Radeony 7xxx, 7950, 7970, 7990 coraz bliżej

Zaczęty przez phobos, 20 Listopad 2011, 00:19

phobos

Już w styczniu
http://wccftech.com/amd-hd7000-series-southern-islands

Nieco nazw, dat i plotek o zawartości. Większość kart ze średniej i dolnej półki tradycyjnie nic nowego nie wniesie, ale górna półka ma podobno używać pamięci xdr2. Na jakiejś innej stronce z plotkami widziałem liczbę 8000mhz efektywnego taktowania pamięci oraz niecałe 2000 procesorów strumieniowych w rdzeniu. Jeżeli to prawda to może być ciekawie. Byłby spory skok na przód, w przeciwieństwie do różnic między 5870 a 6970

Cyfron

a czy pierwotnie nie miało być większej różnicy między 5870 a 6970 ?
Bo może oni tak zawsze mówią, że będzie super itd, a potem do głosu dochodzą finansiści i tną gdzie popadnie  %)

RAD-Poland

O ile się potwierdzi obiecująco wygląda GFLOPS/W w nowych GPU

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_AMD_graphics_processing_units#Southern_Islands_.28HD_7xxx.29_series

   
WCG:
PG:         YOYO:

     

Tomasz R. Gwiazda

nie brzmi to zbyt dobrze

http://pclab.pl/news47740.html

lolek

Cytat: Tomasz R. Gwiazda w 21 Listopad 2011, 08:53
nie brzmi to zbyt dobrze

http://pclab.pl/news47740.html

W niskim i średnim segmencie stara architektura w nowym procesie, a półka wyższa to nowości. Ja w tym nie widzę nic zdrożnego.

Tomasz R. Gwiazda


TP

Nowe to będą 7950 i 7970 reszta to kotlety.

:whistle:

Troll81

A szkoda. Bo od czasu 4770 jak dla mnie nie ma dużej nowości na rynku w okolicy sweetspota :D czyli taniej i wydajnej karty.

lolek

Cytat: TP w 21 Listopad 2011, 09:45
Nowe to będą 7950 i 7970 reszta to kotlety.

:whistle:

Ale kotlety w nowym procesie technologicznym, a jak dla mnie to duża różnica. Wydajność per Wat wzrośnie, a to oznacza tańsze liczenie    :p_arr:

Troll81

pozyjemy zobaczymy.

4770 osiąga wydajność 12Gflops/Watt

żadna inna tania karta ze stajni ATI nie zbliża sie do tego wyniku.

nastepna to dopiero 5770(ale ta nie ma DP),a reszta jest zbyt droga....

lolek


apohawk

Cytat: lolek w 21 Listopad 2011, 10:27
Cytat: TP w 21 Listopad 2011, 09:45
Nowe to będą 7950 i 7970 reszta to kotlety.

:whistle:

Ale kotlety w nowym procesie technologicznym, a jak dla mnie to duża różnica. Wydajność per Wat wzrośnie, a to oznacza tańsze liczenie    :p_arr:
Nie miałbym nic przeciwko, gdyby te gorsze karty miały dual precision, a nie mają. Tylko high-end mają DP. Przydałaby się jakaś karta z DP tak do 100W.
Aktualnie siedzę na 6950 i nie mam zamiaru tego zmieniać przez jakiś czas, pewnie do czasu 8xxx lub 9xxx, więc się aż tak nie ekscytuję.
No good deed goes unpunished.

aborek


Tomasz R. Gwiazda

tylka nie urywa... nie bedzie to jakis gigantyczny skok wydajnosci jak miedzy seria 4xxx a 5xxx


Troll81


GRID

To mi się nie podoba:
CytatNa karcie znajdziemy również dwie wtyczki zasilania - 8-pinową i 6-pinową
Czyli już na samo zasilanie trzeba więcej wydąć. Jakby były dwie 6-pinów to łatwiej było by podłączyć więcej kart na jednym zasilaczu.
Ale że będzie pobierać 3W w spoczynku to szok.

I czy ja dobrze widzę na oczy ? Moc obliczeniowa 3,5 TFLOPS ?

