Virtual Prairie

Zaczęty przez kempler, 06 Kwiecień 2008, 00:45

kempler

http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/
Drużyna: http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/team_display.php?teamid=29

Projekt związany z ekologią.

Mam jedną jednostkę. Widzę że strasznie pamięciożerna, Przeliczyło 6 minut pozostało 905 godzin :/ nie chce ruszyć dalej.. :(

Kury Nas pogryzą, Raptory zeżrą....

Pigu

jak bardzo pamięciożerna? ekologia to kusząca dziedzina - a konkretnie czym?

emik

#2
u mnie czas przeliczania obliczany na około 900h a termin odesłania próbki mam za 2h ;D

po obejrzeniu profili osób, które już przeliczył parę jednostek to widzę, że faktyczny czas przeliczania oscyluje koło 6 minut i dostaje się około 1,5 pkt

kempler spróbuj zaktualizować projekt, bo mi odesłało normalnie - przeliczało 250sekund za 0.72pkt


kempler

ok już wszystk odziała, dzieki

Kury Nas pogryzą, Raptory zeżrą....

kempler

Opis projektu:

Nazwę projektu można przetłumaczyć jako Wirtualna łąka. Projekt ten próbuje zrozumieć strategie klonalne w złożonych systemach ekologicznych.

Celem projektu jest badanie fundamentalnych mechanizmów zaangażowanych w dynamizm łąk w odpowiedzi na zakłócenia jej funkcjonowania (wypas zwierząt, koszenie trawy).

Taki model ma kilka aplikacji takich jak: projektowanie łąk z wysoką wartością rolniczą lub zabezpieczanie/utrzymanie systemów ekologicznych z wysoką bioróżnorodnością. Bezpośrednio ViP będzie prognozował efekty kierowania konkurencją pomiędzy roślinami oraz strukturą genetyczną

Dane eksperymentalne z obu statystycznych pomiarów tj. z łąki oraz z kontrolowanego eksperymentu na pojedynczej sadzonce rosnącej w różnym otoczeniu są źródłem modelowania.

Faza pierwsza projektu obejmuje badanie oraz klasyfikację zachowań pojedynczych klonalnych sadzonek i ich strategii przetrwania w wymagającym otoczeniu: cechy dziedziczne oraz ich plastyczność jest podstawą tego pytania. Głównym celem jest identyfikacja rzeczywistych funkcji które odpowiadają za optymalną strategię wzrostu.

Faza druga projektu obejmuje badanie zjawiska mieszania gatunków na łąkach. Reguły rządzące wzajemnymi interakcjami będą dodane.

Wykorzystanie platformy BOINC pozwoli na przeprowadzenie bardzo dużej ilości symulacji. To z kolei pozwoli na osiągnięcie wyników które nie były do osiągnięcia w przeszłości.

Projekt powstał na Department of Computer Science  University of Houston.

Kury Nas pogryzą, Raptory zeżrą....

KrzychuP

U mnie przelicza około 7 minut jedną jednostkę.

Melduję, że pierrrwsze 15 punktów zostało zagrrrrabione. Arrrr....  ;D

PMG

Z uwagi na to co liczy projekt to raczj "skosiliście" tyle punktów. :)

Wikipedia - tam też można czytać o okrętach

KrzychuP

Preferuję jednak rrretorrrykę pirrrracką  ;D

emik

do tej pory przeliczało się wszystko dobrze, aż nagle zaczęło mi wywalać jednostki z takim komunikatem wyjścia:

Cytat
<core_client_version>5.10.45</core_client_version>
<![CDATA[
<message>
Niepoprawna funkcja. (0x1) - exit code 1 (0x1)
</message>
<stderr_txt>

</stderr_txt>
]]>


Ivul Divul

No to sypnęli dzisiaj jednostkami:

Results ready to send 118,345
Results in progress 3,400

Tyle, że na razie u mnie wszystkie się wysypały :)

Troll81

A u mnie spokojnie liczy nadal. 28 punktów i czekam na nowe WU

KrzychuP

U mnie też jak do tej pory bez problemów

Ivul Divul

No i po jednostkach.

Co bardzo dużo się wysypało, ale co tam :)

KrzychuP

Ostatnich 14 też mi się wysypało. Co do jednej.

Ivul Divul

Nowy wsad jednostek prosi się o przeliczenie:
Cytat
Results ready to send   1,248,482
Results in progress   741

stasieks

Liczyc mozna ale jednostki sa pamieciozerne. Okolo 500 Mb kazda wymaga.

Z mojego laptopa zrobily masakre (1,5 GB RAM). Totalny zastoj  :(

Inni uzytkownicy na forum projektu tez narzekaja.

Szopler

Założyłem konto. Dostałem jednostkę, która z założenia ma się liczyć 22 minuty. Zobaczymy co będzie :).

Ivul Divul

Cytat: stasieks80_PL w 16 Maj 2008, 18:31
Liczyc mozna ale jednostki sa pamieciozerne. Okolo 500 Mb kazda wymaga.

Z mojego laptopa zrobily masakre (1,5 GB RAM). Totalny zastoj  :(

Inni uzytkownicy na forum projektu tez narzekaja.
Ciekawe... Ja dopiero zauważyłem po punktacji, że się się coś przeliczyło :)
Żeby było śmieszniej mój komputer ma wsadzone 512MB <flame> tyle że u mnie windowsa niet :P </flame>

Szopler

Jeden się policzył w 4 minuty. Drugi doszedł do 4 i wyskoczyło w statusie "Waiting for memory..." oraz standardowe Windowsowe - za mało pamięci wirtualnej. Po czym przeskoczyło liczyć kolejny unit. :/

Pigu

jak toto punktuje?

