Akcelerometry do projektu Quake Catcher Network

Zaczęty przez Svistak, 27 Listopad 2013, 20:15

Svistak


Niewiele jest na świecie miejsc ciszy i spokoju

www.pripyat.com

Troll81


kriu

Mam pytanie co do akcelerometru wbudowanego w laptopy. Na ile jest on dokładny? Ten w moim ThinkPad T60 jest 2D czyli podaje wyniki tylko w dwóch osiach poziomych X, Y. No i jaka jest jego precyzja? Pomijam oczywiście różnego rodzaju przesuwanie laptopa itp. Czy te dedykowane na USB są bardziej dokładne?
Poza tym na Allegro (wpisując w "szukaj" słowo akcelerometr) pojawiaj się dużo wyników. Same scalaki pomijam, ale jest wiele modułów np. pod Arduino w cenie od 15zł do 35zł. Czy tego typu moduły można jakoś zaadaptować do projektu - cena jest atrakcyjna. Przeważnie współpracują z mikrokontrolerami AVR, PIC, ARM oraz modułami Arduino i mają Interfejsy I2C (TWI), SPI. Nie znam się na elektronice a te dane przepisałem z aukcji.
Interesuje mnie w miarę dokładny akcelerometr 3D stacjonarny tzn. taki, który mogę podłączyć np. to komputera typu terminal działającego 24h/7d.
http://kriu.cba.pl/LT1/pomiary.htm

Troll81

Jak napiszesz sterownik to na pewno się da :D ogólnie problemem projektu QCN jest brak współpracy z firmami które produkują akcelerometry....

pawzdy

Cytat: Troll81 w 01 Grudzień 2013, 10:45
Jak napiszesz sterownik to na pewno się da :D ogólnie problemem projektu QCN jest brak współpracy z firmami które produkują akcelerometry....
Niech zgadnę, twórcy projekty czujki udostępniają?
PC1: Zezłomowany
PC2: GIGABYTE H77M-D3H, IB i5-3330S, GTX760
PC3: HP, SB i5-2500

Troll81