Aktualności:

Nasz kanał IRC - Porozmawiaj z nami.

Menu główne

dnetc.net

Zaczęty przez sesef, 23 Marzec 2010, 11:35

syrian

na kartach  4000  wszystko sie wywala po 20 min

sesef

Cytat: syrian w 15 Kwiecień 2010, 08:09
na kartach  4000  wszystko sie wywala po 20 min

Poprawione, wersja 1.16 powinna działać normalnie.

TJM

Sesef jeśli aplikacja wisi a dalej sobie działa i zapisuje checkpointy, to upewnij się czy wina nie leży przypadkiem gdzieś po stronie managera (może wstrzymuje zadanie nic o tym nie wiedząc - tutaj znów przydać się może przejrzenie loga klienta); jeśli nic nie wykryjesz, zgłaszaj bug na liście dnetc, bo z tego co piszesz wygląda jakby po prostu rdzeń liczący aplikacji się zawieszał.

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

syrian

teraz po 40 min wywala blad  i pobiera następna próbkę, 
te same WU poprawie ida na NM

G

#124
Cytat: sesef w 15 Kwiecień 2010, 10:10
Cytat: syrian w 15 Kwiecień 2010, 08:09
na kartach  4000  wszystko sie wywala po 20 min

Poprawione, wersja 1.16 powinna działać normalnie.
Rozumiem, że można przetestować ATI 4770  :respect:

Kamrat Syrian twierdzi, że niekoniecznie

sesef

Cytat: syrian w 15 Kwiecień 2010, 11:56
teraz po 40 min wywala blad  i pobiera następna próbkę, 
te same WU poprawie ida na NM

A jaka to jest dokładnie karta? Bo wiedzę, że dość powolna więc wrapper będę musiał przebudować.

syrian

Cytat: sesef w 15 Kwiecień 2010, 19:36
Cytat: syrian w 15 Kwiecień 2010, 11:56
teraz po 40 min wywala blad  i pobiera następna próbkę, 
te same WU poprawie ida na NM

A jaka to jest dokładnie karta? Bo wiedzę, że dość powolna więc wrapper będę musiał przebudować.
najwolniejsza z możliwych :d radeonow, (4200) niema sensu przebudowywać dla tak wolnych, wróce do collatza tam idzie bez problemu

tylko kilka sztuk widziałem w zestawieniu hostow i kilka trochę szybszych 4350-4550,  bylem porostu ciekaw w jakim czasie sie przerabia jesli na NV 104M idzie próbka w 3 h to na tym powinno byc do 2h,  porównywałem tez do 4600 i tam 1 wu srednie liczy sie okolo 1h 40 min, a 4200 jest okolo 10 razy wolniejsza czyli  krótkie WU w podobnym czasie powinno liczyć.

w którejś ze starszych wersji aplikacji liczylo poprawie - chyba 1.02 - jesli to w czyms pomoze

sesef

Projekt osiągnął 2 miejsce w statystykach generalnych za jakieś 2-3 tygodnie osiągnie 1 miejsce.

http://stats.distributed.net/participant/plist.php?project_id=8&low=1&limit=100

TJM

Fajnie wyglądają wykresy keyrate: odpowiednio rok, 2 lata i całość:










Przy czym na to niebieskie 'maximum' nie ma w ogóle co patrzeć - to są czkawki spowodowane downtimem i wstawaniem poszczególnych perproxy.

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

syrian

a co z aplikacja dla CPU ?? mija miesiąc a jej jakoś nie widać  :(

Tomasz R. Gwiazda

ja jestem ciekaw czy juz nie ma problemow z aplikacja na GPU na ATI, karty 58xx ?
czy juz wszystko na 100% dziala ?

TP

No widzę, iż aktualnie aplikacja ma numerek 1.21 - zapuszczam na HD5970 - przetestuję czy nie ma problemów z zamuleniem kompa przy niekończących się WU.  :attack:


TP

No i pupa...
Aplikacja nadal nie nadaje się do pracy na systemach z dwoma GPU:
1. 17:30 czasu WU - całkowite zamulenie systemu - problemy z płynnym przesuwaniem myszki;
2. 24:15 czasu WU - następuje błąd próbki (jej automatyczne przerwanie) - odmulenie systemu.
3. Konkluzja - normalny czas liczenia próbki to około 17:30. Po trafieniu na walniętą próbkę tracimy łącznie około 25 minut... co czyni projekt nie opłacalnym do liczenia na kartach dwurdzeniowych.
4. Na karcie jedno rdzeniowej nie uświadczyłem takich problemów.