Ivul Divul

U mnie wszystkie 13 z nowej serii przeszły bez błedu (ok. 20 min na moim sprzęcie).
No cóż ostatnim razem 90% WU mi się wysypało po kilku sekundach :)

Ivul Divul

Cytat: Pigu w 16 Maj 2008, 19:56
jak toto punktuje?
Dla każdego WU minimum ze wszystkich claimed credit.

Szopler

U mnie to wygląda tak - http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/results.php?hostid=839 :(

Ivul Divul

Cytat: Szopler w 16 Maj 2008, 21:59
U mnie to wygląda tak - http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/results.php?hostid=839 :(
Ciekawe. Jednostki które u Ciebie się wysypały przeliczyły się poprawnie na innych, słabszych hostach.
Może to jakiś "losowy feature" z service packa 3 na Twoim kompie kładzie aplikacje na łopatki (pozostałe kompy to SP2).

Liudy testujta :)

Szopler

Na dodatek jestem UOTD tam ;P

stasieks

Jest praca !!!  :attack:

TJM

server_status pokazuje że jest, a ja mam coś takiego

2008-10-17 09:39:49|Virtual Prairie|Sending scheduler request: To fetch work.  Requesting 228 seconds of work, reporting 0 completed tasks
2008-10-17 09:39:54|Virtual Prairie|Scheduler request succeeded: got 0 new tasks

:/

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

Troll81

jak prosisz tylko o 228 sekund?

TJM

#28
Serwer powinien coś wysłać nawet jak klient chce tylko 1 sekundę. Poza tym raczej nie tylko ja mam taki problem : http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/server_status.php

EDIT: Admin projektu nie może sobie sam z tym poradzić i właśnie wysłał maila na listę boinc_projects, więc pewnie wkrótce wszystko ruszy.

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

TJM

No i ruszyło, są zadania ale krótkie - 2 minutowe.

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

Pigu


TJM

http://vcsc.cs.uh.edu/virtual-prairie/workunit.php?wuid=1731317 trochę lipa %-)

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

RAD-Poland

Cytat: Pigu w 30 Październik 2008, 19:43
jak punktuje?
minimum z dwóch "claimed credit" -> szukaj przyjaciół z podrasowanymi Managerami BOINC :ph34r:

jeszcze 27k pkt w projekcie i mamy pierwsze punkty w FB tzn FormuleBOINC

   
WCG:
PG:         YOYO:

     

TJM

Ciężko będzie zdobyć te 27k, punkty w tym projekcie bardzo trudno nachapać, bo mało jest dostępnych zadań - przez noc na dwóch kompach naskrobałem 90 i 45 w pendingu.

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

TJM

Update: jest jeszcze toporniej niż myślałem. Punktacja - słabizna; do tego ciągłe braki zadań na serwerze albo 'committed to other platforms' (wychodzi na to że na przemian raz są zadania dla windowsa, raz dla linuksa, zależy jaki system ściągnie pierwszy - potem serwer czeka na wingmanów z takim samym) - przez parę dni mimo ustawienia priorytetów dla ViP na trzech kompach mam jedynie 500 punktów i ze 100 w pendingu :(

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

Troll81


RAD-Poland

#36
ja tam trochę policzę,
fakt trochę mało wychodzi na AMD X2 2.0@2,4 ok 17-18 pkt/h
jeden rdzeń Virtual Prairie (zadań mi nie brakuje na Linuksie buforek 0,4 dnia ok 130 wu się utrzymuje)

drugi rdzeń testuje nową aplikację Milkiego z którego nawet przy nowej punktacji można nieźle zapunktować (i tak powinno być od początku - liczyć szybko i wydajnie, ale Crunch3r samolub nie udostępnił aplikacji, jedynie do punktacji można mieć uwagi, niezależnie od CPU wychodzi tyle samo pkt/h i system  punktowy bardzo podatny na cheating)

   
WCG:
PG:         YOYO:

     

TJM

To dużo ci daje, u mnie wychodzi sporo mniej. Chyba przez to że mam prawie zawsze zaniżony benchmark (zawsze odpali się skubaniec jak komp jest obciążony) i chyba często to ja jestem tym z mniejszą ilością claimed przez co zaniżam też innym %-)
Nawiasem mówiąc niektóre zadania mają initial replication 3, quorum 2 więc jeden zawsze zostaje z granted 0.0, chyba że klient często komunikuje się z serwerem (ale nie zwróciłem uwagi, czy na serwerze jest włączone send_result_abort).
Fakt że dla linuksa prawie non stop jest robota (mam jednego hosta podpiętego i kolejeczka cały czas się kisi ładnie), ale na windzie wygląda to kiepsko - gdybym nie miał innych projektów podpiętych, komp pewnie przez 80% by idlował, bo po prostu nic nie dostaje od serwera.

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

Troll81

nie starają się chłopcy

TJM

Z tego co widzę, hostów z linuksem podpiętych do projektu musi być bardzo mało, na dobrą sprawę z takich które przeliczają sporo WU to widzę tylko 5 oprócz mojego (wnioski z przeglądnięcia wingmanów na 10 stronach). Stąd pewnie biorą sie problemy ze ściąganiem zadań na windzie, bo jak w kolejce feedera zostaną same czekające na linuksowych wingmanów serwer nic dla windowsa nie wyśle.

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.