Kieszonkowe ładowarki z ogniwami paliwowymi pojawią się jeszcze w tym roku

Zaczęty przez Kret_polny, 11 Maj 2012, 15:14

Kret_polny

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2291051.html
i trochę więcej po angielsku na:
http://news.cnet.com/8301-11386_3-57428080-76/two-weeks-of-smartphone-charging-in-your-pocket/

Mam tylko nadzieję, że cena samej ładowarki nie będzie zaporowa. :)

Troll81


armar


Życzę sobie, by firma osiągnęła sukces i zaczęła produkcję nieco większej wersji do zasilania samochodów elektrycznych. :)

Troll81

jeśli takie pudło jest w stanie ładować akumulatorki. to jakiej wielkości musiałoby być by osiągnąć moc rzędu 30KW (tyle chyba ma silnik od seicento...)?

armar

Silnik od elektrycznego Seicento ma 30kW mocy maksymalnej, ale tyle jest używane wyłącznie przy przyspieszaniu, więc moc ogniwa paliwowego mogłaby być kilkukrotnie mniejsza by uzupełniać energię w akumulatorze.
Dla porównania silnik spalinowego Seicento ma 29 kW (899 cm³) i 40 kW (1108 cm³).

Troll81

chodzi mi o wielkość ogniwa. Czy aby nie zajęłoby baku wraz z bagażnikiem i tylną kanapą.....

po co jakies akumulatory. Prąd bezpośrednio z ogniwa ładować do silników...

armar

Cytat: Troll81 w 12 Maj 2012, 23:54
chodzi mi o wielkość ogniwa. Czy aby nie zajęłoby baku wraz z bagażnikiem i tylną kanapą.....
Chyba takie ogniwo wymontowane z autobusu. :)

Cytat: Troll81 w 12 Maj 2012, 23:54po co jakies akumulatory. Prąd bezpośrednio z ogniwa ładować do silników...
Potrzebowałbyś ogniwo paliwowe o mocy takiej, jaką moc maksymalną chciałbyś przekazać do silnika, co by powodowało, że woziłbyś olbrzymie i ciężkie ogniwo paliwowe, które przez zdecydowaną większość czasu pracowałoby na ćwierć gwizdka.

Szopler

Tymczasem wozisz ciężkie akumulatory o pojemności i wydajności takiej żeby zapewnić moc na starcie (potem pracują na ćwierć gwizdka) i tracisz na każdym kroku (sprawność przetwarzania energii na drodze elektrownia - akumulatory - silnik).

armar

Cytat: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53
Tymczasem wozisz ciężkie akumulatory
Ciężkie akumulatory są w samochodach w których nie ma ogniwa paliwowego.
Samochody posiadające ogniwo paliwowe o mocy zapewniającej pobieraną moc średnią mogą być wielokrotnie lżejsze.

Cytat: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53o pojemności i wydajności takiej żeby zapewnić moc na starcie
konkretnie by zapewnić różnicę mocy pomiędzy mocą dostarczaną do silnika, a mocą dostarczaną przez ogniwo paliwowe.

Cytat: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53(potem pracują na ćwierć gwizdka)
Potem akumulatory pracują wyłącznie przy gwałtownym przyspieszaniu, lub jeździe pod górkę.

Cytat: Szopler w 13 Maj 2012, 01:53i tracisz na każdym kroku (sprawność przetwarzania energii na drodze elektrownia - akumulatory - silnik).
No właśnie później nie tracę na przetwarzaniu energii przez akumulator. :)