TJM

Proponowałbym zbierać dane na temat problemu i zgłosić to bezpośrednio do staffu dnet, jako że błąd na 99% leży gdzieś w ich aplikacji.
Mógłby to jeszcze potwierdzić ktoś z dwoma GPU odpalając po prostu aplikację w wersji standalone i czekając na wystąpienie problemu.

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

sesef

#135
Cytat: TJM w 26 Kwiecień 2010, 11:13
Mógłby to jeszcze potwierdzić ktoś z dwoma GPU odpalając po prostu aplikację w wersji standalone i czekając na wystąpienie problemu.

Złapałem ten bug na standalone  podczas generowania logów do zgłoszenia samego buga więc w normalnym app też to występuje i widać chyba admini dnetc maja to w du...

Bug wisi tutaj http://bugs.distributed.net/show_bug.cgi?id=4293 do tego sam app standalone zaciął się przy tym "-numcpu 2"

Cytat: TP w 26 Kwiecień 2010, 10:40
1. 17:30 czasu WU - całkowite zamulenie systemu - problemy z płynnym przesuwaniem myszki;

4 różne kompy 1x59, 2x59 i nigdy nie było problemów. Nie jest to wina aplikacji tylko kaprys sterowników, albo jakiegoś programu w kompie.

sesef

Cytat: Tomasz R. Gwiazda w 24 Kwiecień 2010, 11:17
ja jestem ciekaw czy juz nie ma problemow z aplikacja na GPU na ATI, karty 58xx ?
czy juz wszystko na 100% dziala ?

Z tego co widzę po wynikach wersja 1.22 załatwia problem z zacinającym się appem już praktycznie całkowicie.

TP

#137
Zapuściłem i jak na razie jest ok.
Jeszcze na walniętą próbkę w momencie gdy korzystam z komputera nie natrafiłem...
Wczoraj komputer złapał 11 złych zadań - co daje stratę około 4 godzin na dobę...
Dzisiaj złapał dopiero 3 :) co daje stratę ponad godzinę...

I tak nie jest źle :) Jak na razie punktacja rekompensuje straty...

P.S.

Nie wiecie kiedy projekt pojawi się w statach allprojectstats.com?

Edit! O właśnie złapałem bada - zamulenie jak cholera... ale udało mi się przerwać - mam wrażenie że było mniejsze niż poprzednio... 19 minut w plecy...

sesef

Cytat: TP w 29 Kwiecień 2010, 13:22
Edit! O właśnie złapałem bada - zamulenie jak cholera... ale udało mi się przerwać - mam wrażenie że było mniejsze niż poprzednio... 19 minut w plecy...

teraz przy 5800 przerywanie od momentu wykrycia zacięcia powinno trwać 3-6min

offline

Cytat: lolek w 28 Marzec 2010, 14:47
Jak na razie nic się nie wiesza, wykorzystanie GPU max 50%, obciążenie CPU ~15% jednego rdzenia(9500gt, athlon IIx2, Win 7 x64), pasek postępu nie działa, próbka według menedżera ma się liczyć jakieś 15h30min   ???

Dziś zassałem 1 próbkę na próbę - karta 8500GT, Win Vista 32, stery najnowsze, BM rekomendowany, wykorzystanie GPU do 50%, czas do końca pokazywało 28 godzin.

Ps. Nie dało się przeglądać stron, anulowałem i wróciłem do CC

syrian

oj cos chyba nie tak z wersja 1.23
http://dnetc.net/results.php?hostid=1512

TP

Cytat: sesef w 29 Kwiecień 2010, 19:32
teraz przy 5800 przerywanie od momentu wykrycia zacięcia powinno trwać 3-6min

No to jednak tak nie jest... ostatnie dwie walnięte jednostki przerwał po 40 minutach...

sesef

Cytat: TP w 01 Maj 2010, 10:04
Cytat: sesef w 29 Kwiecień 2010, 19:32
teraz przy 5800 przerywanie od momentu wykrycia zacięcia powinno trwać 3-6min

No to jednak tak nie jest... ostatnie dwie walnięte jednostki przerwał po 40 minutach...