Krzysiak

No i mamy test
http://pclab.pl/art47997.html
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Radeon_HD_7970_-_premiera%2C_test%2C_cena_i_opinie-4335.html

Jednak w plotkach było dużo prawdy  :fright:
Tylko ta cena  :bad:


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

lolek

Buldożera spaprali, ale za to 7970 to marzenie  :respect: Tylko faktycznie ta cena  :(

Tomasz R. Gwiazda

cena bym powiedzial ze jest zawsze stala dla topowych kart :>

a ze 2x za duza to inna sprawa

Pigu

wszystko tanieje, zobaczymy jaka będzie, gdy karty staną się dostępne no i jaka będzie różnica w poborze mocy między 7970 a 7950

MarcinB

Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 22 Grudzień 2011, 08:20
No i mamy test
http://pclab.pl/art47997.html
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Radeon_HD_7970_-_premiera%2C_test%2C_cena_i_opinie-4335.html

Jednak w plotkach było dużo prawdy  :fright:
Tylko ta cena  :bad:
Może mi powie ktoś dlaczego te same gry nie tną na konsolach które mają ułamek tej mocy obliczeniowej co te karty graficzne podane w teście.. No dajcie spokój 4 miliardy tranzystorów , 2000 procesorów strumieniowych , 2 directy do przodu a ledwo przerabia crysisa.. A po drugiej stronie xbox 200 milionów tranzystorów i 48 procesorów strumieniowych i idzie jak złoto :) Może na xboxie opłaca się liczyć? :P

Troll81

gra na XBOX czy PS była optymalizowana pod kątem zamkniętej platformy. to troszkę inna bajka.

Tomasz R. Gwiazda

MarcinB: ale te gry na konsolach wygladaja  mega slabo... i prawdziwa grafika to na PC jest
na konsolach obnizone detale sa (chocby przyklad Crysis2 ktory wkurzyl graczy na PC bo grafa byla slaba bo zoptymalizowana pod konsole)

a i nie wiem jaki zestaw masz, ale mi nic nie tnie :) a Crysis lazil na NV GTX260
obecnie mam ATI 6970 i wszystkie nowy gry pieknie laza

true story

Krzysiak

Wystarczyć porównać BF3 na PC i wersję pisaną później na konsole


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

MarcinB

Cytat: Tomasz R. Gwiazda w 22 Grudzień 2011, 11:25
MarcinB: ale te gry na konsolach wygladaja  mega slabo... i prawdziwa grafika to na PC jest
na konsolach obnizone detale sa (chocby przyklad Crysis2 ktory wkurzyl graczy na PC bo grafa byla slaba bo zoptymalizowana pod konsole)

a i nie wiem jaki zestaw masz, ale mi nic nie tnie :) a Crysis lazil na NV GTX260
obecnie mam ATI 6970 i wszystkie nowy gry pieknie laza

true story
Ja nie mam żadnego zestawu do grania poza xboxem . A opieram moją teze na obserwacji wyników testów które cytowałem. Wynika z nich jasno że nawet najpotężniejsze obecnie karty graficzne zacinają się na niektórych grach w stresie nie osiągając 25 klatek. Mało tego w pozostałych są ledwo nad kreską..


A co do różnic w grach na konsole to oczywiście są ale prawie niezauważalne gołym okiem. Jednak przepaść sprzętowa jest po prostu ogromna. Czy aż tak windows nie nadaje się do tworzenia gier? Ja się zawiodłem trochę.
BATTLEFIELD 3 GRAPHICS COMPARISON - PC VS PS3

lolek

Spójrz w jakich rozdzielczościach te grafy maja 25kl/s, dodatkowo tesalacja, Dx11 itd. na to potrzeba ogromnych mocy obliczeniowych.

taktu

To jest na tyle dobra gra że pewnie po 30 min cieszy tak samo na pc jak i na konsoli P-) A po godzinie i tak zatęsknisz za myszką  :attack:


Tomasz R. Gwiazda

az taka dobra nie jest :)

kiedys mialem wieksza frajde jak sie "tlukly" dwa pixele na monochromatycznym ekranie
teraz super grafa nie wzbudza u mnie szalu, oczywiscie jest mila dla oka... ale...

