Aktualności:

Nowy polski projekt BOINC - Universe@Home

Menu główne
Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - sesef

#1161
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
26 Grudzień 2008, 01:05
Intel jakiś lewy jest, aplikacja nie działa, z MKL same problemy, z kompilatorem Intela również same problemy czemu ludzie te procesory kupują :/
#1162
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
25 Grudzień 2008, 14:12
Cytat: AiDec w 25 Grudzień 2008, 07:56jest w cholere wolniejszy od Win32, to Linuch w Milky idzie w odstawke

Pewnie zapinasz optymalki na 32 bitowe systemy przez co tak na prawdę muszą iść przez maszynę wirtualna która "tworzy" środowisko 32 bitowe w 64 bitowym
#1163
jakby co, właśnie ściągnąłem dane na dysk.
#1164
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
23 Grudzień 2008, 23:44
Cytat: mindc w 23 Grudzień 2008, 23:08
pewnie będą odpalać validatora, więc "czyszczą" serwer....

No to będzie chwila prawdy tego pow-a -0,000000000000002


Co do Crunch3r-a można prosić o link do jego kompa, chciałbym sobie zobaczyć te jego czasy przeliczeń. A co do jego aplikacji, może część obliczeń tak jak piszesz pomija, może w niektórych przypadkach da się jeszcze więcej stablicować tylko akurat te testowe parametry tego nie pokazują.

Co do samej aplikacji dziwi mnie trochę, że admini wypuszczają tak wolne liczydełko skoro bez większej wiedzy można progsa przyspieszyć 2x-3x
#1165
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
23 Grudzień 2008, 21:15
szkoda tylko, że roboty nie ma :/ no nic policzy się trochę Clean Energy :)
#1166
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
23 Grudzień 2008, 12:34
Cytat: AiDec w 23 Grudzień 2008, 11:43
@sesef: Prosze Cie o udostepnienie na 4um nowego pliku, z poprawionym plikiem app_info (ostatnia linijka - wiesz o co chodzi, a wlasciwie przedostatnia, bo ostatnia jest pusta - skasuj ja prosze) i wpisana DOMYSLNIE nazwa app NOSSE (for dummies ;) ).

Jak Mindc nie będzie miał nic przeciwko temu to mogę udostępnić publicznie, jak na razie dostępne jedynie przez PW.
#1167
Nieskategoryzowane / Odp: FreeHAL@home
18 Grudzień 2008, 18:03
Cytat: TJM w 18 Grudzień 2008, 17:58
Tylko chciałbym zobaczyć, jak taką wersję offline podepniesz pod projekt.

Nie wiem jak ta Wikia Offline wygląda od strony plikowej nigdy tego nie ściągałem (jak coś potrzebuje to z łączem 10 Mbit szybciej to znajdę online niż offline), ale od biedy myślałem nad postawieniem jakiegoś apache i potem przez hosts kierować na lokalny adres.
#1168
Nieskategoryzowane / Odp: FreeHAL@home
18 Grudzień 2008, 17:41
TJM jak już dojdziesz jak to przyspieszyć z cache to można by zastanowić się nad ściągnięciem Wikipedii na dysk. Wersje niemiecką można znaleźć pod tym linkiem http://en.wikipedia.org/wiki/German_Wikipedia#Off-line_publication dałoby to jeszcze lepszy wynik niż zapisywanie już ściągniętych stron.
#1169
@AiDec

Nie przejmuj się ja podłączyłem się minutę za wcześnie i pół dnia liczyło mi próbki, które nie zaliczają się do wyścigu.

