Ograniczenie obciązenia gpu

Zaczęty przez phobos, 01 Luty 2011, 17:04

phobos

Witam, wczoraj zacząłem zabawnę z boincem i mniej więcej ogarnąłem co i jak tu działa, ale tego co w temacie nie mogę nigdzie znaleźć. Otórz chciałbym żeby moja karta graficzna liczyła podczas gdy komputer jest w użyciu, ale żeby obliczenia nie zużywały 100% zasobów, tylko np. 70, żeby troche zostało dla windows aero, bo przełączanie okien potrafi się trochę zamulić przy całkowitym obciązeniu gpu przez collatza. Jest na to jakaś rada ?

Tomasz R. Gwiazda

to w pliku app_info danego projektu trzeba chyba ustalic.

nie znam konkretow, ale pewnie AiDec wie co i jak :) to sie moze odezwie w tym watku

Krzysiak

To ja ci proponuje ustawić czas na 0,1 dla karty graficznej
Czyli w dużym skrócie karta zaczyna liczyć po 10 sekundach nieużywania komputera


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

lolek

A ja proponuję przyłączyć się do projektu przy którym nie odczujesz spowolnienia systemu licząc na grafie  :)

phobos

CytatTo ja ci proponuje ustawić czas na 0,1 dla karty graficznej
Czyli w dużym skrócie karta zaczyna liczyć po 10 sekundach nieużywania komputera

To nie jest zbyt dobre rozwiązanie bo siedzę przy komputerze przez większość wolnego czasu i w takim wypadku kilka lub kilkanaście godzin czasu obliczeniowego marnowałoby się.

CytatA ja proponuję przyłączyć się do projektu przy którym nie odczujesz spowolnienia systemu licząc na grafie

Jakiś przykład może ?? Mój radeon nie ma double precission, więc lista pewnie nie jest zbyt długa.
Mimo wszystko preferowałbym jakieś rozwiązanie które pozwoli mi na sztywno ustawić maksymalne obciążenie gpu, tak jak to można zrobić dla cpu.

lolek

Napisz na PW do Aidec`a, on na grafach zna się najlepiej.
Chciałem Ci zaproponować milkę, ale skoro nie masz double to podepnij Collatz Conjecture, lub Prime Grid (tylko przez pierwsze kilkadziesiąt sekund po wystartowaniu WU przymula. Na 4770 liczy się ponad 1h30min więc do zaakceptowania ta minuta mulenia  :)

Troll81

Po pierwsze witam na forum i zapraszam do działu wizytówki. Po drugi obciązeniem GPU najlepiej steruje się poprzez plik app.

AiDec

#7
Cytat: Tomasz R. Gwiazda w 01 Luty 2011, 17:15
to w pliku app_info danego projektu trzeba chyba ustalic.
Cytat: Troll81 w 02 Luty 2011, 09:28
Po drugi obciązeniem GPU najlepiej steruje się poprzez plik app.

Niestety, powyzsze informacje dotycza scisle projektu MilkyWay. Aplikacja niestandardowa dla ATI/MilkyWay zawiera plik app_info, ktory jest konfigiem przetwarzania. Zatem mozna sobie dowolnie ustawic sposob przetwarzania w zaleznosci od potrzeb (priorytety dla BOINC, AERO i wiele innych). Niestety nie kazdy projekt umozliwia tak daleko idaca konfiguracje przetwarzania, dla przykladu Collatz w ogole nie zawiera pliku app_info (zatem nie ma co modyfikowac).


Cytat: lolek w 01 Luty 2011, 21:00
A ja proponuję przyłączyć się do projektu przy którym nie odczujesz spowolnienia systemu licząc na grafie  :)

Biorac pod uwage wydajnosc grafy phobosa (wydajnosc zalozona przeze mnie, strzelam ze ta grafa to 4650, ta wersja z obnizonym taktowaniem rdzenia :( - wiecznie i wszystkim ta wersja sprawia problemy, zatem zakladam ze phobos wlasnie taka ma...), nie sadze aby problem mozna bylo rozwiazac w tak prosty sposob.


Cytat: phobos w 01 Luty 2011, 21:18
Mimo wszystko preferowałbym jakieś rozwiązanie które pozwoli mi na sztywno ustawić maksymalne obciążenie gpu, tak jak to można zrobić dla cpu.

