Komputery i Punktacja ???

Zaczęty przez Krzysiak, 11 Kwiecień 2015, 11:08

Krzysiak

Witam
Czy w The World Community Grid  można podejrzeć jakie próbki dany komputer przeliczył i ile mu to zajęło ?
Tak jak jest to możliwe w innych projektach ?


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

AiDec

Tak.
Na stronie worldcommunitygrid.org po zalogowaniu klikasz na "My Contribution" w prawym gornym rogu, a nastepnie z menu po prawej wybierasz "Results Status". Pozniej juz tylko wybierz interesujacy Cie projekt i zakres czasy itp.



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Krzysiak

Czy próbki w tym projekcie opłaca się liczyć z włączonym HT ?


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

stiven

Z punktu widzenia odznak jak najbardziej. Jeśli chodzi o czasy przeliczania próbek to nie wiem.

c_RaSz

Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 16 Czerwiec 2016, 09:56Czy (...) opłaca się liczyć z włączonym HT ?
Też się nad użytecznością Hyper-Threading Technology (poprawny akronim: HTT !) zastanawiam. Wszak ilość przeprowadzonych przez procesor operacji będzie taka sama, zarówno przy użyciu HTT, jak i bez niego, natomiast zmieni się ilość operacji przesyłania danych do cache'u procesora, bo chyba HTT właśnie taką ma mieć zaletę. Ale... ale wydaje mi się, że to miałoby jakiś pozytywny wpływ na całkowitą wydajność obliczeniową tylko wtedy, gdyby ilość tak cudownie (dzięki HTT) rozmnożonej ilości obsługiwanych wątków — gdyby była ona równa tej, jakie siedzą sobie na ławce rezerwowych (że się tak wyrażę).

No bo co z tego, że dzięki HTT jest możliwość obsłużenia przez CPU większej ilości wątków, jeśli w poczekalni stoi ich znacznie więcej? W efekcie czego super-szybka pamięć podręczna procesora i tak co i rusz będzie zastępowana nowymi danymi, a po chwili te co je właśnie usunięto — będą przywracane (bez żadnej korzyści w szybkości)!

Dlatego wydaje mi się, że owo cudowne mnożenie wątko-przerobu ma znaczenie tylko i wyłącznie marketingowe. W większości typów obliczeń obciążenie procesora jest takie samo, zero zysku, a może nawet są i pewne... straty! Bo procesor, zamiast rzetelnie liczyć to-co-trzeba  — szamocze się pomiędzy za-pakowaniem, a wy-pakowaniem tego, czy tamtego cache'u, miotając jak gówno w przeręblu.
Reasumując: przydałaby się rzetelna ocena tego, jakie projekty liczą się naprawdę szybciej przy włączonym HTT, a w jakich — lepiej  :attack: go nie używać...
Pozdrawiam, i leeecę

necavi

#5
Cytatma znaczenie tylko i wyłącznie marketingowe.
Marketingowcy z proca 4*2,5 GHz + HT potrafią "zrobić" procesor 20 GHz XD

A poważnie to HT potrafi być użyteczne: u mnie na jednym kompie dla boinca mam 7 wątków, a 1 zarezerwowany jest dla klienta gpu folding@home. Gdyby nie HT to cały rdzeń byłby wyłączony z boinc. Oczywiście mocy z tego cudownie nie przybywa w obliczeniach, ale pożyteczne to potrafi być :p_arr:

@tito - no widzisz jednak cuda to nie tylko na kartach NV bywają ;)

tito

Ależ przybywa, przybywa. Projekty słabo zoptymalizowane mają +60% punktów więcej (sprawdzane na 3 jajka I5 3470 vs 6wątków xeon V2 - taktowanie +100 dla xeona - projekt to bodajże sat@home).
Przy mocno zoptymalizowanych aplikacjach (LLR w primegridzie np czy AVX w asteroidach) HT jest hamulcem.

Krzysiak

Czyli co odznaki dostaje się za czas pracy CPU ?
Bez znaczenia ile przemieli ?


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

tito

No właśnie - dlatego jeśli tylko odznaki Cię interesują to podłączaj co masz najwolniejszego, byle z dużą ilością wątków.

sknd

Cytat: tito w 18 Czerwiec 2016, 10:03
No właśnie - dlatego jeśli tylko odznaki Cię interesują to podłączaj co masz najwolniejszego, byle z dużą ilością wątków.

jak się kończył ktoryś podprojekt, i miałem trochę nałapanych WU, ale wiedziałem, że za mało do odznaki, obniżyłem taktowanie procka o połowę i jakoś się doczołgałem   XD