Sam x64 będę dopiero mógł zainstalować najwcześniej w piątek, zobaczymy jakie kopa doda :)
#1170
Czemu mnie nie ma na liście statów ?? :(

Edit:
Dobra znalazłem przyczynę :/ włączyłem pobieranie próbek za wcześnie i pobrały się minute przez rozpoczęciem wyścigu. No nić pół dnia liczenia do tyłu.
#1171
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
15 Grudzień 2008, 10:48
Cytat57949324    58122418     14 Dec 2008 21:38:06 UTC     15 Dec 2008 9:26:33 UTC     Over     Success     Done     1,043.30     4.08     31.30

Jeszcze nie cała minuta :)

Wyszedłem na 20 min do sklepu po mleko
Cytat57995377    58166291     15 Dec 2008 9:49:33 UTC     15 Dec 2008 10:08:34 UTC     Over     Success     Done     1,022.72     4.00     30.68

Trafiły się jakieś krótsze próbki do tego komp stał nie używany o magiczna granica 1000 sekund przełamana v1.22
Cytat58027059    58197388     15 Dec 2008 17:42:15 UTC     15 Dec 2008 18:01:28 UTC     Over     Success     Done     993.39     3.88     29.80
58026052    58196391    15 Dec 2008 17:26:59 UTC    15 Dec 2008 17:45:01 UTC    Over    Success    Done    991.95    3.88    29.76

v1.25
Cytat58108897    58277352     16 Dec 2008 14:43:41 UTC     16 Dec 2008 15:03:58 UTC     Over     Success     Done     988.28     3.86     29.65
58107855    58276348    16 Dec 2008 14:28:25 UTC    16 Dec 2008 14:46:47 UTC    Over    Success    Done    987.33    3.86    29.62

v1.28
Cytat58229336    58394497     17 Dec 2008 17:34:28 UTC     17 Dec 2008 18:13:00 UTC     Over     Success     Done     981.70     3.84     29.45

1.31
Cytat58431331    58591369     19 Dec 2008 17:18:51 UTC     19 Dec 2008 17:50:01 UTC     Over     Success     Done     937.80     4.00     28.13
#1172
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
14 Grudzień 2008, 13:35
Ostatnia moja nadzieja na przyspieszenie... tablicowanie wyników.
#1173
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
14 Grudzień 2008, 01:45
Jednak ta automatyczna optymalizacja w VS nie jest taka zła, poszukałem trochę w googlach próbowałem wielu rzeczy między innymi:

- optymalizacja liczenia sqrt (kod asemblerowy) [Okazało się wolniejsze niż optymalizacja kompilatora]
- działania na wektorach przy pomocy SSE2 [Wolniejsze od optymalizacji kompilatora]
I moim zdaniem najciekawsze: znalazłem funkcje napisaną w asemblerze licząca jednocześnie sinus i cosinus danego kąta. W Milky w wielu miejscach jednocześnie stosuje się sinus i cosinus tego samego kąta, więc optymalizacja jak znalazł. Co się okazało po skompilowaniu aplikacja wolniejsza o jakieś 20-25% widać kompilator lepiej sobie optymalizuje jak liczy sin i cos oddzielnie.

Miałem nadzieje, że dam radę zejść poniżej 1k sec na moim AMD-ku, ale chyba to się nie uda :/
#1174
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
13 Grudzień 2008, 18:13
A sam błąd za dużo też nie mówi



Ten sam błąd mam na 11.0, 10.1, 9.1
#1175
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
13 Grudzień 2008, 17:11
Cytat: mindc w 13 Grudzień 2008, 11:31
EDIT:
zapomniałem dopisać, wersja 11 kompilatora intel, wywala od razu aplikację... ma problemy jakieś ze stosem

Po kompilacji na 10.1 mam ten sam błąd co na 11, szkoda bo po kompilacji Intelem pewnie uzyskałoby się trochę sekund.

9.1 też nie działa :/, czego to może być wina bo już chyba nie kompilatora czy ja coś źle robię czy może Milky jest zwalone ??
#1176
Cytat: RAD-Poland w 13 Grudzień 2008, 12:10
- kto może niech instaluje system 64 bitowy (niezły przyrost wydajności)
- w związku z dość dużą aplikacją podprojektu proszą o jej ściągnięcie przed wyścigiem

Już idzie XP x64 z MSDN-a
#1177
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
13 Grudzień 2008, 00:41
No to ogólny postęp mamy taki:

