Aktualności:

Nowy polski projekt BOINC - Universe@Home

Menu główne

GPU lub MOBO problem pomocy? Brak obrazu.

Zaczęty przez chr80♂°🛰�, 17 Maj 2023, 21:40

chr80♂°🛰�

Tylko koni żal...

koń pierwszy: 2x Xeon E5 2696v2 24C(48T), 128GB DDR3@1866MHz (13-12-12-34), ASUS GTX TITAN X 12GB, NVIDIA Tesla K80 24GB, 512GB TLC GIGABYTE GP-ASM2NE6500GTTD, %\ProgramData\BOINC\ na ADATA Ultimate SU630-480GB QLC, pagefile.sys na HP 785GB MLC PCIe ioDrive2, Seasonic PRIME 1300W Platinum (440W/960W), SaharaGaming H600B

W nim po załadowaniu Windows 10 x64 znika obraz.  :book:
A pojawiał się po wypięciu i wpięciu kabla hdmi.
Teraz się nie pojawia nawet po restarcie.
Włożyłem inną kartę RX 480 i też brak obrazu.
Co może być przyczyną?  :dunno:

tito

A z jednym GPU? Bo u Ciebie to zawsze jakieś dziwne konfigi.

chr80♂°🛰�

Cytat: tito w 17 Maj 2023, 21:49
A z jednym GPU? Bo u Ciebie to zawsze jakieś dziwne konfigi.
Też nic, a obie karty sprawne. BOINC działa bo jest autostart z windowsem. Kable hdmi też ok.
W weekend rzucę okiem.  ;)

tito

Zawsze możesz sprawdzić na Ubuntu bez instalowania czy problem jest hardware, czy software.

sknd

była jakaś aktualizacja driverów ostatnio?

stiven

Również skłaniam się ku sprawdzeniu na innym systemie operacyjnym. Sterownik jest bardzo podejrzany. Zdarzyło mi się, że po aktualizacji system dziwnie interpretował ustawienia z BIOS/UEFI i nagle próbował wyświetlać obraz na integrze. O dziwo sam start kompa było widać na monitorze podłączonym do GPU tylko później czarny ekran.

EDIT: mam w biurze jeden taki monitor, który podłączony przez HDMI daje taki efekt. Działa tylko pod DVI albo display port.

chr80♂°🛰�

Sterowników nie ruszam od trzech lat, bo NVIDIA Tesla K80 24GB przestanie być wykrywana poprawnie w Windows 10.
Się okazało że poluzowała się karta HP 785GB MLC PCIe ioDrive2 w PCIe przez moment wyskakiwał error code D6.
Bo ioDrive2 jest nie pełna PCI Express x8 i jest krósza i nie łapie się blokadka.
Dzięki wszystkim za okazaną chęć pomocy.
Przeczyściłem jeszcze porty PCIe.

Tu znalazłem rozwiązanie:
https://www.asus.com/support/FAQ/1043948/#4