BOINC@Poland

Inne => Archiwum => Ciekawostki => Wątek zaczęty przez: Kret_polny w 11 Maj 2012, 15:14

Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: Kret_polny w 11 Maj 2012, 15:14
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2291051.html
i trochę więcej po angielsku na:
http://news.cnet.com/8301-11386_3-57428080-76/two-weeks-of-smartphone-charging-in-your-pocket/

Mam tylko nadzieję, że cena samej ładowarki nie będzie zaporowa. :)
Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 11 Maj 2012, 18:48
ciekawe :D
Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: armar w 12 Maj 2012, 21:24

Życzę sobie, by firma osiągnęła sukces i zaczęła produkcję nieco większej wersji do zasilania samochodów elektrycznych. :)
Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Maj 2012, 22:11
jeśli takie pudło jest w stanie ładować akumulatorki. to jakiej wielkości musiałoby być by osiągnąć moc rzędu 30KW (tyle chyba ma silnik od seicento...)?
Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: armar w 12 Maj 2012, 22:27
Silnik od elektrycznego Seicento ma 30kW mocy maksymalnej, ale tyle jest używane wyłącznie przy przyspieszaniu, więc moc ogniwa paliwowego mogłaby być kilkukrotnie mniejsza by uzupełniać energię w akumulatorze.
Dla porównania silnik spalinowego Seicento ma 29 kW (899 cm³) i 40 kW (1108 cm³).
Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: Troll81 w 12 Maj 2012, 23:54
chodzi mi o wielkość ogniwa. Czy aby nie zajęłoby baku wraz z bagażnikiem i tylną kanapą.....

po co jakies akumulatory. Prąd bezpośrednio z ogniwa ładować do silników...
Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: armar w 13 Maj 2012, 00:52
Cytat: Troll81 w 12 Maj 2012, 23:54
chodzi mi o wielkość ogniwa. Czy aby nie zajęłoby baku wraz z bagażnikiem i tylną kanapą.....
Chyba takie ogniwo wymontowane z autobusu (http://infobus.pl/text.php?id=24670&from=tag). :)

Cytat: Troll81 w 12 Maj 2012, 23:54po co jakies akumulatory. Prąd bezpośrednio z ogniwa ładować do silników...
Potrzebowałbyś ogniwo paliwowe o mocy takiej, jaką moc maksymalną chciałbyś przekazać do silnika, co by powodowało, że woziłbyś olbrzymie i ciężkie ogniwo paliwowe, które przez zdecydowaną większość czasu pracowałoby na ćwierć gwizdka.
Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53
Tymczasem wozisz ciężkie akumulatory o pojemności i wydajności takiej żeby zapewnić moc na starcie (potem pracują na ćwierć gwizdka) i tracisz na każdym kroku (sprawność przetwarzania energii na drodze elektrownia - akumulatory - silnik).
Tytuł: Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku
Wiadomość wysłana przez: armar w 13 Maj 2012, 10:08
Cytat: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53
Tymczasem wozisz ciężkie akumulatory
Ciężkie akumulatory są w samochodach w których nie ma ogniwa paliwowego.
Samochody posiadające ogniwo paliwowe o mocy zapewniającej pobieraną moc średnią mogą być wielokrotnie lżejsze.

Cytat: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53o pojemności i wydajności takiej żeby zapewnić moc na starcie
konkretnie by zapewnić różnicę mocy pomiędzy mocą dostarczaną do silnika, a mocą dostarczaną przez ogniwo paliwowe.

Cytat: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53(potem pracują na ćwierć gwizdka)
Potem akumulatory pracują wyłącznie przy gwałtownym przyspieszaniu, lub jeździe pod górkę.

Cytat: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53i tracisz na każdym kroku (sprawność przetwarzania energii na drodze elektrownia - akumulatory - silnik).
No właśnie później nie tracę na przetwarzaniu energii przez akumulator. :)