BOINC, a dokladniej Boinc Manager, nie ma na chwile obecna opcji konfiguracji obciazenia dla GPU, analogicznej jak dla CPU. Sadze ze kiedys taka opcja bedzie dostepna, jednak nie jestem w stanie okreslic kiedy (nie sprawdzalem najnowszych BM, z tego co kojarze ostatnia wersja to 6.12.12 - moze ktos lubiacy sporty ekstremalne ma ochote luknac co tam pododawali i co zepsuli).




   A teraz tak generalnie, w temacie. Problem jest spory. Gdyby Twoja grafa obslugiwala double precision, to prostym rozwiazaniem byloby liczenie w projekcie MilkyWay, korzystajac z odpowiednio skonfigurowanej (5 sek roboty) aplikacji, niestety w Twoim przypadku taka opcja odpada. Dla Collatza z kolei nie ma mozliwosci prostego konfigurowania przetwarzania.

   Gdybys mial jedna z bardziej wydajnych graf (np. 5870) to tez nie byloby problemu, bo wydajne karty graficzne naprawde niezle sobie radza z kilkoma zadaniami na raz. Nieszczesliwie, mniej wydajne grafy maja sporo zajecia przy samym wyswietlaniu pulpitu, a co dopiero przy kilku zadaniach jednoczesnie (Aero + BOINC + przelaczanie sie miedzy nimi...). Polonezem mozna ciagnac 500kg przyczepke i mozna jechac 150km/h, ale nie pojedziesz 150 z przyczepka... :(. Takie sa realia.

Rozwiazania dla Ciebie widze dwa. Albo skorzystaj z sugestii Krzysiaka (pamietaj, ze lepiej mimo wszystko liczyc przez kilka godzin dziennie, niz nie liczyc wcale :) ), albo zapoznaj sie blizej z projektem DNETC (choc nie wiem czy wymaga double czy nie). Sam zbyt wielu porad na temat DNETC Ci nie podam (nie licze tego projektu od dawna, wiec nie jestem w temacie), ale na probe podlaczylem sie teraz do projektu i widze ze ze jest tam cos na ksztalt konfiguratora. Plik job_1.46.xml jest z tego co widze odpowiednikiem app_info dla Milky. Zmienic warunki przetwarzania mozesz edytujac (z rozsadkiem oczywiscie ;) ) zawartosc miedzy <command_line> i </command_line>. Domyslnie wyglada to tak:

<command_line>-runoffline -multiok=1 -ckpoint chkpoint -pausefile pause -exitfile exit -inbase in -outbase out -priority 5 -n -1 -runbuffers -l stderr.txt</command_line>

Mozliwe, ze zabawa z wartosciami po `-priority` i `-n` pomoze satysfakcjonujaco zwiekszyc plynnosc dzialania Twojego Aero. (jesli Twoja graf obsluzy DNETC, to wiecej informacji znajdziesz na stronie projektu http://www.dnetc.net/ ).




W przyszlosci, aby ulatwic nam udzielenie Ci najlepszej odpowiedzi, podaj prosze jakiej konfiguracji dotyczy problem (grafa, procesor itp.).




Cytat: Troll81 w 02 Luty 2011, 09:28
Po drugi obciązeniem GPU najlepiej steruje się poprzez plik app.

Bulls***. Obciazeniem GPU najlepiej steruje sie ciezarkami polozonymi na GPU  XP.

Sorka, nie moglem sie pows3mac  %).



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Troll81

CytatObciazeniem GPU najlepiej steruje sie ciezarkami polozonymi na GPU
XD XD XD XD XD XD XD

phobos

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Faktycznie moja grafika to radeon 4650, podkręciłem zegary z 600/400 na 700/600 (rdzeń/pamięć) ale i tak demon prędkości to to nie jest. Na szczęscie póki nie odtwarzam akurat jakiegoś filmu to aero jeszcze daje radę, więc chyba to tak zostawię, nie jest to super uciązliwe. Kilka miesięcy do zmiany karty graficznej wytrzymam  ;) Dołączyłem się też do dnetc'a, zobaczę może ten projekt lepiej się spisze. Za pomoc macie wielki  :respect:

Krzysiak

AiDec a jak to zrobić np dla Milky
Chodzi oto że w kompie mojej żony siedzi HD4770 ale po kilku kłótniach że
Komp muli filmy skaczą i się zacinają przestałem na nim liczyć za pomocą GPU
A da się tak zrobić np odpalić 50% obciążenia dla Milky żeby reszta się nie zacinała ?


