Cytat: Argento w 02 Listopad 2018, 20:55
Zakładam, że masz na myśli rozwiązania z których korzystali zanim podpięli się do BOINCa a których nie znamy.
Mówię o tym, że aplikacja BOINC jest tylko wrapperem na ich dostępnej już od kilkunastu lat aplikacji napisanej w Javie. Bardzo widoczne to było zaraz po starcie projektu gdy każde zadanie BOINC uruchamiało okienko z wizualizacją obecnego stanu naszej "wyspy" (lokalnego zbioru rozwiązań). Jeżeli uruchomimy program pobrany przez BOINC z linii poleceń z pominięciem wrappera będzie on normalnie działał wg. starych zasad. BOINCowe konta użytkowników i drużyny też są konwertowane na ich system.
Cytat: Argento w 02 Listopad 2018, 20:55
Używając tutaj terminu "populacja" wierzę, że masz na myśli zakres potencjalnych rozwiązań algorytmów genetycznych tego projektu...
W skrócie: tak. Program generuje pulę rozwiązań opisanych określonym genotypem, następnie każde takie rozwiązanie jest testowane pod kątem jakości realizacji celu. Taka populacja poddawana jest mechanizmom podobnym do zasad ewolucji (np. najsilniejsze osobniki krzyżują się, fragmenty genotypu mogą mutować). Podoba mi się, co się dzieje dalej. Każda instancja aplikacji (pojedynczy uruchomiony program) to wspomniana już wcześniej wyspa o określonych koordynatach w przestrzeni 2D sąsiadująca z max. 4 innymi wyspami. U mnie na wyspie mieszka chyba 31 rozwiązań. Raz na jakiś czas (domyślnie co 30 minut) między (sąsiadującymi?) wyspami może dojść do migracji części osobników. Te nowe osobniki dołączają do populacji i mogą się z nią dalej krzyżować. I tak w kółko, powyższy schemat powtarza się kilkanaście razy na sekundę.
PS. Fajnie prezentuje się mapa wysp: https://www.dhep.ga/statstopology.php
PS2. W okienku podglądu widać sąsiednie wyspy (panel po lewej) i nasze bieżące rozwiązanie (po prawej)