Przerwał prawidłowo dla tej karty po około 10 min. Problem polega na tym, że w tych przypadkach zacina się GPU b czyli drugi gpu i całe zadanie liczy tylko GPU a, a GPU b sobie odpoczywa stąd tak długi czas przeliczania. Dzisiaj przerobie wrapper oraz walidator tak, żeby za te zacięte WU jak coś przeliczyły były również punkty.

sesef

Mamy własną drożynkę w distributed.net

Statystyki wczorajsze http://stats.distributed.net/team/tmember.php?project_id=8&team=31955&source=y
Całkowite http://stats.distributed.net/team/tmember.php?project_id=8&team=31955

Każdy kto przeliczył od momentu wydania najnowszego appa (na chwilę obecną dotyczy to tylko appa do kart ATI) chodź jedno zadanie powinien być na liście gdzie mail jest TWOJ_NICK_BOINC_BEZ_ZNAKOW_SPECJALNYCH@dnetc.net

TP

Cytat: sesef w 01 Maj 2010, 12:31
Problem polega na tym, że w tych przypadkach zacina się GPU b czyli drugi gpu i całe zadanie liczy tylko GPU a, a GPU b sobie odpoczywa stąd tak długi czas przeliczania.
No to wprowadź do aplikacji sterującej wstrzymaj - wznów zadanie gdy wykryje, że drugi rdzeń odpoczywa, wtedy ponownie zaskoczy na dwóch rdzeniach - sprawdziłem przy ręcznych komendach i działa :) - znaczy zaskakuje na dwóch %)

sesef

Cytat: TP w 06 Maj 2010, 12:57
Cytat: sesef w 01 Maj 2010, 12:31
Problem polega na tym, że w tych przypadkach zacina się GPU b czyli drugi gpu i całe zadanie liczy tylko GPU a, a GPU b sobie odpoczywa stąd tak długi czas przeliczania.
No to wprowadź do aplikacji sterującej wstrzymaj - wznów zadanie gdy wykryje, że drugi rdzeń odpoczywa, wtedy ponownie zaskoczy na dwóch rdzeniach - sprawdziłem przy ręcznych komendach i działa :) - znaczy zaskakuje na dwóch %)

Była już w jednej z wersji wrapperów i powodowała więcej szkód niż pożytków. Ciężko jest wykryć czy dane gpu pracuje czy nie bez zastosowania API AMD a to już jest jednak grubsza sprawa. Na tą chwile będą przenosiny na nową maszynę, po przenosinach mógłbym nad czym takim pomyśleć.

Can-D

Mi tam liczy teraz bez żadnych problemów na dwóch gpu /orginalna apka distributed też nie stwarzała problemów z dwoma gpu/- osiągam  tyle pkt/doba z konfigu ile liczyłem w teorii.

sesef

#147
dziadek odpłynął w ostatnią podróż...

serwer już działa można pobierać/odsyłać zadania na walidacje trzeba będzie poczekać bo muszę przekompilować validator i assimilator. Różnice w prędkości nieporównywalne na dziadku optymalizacja tabeli trwała ~30 min tutaj niecałe 20 sec (w końcu za wiele od Athlona X P 1800+ nie można było wymagać i dysku ATA)

TJM

W chwili obecnej upload/download serwer zwraca 404 przy próbie uploadowania rezultatów przeliczonych przed zmianą.
Natomiast w logu BOINCa pojawia się wpis 'can't open file' od FUHa więc być może coś z prawami dostępu ?

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

Mori

A i tak najpiękniejszy jest dzisiejszy User of the day, rilian, z opisem:
CytatRC5 is useless! Dont waste your resources!

sesef

Cytat: TJM w 08 Maj 2010, 09:53
W chwili obecnej upload/download serwer zwraca 404 przy próbie uploadowania rezultatów przeliczonych przed zmianą.
Natomiast w logu BOINCa pojawia się wpis 'can't open file' od FUHa więc być może coś z prawami dostępu ?