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

apohawk

Z MW to akurat ten problem rozwiązało postawienie win7 i liczenie na wszystkich rdzeniach projektów CPU. Obciążenie GPU zamiast wynosić 99-100% wynosi ok. 90-97%. Windows nie zacina, firefox nie zacina, filmy nie zacinają. Czasem nawet mniej wymagające gry można odpalić. To wszystko bez kombinowania z app_info. Karta 4850. Mi tak wygodniej.
No good deed goes unpunished.

Troll81

można liczyć milkyway z plika app :D i tam ustawić odpowiednio zużycie proca graficznej

AiDec

Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 02 Luty 2011, 20:19
AiDec a jak to zrobić np dla Milky
Chodzi oto że w kompie mojej żony siedzi HD4770 ale po kilku kłótniach że
Komp muli filmy skaczą i się zacinają przestałem na nim liczyć za pomocą GPU
A da się tak zrobić np odpalić 50% obciążenia dla Milky żeby reszta się nie zacinała ?

Tak, nie ma z tym zadnego problemu.

1. Wylacz BM.
2. Wrzuc sobie optymalke (jesli jej jeszcze nie masz)    https://www.adrive.com/public/22673b3e2aa2f29df28b2100e461016002d9394327e9bf86d7ee62cea4211100.html  Wrzuc pliki do lokalizacji \projects\milkyway.cs.rpi.edu_milkyway
3. Wyedytuj plik app_info.xml

Wazne sa dwie linijki:
1. <avg_ncpus>0.05</avg_ncpus> - jaka czesc jednego rdzenia CPU w % chcesz przyznac na potrzeby przetwarzania GPU (wiecej = szybciej grafa liczy). Domyslnie jest 0.05 (czyli 5% jednego rdzenia), ja jezdze na <avg_ncpus>1</avg_ncpus>, tym samym daje jeden rdzen CPU na jedna grafe - najszybsze przetwarzanie (np. 1 WU Milky = 80 sek.). Ta opcja ma minimalny wplyw na plynnosc, ale ogromny na czas przetwarzania WU.

2. <cmdline></cmdline> - ta opcja odpowiada za warunki przetwarzania. Ma podstawowy wplyw na szybkosc przetwarzania, jak i na plynnosc dzialania wszystkich pozostalych programow korzystajacych z grafy. Przyklady:

<cmdline></cmdline> - jest jednoznaczne z <cmdline>w1.0 p2</cmdline>, jest to domyslne ustawienie.
<cmdline>p3</cmdline> - zwiekszenie priorytetu dla przetwarzania. Przetwarzanie na grafie ma wyzszy priorytet, niz np. odtwarzanie filmu.
<cmdline>p1</cmdline> - zmniejszenie priorytetu dla przetwarzania. Przetwarzanie na grafie ma nizszy priorytet, niz np. odtwarzanie filmu (zwieksza plynnosc filmow, przy jednoczesnym przetwarzaniu).
<cmdline>w0.0 p3</cmdline> - Full Power dla przetwarzania. Tak jest ustawiony moj Kosmos. Tak sa ustawione wszystkie moje kompy z grafami. Na kompach z kiepskimi grafami filmy sie troche tna.
<cmdline>w2.0 p1</cmdline> - absolutna plynnosc wszystkiego na grafie, wszystko ma wyzszy priorytet niz przetwarzanie. Grafa najpierw robi wszystko co wynika z innych polecen, a dopiero jak jeszcze cos wolnej mocy przerobowej zostanie, to liczy BOINC. Tak jest skonfigurowana app u znajomych, majacych slabsze grafy (nizsze niz 5850), dzieki temu licza Milky non-stop, a nic Im sie nie tnie.

Krzysiak: Polecam Ci ostatnia opcje, dla kompa zony. Tudziez opcje zmiany zony ;).



Mam nadzieje ze wyjasnilem  wystarczajaco.



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Krzysiak

#14
Cytat: AiDec w 03 Luty 2011, 07:49
Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 02 Luty 2011, 20:19
Krzysiak: Polecam Ci ostatnia opcje, dla kompa zony. Tudziez opcje zmiany zony ;).




Opcja zbyt kosztowna  %) więc odpada

Dzięki za wyjaśnienie

A pytanko a dla WimXP  jaka optymalizacja  była by najlepsza ?



>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

Troll81

CytatTudziez opcje zmiany zony
XD

jego choroba chyba jeszcze nie zaszła tak daleko :D

AiDec

Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 03 Luty 2011, 08:00
A pytanko a dla WimXP  jaka optymalizacja  była by najlepsza ?

Dokladnie taka sama - OS nie ma tutaj zadnego znaczenia.