Athlon 64 3200+@2,3  Ghz

Czysta aplikacja ze strony
Cytat57767878    57944857     12 Dec 2008 22:02:05 UTC     12 Dec 2008 23:05:48 UTC     Over     Success     Done     3,197.34     12.72     39.84

czysty kod z własną kompilacją na Vistual Studio 2008 + kilka flag do optymalizacji i /arch:SSE2
Cytat57762624    57939746     12 Dec 2008 20:53:00 UTC     12 Dec 2008 21:51:13 UTC     Over     Success     Done     2,908.55     11.57     39.84
57757606    57934937    12 Dec 2008 20:01:44 UTC    12 Dec 2008 20:59:02 UTC    Over    Success    Done    2,950.44    11.74    41.09

optymalka mindc z własną kompilacją na Visual Studio 2008 + kilka flag do optymalizacji i /arch:SSE2
Cytat57773535    57950357     12 Dec 2008 23:32:16 UTC     12 Dec 2008 23:57:30 UTC     Over     Success     Done     1,244.92     4.95     37.35
57772345    57949193    12 Dec 2008 23:10:57 UTC    12 Dec 2008 23:35:22 UTC    Over    Success    Done    1,242.48    4.94    37.27

Jakby ktoś chciał tego exe-ka pod Win32 to pisać na PW

@mindc
Jak kompilujesz na linuxie to gdzieś czytałem, że najnowszy kompilator intela ma też możliwość optymalizacji na SSE3, a ono akurat przyda się do stVector.c tylko kurde P3 nie ma chyba SSE3 :/

@Edit
Dobra 2 Wu przeliczyły się w porównywalnym czasie, czyli jak na razie u mnie liczy się 2x szybciej na noc wracam do WCG jutro jak wstanę to dalej będę grzebał za przykładami wykorzystania SSE/SSE2/SSE3, może uda się wydusić dodatkowo jeszcze kilkaset sekund :)
#1178
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
12 Grudzień 2008, 17:41
Cytat: mindc w 11 Grudzień 2008, 18:36i z drugiej strony, przemieliłem już wszystko i nie da się w magiczny sposób pozbyć tych
sqrt() i exp() z calculate_probabilities() którą muszą być przemielone każde po 10`752`000`000 razy  :ph34r:

pozbyć może nie, ale myślę że zastosowanie SSE/SSE2 powinno skrócić trochę czas wykonywania danej pętli

Cytat: mindc w 11 Grudzień 2008, 18:36acha, wersja aplikacji zależy tylko i wyłącznie od tego, co się wpisze w app_info.xml

Jaką aktualnie trzeba wersje podać bo mi coś nie chce działać :(
#1179
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
07 Grudzień 2008, 00:27
źródełka ściągnąłem z SVN-a z trunk/Boinc i z nich API bez problemów się skompilowało. Jedyny problem jaki napotkałem to że pewne fragmenty były "already defined in msvcprt.lib" ale o tym już wcześniej pisałem.

Co do SKD mam takie jakie instaluje się z VS 2008 PRO SP1 czyli 6.0a
#1180
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
06 Grudzień 2008, 18:45
Cytat: TJM w 06 Grudzień 2008, 17:22
Żeby skompilować BOINCa potrzebujesz jeszcze starsze wersje microsoftowego Platform SDK (ja używam takich od Win2k3, do ściągnięcia za free ze stron MS). Z tym nowszym BOINC nie chce się kompilować ze względu na jakieśtam różnice.


API bez problemów poszło na tej wersji SDK co jest z VS 2008, co do samego milky były kolizje dorzuciłem flagę /FORCE:MULTIPLE i wszystko ładnie się skompilowało :)
#1181
MilkyWay@home / Odp: Milkyway@home
06 Grudzień 2008, 12:36
Witam wszystkich


Mam takie może noobowskie pytanie, ale z czego mam skompilować BOINC API??

Obecnie przy linkowaniu dostaje takie błędy. Wyraźnie widać że brakuje mu liba od API tylko skąd mam go ściągnąć/z czego skompilować




Kompiluje na VS 2008 PRO, na początku było trochę błędów ale po dorzuceniu flagi /TP problemy znikły, ale pojawiły się następne.