To raczej z powodu, że wszystko szlag trafił po kilku godzinach, trochę przekombinowaliśmy...

sesef

Wszystko działa wysyła, odbiera, waliduje. Mamy przynajmniej na przyszłość z Oxym nauczkę nie mieszać lennego z sidem.

TP

Ale dzisiaj przed 2 przestało...  :wth:

sesef

Jest problem z siecią coś nie chce przepuszczać danych do proxy na wysokich portach. To jest problem dla Oxego ja się na sieciach nie znam, jak na razie ustawiłem proxy żeby działało na porcie 80 i jakoś to działa zobaczymy co będzie później.

sesef

Dzisiaj zrobiłem takie małe statystyki kart które w ciągu ostatniego tygodnia jakieś wu odesłały

ATI

HD 2600 - 17 szt
HD 2300/2400/3200 - 24 szt
HD 3800 - 38 szt
HD 4350/4550 - 17 szt
HD 4600 - 45 szt
HD 4770/4800 - 374 szt
HD 5700 - 111 szt
HD 5800 - 451 szt
HD 5400 - 4 szt
HD 5500 - 10 szt
Model nieznany - 2

NV

GTX 480 - 3 szt
GTX 470 - 4 szt
GTX 295 - 17 szt
GTX 285 - 12 szt
GTX 280 - 6 szt
GTX 275 - 24 szt
GTX 260 - 86 szt
GTX 250 - 39 szt
9800 GT/9800 GTX/9800 GTX+ - 55 szt
9600 GT - 17 szt

Niższych modeli NV już nie liczyłem bo po kilka sztuk tego było i niewiele by to wnosiło. Musze sobie napisać jakiś skrycik do generowania tego automatycznie.

TP

Bardzo ciekawe i pouczające zestawienie. HD58xx - wydaje się królować :) Ludzie wiedzą co dobre - w tej grupie użytkowników świadomość jest większa...
:parrrty:

syrian

Ładne zestawie, tylko szkoda ze nie oddaje prawdziwych mocy przerobowych dla poszczególnych kart.
Należało by podawać nie ilość przerobionych sztuk, a ilość jednostek, wiadomo ze sztuka sztuce nie jest równa, sa paczki 4, 12 czy tez 48

[PNT] Obix007

Cytat: syrian w 19 Maj 2010, 08:02
Ładne zestawie, tylko szkoda ze nie oddaje prawdziwych mocy przerobowych dla poszczególnych kart.
Należało by podawać nie ilość przerobionych sztuk, a ilość jednostek, wiadomo ze sztuka sztuce nie jest równa, sa paczki 4, 12 czy tez 48

W zestawieniu Sesef nie podaje ilości przerobionych wu - tylko ilość kart graficznych z podziałem na typy, które aktualnie liczą dla projektu


syrian

Cytat: [GPU Vision] Artur Obara/ Obix007 w 19 Maj 2010, 22:51
Cytat: syrian w 19 Maj 2010, 08:02
Ładne zestawie, tylko szkoda ze nie oddaje prawdziwych mocy przerobowych dla poszczególnych kart.
Należało by podawać nie ilość przerobionych sztuk, a ilość jednostek, wiadomo ze sztuka sztuce nie jest równa, sa paczki 4, 12 czy tez 48

W zestawieniu Sesef nie podaje ilości przerobionych wu - tylko ilość kart graficznych z podziałem na typy, które aktualnie liczą dla projektu

ups mój błąd, cos zle przeczytałem i skojarzeniem to z ilością WU :(

TP

Sesef - a ja mam propozycję:

Skoro u niektórych użytkowników są dziwne błędy, gdy aplikacja korzysta z 2 rdzeni jednocześnie - czy nie mógłbyś wprowadzić przełącznika wyboru, tak aby użytkownik mógł zadecydować czy np na HD5970 aplikacja liczy na dwóch rdzeniach czy liczą dwie aplikacje używając pojedynczego rdzenia - czyli tak jak działają pozostałe projekty na ATI w BOINC.

TP

XD