Wątek zaczęty przez: Tomasz R. Gwiazda w 06 Listopad 2010, 00:33

Tytuł: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: Tomasz R. Gwiazda w 06 Listopad 2010, 00:33
ogolnie szukam dla kogos jakiegos dobrego systemu do oblsugi zgloszen (help desk) w it
moze byc darmowe moze byc platne
wazne zeby bylo dobre :)


poki co nie chce mi sie pisac specyfikacji rozumiem ze wam moze sie przez to nie chciec pisac cokolwiek :P
jak cos to potem uszczegolowie o features ktore sa potrzebne :)

jesli znacie jakis fajny system to prosze o polecenie
Tytuł: Odp: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 06 Listopad 2010, 00:51
bugzilla, otrs, mantis?
Tytuł: Odp: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: krzyszp w 06 Listopad 2010, 07:12
Może jednak napisz, jakich funkcjonalności potrzebujesz :)
I przejrzyj wymienione wyżej...
Tytuł: Odp: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 06 Listopad 2010, 11:30
te wymienione wyżej to chyba najpopularniejsze.
Tytuł: Odp: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: Tomasz R. Gwiazda w 06 Listopad 2010, 12:44
o wlasnie dobre przyklady, nawet dwa mi znane ze sluchu :)


no dobra to moze konkrety.

zlaszanie usterek na dwie metody:
1. formularz www
2. mail (po wyslaniu na mail specjalny jakos ta wiadomosc jest przetwarzana przez system i pojawia sie w panelu admina tak jakby byla wyslana przez www)

system nadaje tickety (chyba norma) ale potrzeba jest customizacji kiedy klient jest informowany mailem o rzeczach ktore sie dzieja z jego zgloszeniem
przyklad: wysyla zgloszenie, ktos je bierze i decyduje czy informacja o tej akcji jest wysylana czy nie, potem problem rozwiazuje i na koniec wysyla maila ze problem rozwiazany

jednoczesnie przydaloby sie aby osoba zglaszajaca na stronie konkretnej wygenerowanej (unikalna) po kliknieciu linka ktory dostala przy zgloszeniu usterki mogla przez www sprawdzac tez status

potrzeba takze na samym koncu feedback. po zamknieciu usterki klient ma(powinien) wypelnic ankiete (1-2 pytania, i ewentualnie komentarz) czy jest zadowolony czy nie

do tego potrzebne potem statystyki zadowolenia z podzialem na uzytkownikow (adminow)
oraz statystyki zglaszania bledow (wg. pracownikow)

dodatkowo moze jeszcze przy zglaszaniu problemow moze admin powinien decydowac z czym jest tak naprawde problem (uzytkownik, komp, system1, system2)
tak zeby potem mozna bylo generowac raporty i powiedziec ze np. 90% problemow siedzi przed monitorem


to rzeczy o ktorych wiem, ewentualnie dowiem sie co jeszcze potrzeba
Tytuł: Odp: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 06 Listopad 2010, 15:34
Chyba wszystkie wymienione przez mnie programy mają taką funkcjonalność :D
Tytuł: Odp: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: Tomasz R. Gwiazda w 06 Listopad 2010, 15:41
no to super :)

a jak jest z licencja ? co mozna robic, modyfikowac? dostep do kodu jest?
Tytuł: Odp: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: krzyszp w 06 Listopad 2010, 16:10
Nie chce mi się googlać, ale chyba wszystkie są na GPL'u
Tytuł: Odp: System helpdesk
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 06 Listopad 2010, 16:51
z tego co wiem to wszystkie są na gpl