Troll81

gry utraciły miodność....

Pigu

albo za dużo widzieliśmy %)

pszyklejony

Skoki narciarskie na dyskietce są najlepsze  :attack: :P

lolek

http://pclab.pl/news48131.html

To będzie dopiero potwór  :fright:

Tomasz R. Gwiazda

ta i cena 5k :)
pomylilo im sie cos, ta nizsza powinna kosztowac 1200 a ta 2400 i wtedy to ma sens :)

lolek

Jak zieloni wypuszczą coś porządnego to i ceny spadną...

Troll81

wtedy może zmienię swoją wysłużoną 4770 :D

Kret_polny

offtop:
odnośnie gier konsole-PC:
No jeśli gra była zoptymalizowana pod konsolę, to jak ma wyglądać o wiele lepiej na PC niż na konsoli? Zaletą i wadą konsoli jest zamkniętość architektury - devsi skupiają się na konkretnych podzespołach, a cena dev-kitu przy koszcie produkcji współczesnej gry to grosze. Po kilku latach producenci wydobywają z konsoli prawie wszystkie możliwości( bo wiedzą jakie triki można zastosować). Myślę, że dobrym przykładem może być tu "Shadow of the Colossus" na PlayStation 2 albo dema na wiekowe komputery typu Amiga, Commodore, Atari( to nie moje czasy więc tych klimatów nie czaję, ot czasem zaglądam na strony dem, mam tu na myśli graficzne prezentacje możliwości sprzętu ), z których to programiści próbują wydobyć 100% możliwości urzędzenia. Można by powiedzieć, że idealnie pasuje tu tzw. zasada  80-20, tzn na wykorzystanie 80% możliwości sprzętu trzeba przeznaczyć 20% czasu(... jakiegoś tam czasu....), ale wiedząc, że istnieją jeszcze zasady 90-10, 70-30 60-40, 50-50 oraz bonusowa zasada 7/10( którą się stosuje w przypadku pójścia na imprezę, a która oznacza, że kupuje się 0,7 w postaci 2x 0,5), to jednak stwierdzam, że po prostu firmom się nie opłaca produkować gier na PC i to olewają(albo zalewają -> patrz bonusowa zasada). Uważam, że w przypadku konsoli istnieje coś takiego jak początek i koniec. Zaletą i wadą PC jest otwartość architektury - na rynku istnieje konkurencja wśród producentów podzespołów, ale mnogość sprzętu powoduje też to, że developerzy mają trudności z wykorzystaniem pełnego potencjału w krótkim czasie( ... to pewnie będzie jakieś 1,34532 roku ...). Uważam, że w przypadku PC istnieje tylko początek. Ogólnie to jestem *k*r*i*n* po zakupie gry Guitar Hero III na PC, tj konwersji z konsoli. Konwersja ta okazała się wielce *p*e*d*l*n* i nawet przy użyciu Radeona 5870 się przycina, co przy grze dźwiękowej oznacza, że nie ma takiej sesji przy której nie padła by przysłowiowa *u*w*. Niemniej jednak jest bardzo grywalna.

Krzysiak

A w temacie
Pierwsze wieści o HD7950

HD7950 będzie miał 1792 procesory strumieniowe, 112 jednostek teksturujących, 32 jednostki ROP, 384-bitowy interfejs RAM oraz 3 GB pamięci GDDR5 pracującej z częstotliwością 5 GHz
(w przypadku HD7970 mamy 2048 procesorów strumieniowych, 128 jednostek teksturujących, 32 jednostki ROP, 384-bitowy interfejs RAM i 3 GB pamięci GDDR5 pracującej z częstotliwością 5,5 GHz).
Całość
http://pclab.pl/news48148.html


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

tito

https://bitcointalk.org/index.php?topic=57410.0
Popatrzcie jak gościu obniżył napięcia  :o


Tomasz R. Gwiazda

Mega artykulik

http://pclab.pl/art48329.html

Troll81

i w testach juz regularnie pojawiaja się prównania GPGPU :D i BOINC :D ciekawe kiedy beda benchmarki z poszczegóknych projektów :D