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Krzysiak

#17
Chodziło mi oto że link który zapodałeś jest dla aplikacji 64 bitowy
a do WinXP przydała by mi się optymalizacja 32 bitowa


Ok już znalazłem i sobie poradziłem


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

AiDec

No fakt, przepraszam. Doprawdy zapominam ze sa jeszcze systemy 32-bitowe ;) - wstyd, ale ja juz od tak dawna nie korzystalem z 32 ze sie odzwyczailem :).



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

Tomasz R. Gwiazda

powiem ze ja tez sie od 32 odzwyczajam... ale czasem trafie na problem :)

najswiezszy z wczoraj. Win7 x64 Office 2010 x64 i program Google Calendar Sync

po prostu nie dziala, error code i odsylacz na strone google i tam jest jak byk ze w wersje Office x64 NIE DZIALA! :)


Inny przyklad tez z Office x64 to taki ze nie dziala Windows Sync (czy tam Mobile device center) i synchronizacja kontaktow/poczty z komorka na Windows Mobile - TEZ nie dziala

Najlepsze ze w obu przypadkach producenci o tym wiedza!!!

Troll81

i maja w głębokim powazaniu.....

RobaL

#21
Musze sie do tej dyskusji dolaczyc  :arrr: Tez mialem problemy z lagami w Win7, probowalem AiDec'a ustawienia i nie byla to dla mnie satysfakcja. Znalazlem nastepujace ustawienia na innym forum:

<cmdline>n1 w0.9 f40</cmdline>

Jak ruszam okna itp to idzie wrescie plynnie. Grafika pracuje nadal przy 90-97% obciazenia, WU potrzebuje jakies 4 minuty. Jednak bym chcial wiedziec co wogole ustawilem. n to rozumie ze ilosc liczonych WU na GPU. Moze mi ktos powiedziec co robi opcja w i opcja f lub p? Lub co nimi sie ustawia?


Moj sprzet: AMD 955 BE, ASUS 4850, 8GB DDR3


CPU: Intel i7-2600K // Multiplier: x43.0 // Core speed: 4,4 GHz
GPU: ASUS ENGTX570 DCII // Memory size: 1.280 MB // GPU clock: 850 MHz // Memory clock: 950 MHz // Shader clock: 1.700 MHz

Peciak

jak sobie zassiesz optymalke na milke to tam jest taki pliczek txt warto go poczytać nawet przy tłumaczeniu wujka translatora z googla wiele sie wtedy rozjasni

,,Z szanowania wzajemnego wypływa moc wielka w chwilach trudnych."

RobaL

O kurde, calkiem zapomnialem ze tam byly pliki txt jeszcze, dzieki  :shame:


CPU: Intel i7-2600K // Multiplier: x43.0 // Core speed: 4,4 GHz
GPU: ASUS ENGTX570 DCII // Memory size: 1.280 MB // GPU clock: 850 MHz // Memory clock: 950 MHz // Shader clock: 1.700 MHz

AiDec

Cytat: RobaL w 17 Luty 2011, 23:51
(...)Moze mi ktos powiedziec co robi opcja w i opcja f lub p? Lub co nimi sie ustawia?(...)


Czesc odpowiedzi juz znajduje sie w tym watku. Zaledwie kilka postow wyzej:

Cytat<cmdline>p3</cmdline> - zwiekszenie priorytetu dla przetwarzania. Przetwarzanie na grafie ma wyzszy priorytet, niz np. odtwarzanie filmu.
<cmdline>p1</cmdline> - zmniejszenie priorytetu dla przetwarzania. Przetwarzanie na grafie ma nizszy priorytet, niz np. odtwarzanie filmu (zwieksza plynnosc filmow, przy jednoczesnym przetwarzaniu).



Bo jest paru kumpli :),
Bo jest parę w życiu dobrych chwil...


Moja wizytowka i sygnaturka

RobaL

To p juz sie domyslalem, chodzilo mi bardzie o te inne opcje. Ale w pliku txt dolaczonego do optimized app juz wszystko jest opisane :book: Cheers!


CPU: Intel i7-2600K // Multiplier: x43.0 // Core speed: 4,4 GHz
GPU: ASUS ENGTX570 DCII // Memory size: 1.280 MB // GPU clock: 850 MHz // Memory clock: 950 MHz // Shader clock: 1.700 MHz

michaou

#26
a skąd pobrać te pliki (łącznie z opisem txt) to może sobie sam poradzę.
Ale poradzić sobie nie mogę ze znalezieniem optymalizacji - przejrzałem kilkanaście linków i w większości są nieaktywne labo prowadzą w las.