Aktualności:

W MEDIA znajdziesz grafiki, banery i avatary

Menu główne

Dyskusja o współpracy BOINC@Poland i GPU Force

Zaczęty przez X X X, 17 Luty 2010, 11:00

Niekumaty Burak

Cytat: [GPU Force] Robert 7NBI w 10 Maj 2010, 10:57
Zatem żadna współpraca nie jest potrzebna i wątek można zamknąć.  ;D
Historycznie jest to uzasadnione. W ponad 1000-letniej historii Polski Pomorze Zachodnie było regionem o bodajże największej niezależności od Korony. Nawet za komuny wyróżnialiśmy się, po Szczecinie jeździło najwięcej Mercedesów (dane statystyczne).
Może mniej ekscytujmy się pozycja naszego zespołu, a więcej pozycją Polski. Poza B@P jest wielu poważnych graczy, razem walczmy o pozycję Polski. I tutaj jest pole do współpracy.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Troll81

Jak już wspomniałem za rok - dwa wyszscy będą miali garfy zdolne liczyć :D i wtedy znów  będą się liczyć zespoły najliczniejsze, Jak każdy będzie urabiał kilkadziesiąt k punktów dziennie to już nie będzie takuch różnic. Przeciez tak samo było jak weszły wielordzeniowce. Część ludzi miała RAC na poziomie kilkuset punktów i nagle snaleźli się kolesie robiący kilka tysiecy. Mineły 4 lata od wprowadzenia nowej technologii i już nie ma tak wielkiej różnicy. Tak samo będzie z grafami.

Gargul

Cytat: Piotr R. (Peciak) w 10 Maj 2010, 11:25
Za dwa lata może być taka rozmowa:
gość 1 - liczę obliczenia rozproszone dla nauki na CPU
gość 2 -  %)

Jesteśmy już świadkiem takiej sytuacji od paru miesięcy. :-[

[B@P] MSW

Cytat: Gargul w 10 Maj 2010, 12:51
Cytat: Piotr R. (Peciak) w 10 Maj 2010, 11:25
Za dwa lata może być taka rozmowa:
gość 1 - liczę obliczenia rozproszone dla nauki na CPU
gość 2 -  %)

Jesteśmy już świadkiem takiej sytuacji od paru miesięcy. :-[

Mylisz się gdyż z popularyzacją GPU wszystkie projekty będą na tym liczyć olewając słaby CPU.

Troll81

A mi tam bardziej imponuje 10kk w WCG niż 10kk w Milce :D

lolek

Chłopakom chodzi o to że więkrzość projektów będzie używała GPU i wedy te 10kk w WCG znacznie szybciej zrobisz na ATI czy NV niż na AMD i Intelu

Troll81

ale obliczenia na gpu są już obecne od dwóch lat a tłumu nie widać....

lolek

Cytat: sesef w 10 Maj 2010, 11:04

Nie do końca. Patrząc na ścieżkę jaką posuwają się GPU i CPU oraz tempo pojawiania się aplikacji pod GPU w projektach to właśnie te zespoły będą miały decydujący udział w BOINC. W 2011 AMD wprowadzi architekturę integrującą CPU i GPU (znaną jako APU) i wtedy większość projektów, które teraz są only CPU dostanie kopa od takich zespołów jak PBT czy Sica.

sesef

Cytat: Troll81 w 10 Maj 2010, 15:32
ale obliczenia na gpu są już obecne od dwóch lat a tłumu nie widać....

GPU to dość delikatny temat ponieważ trzeba pod to pisać specjalizowane programy w specjalnych językach do tego w całkowicie innym typie niż typowy program na CPU (kilka różnych rodzajów pamięci, różne jednostki itp) problem głownie polega na kosztach jakie trzeba włożyć w napisanie 2 aplikacji na CUDA i ATI Stream prawda jest taka, że na takie koszty mogą sobie pozwolić największe projekty, teraz pojawia pytanie czy im się chce. Pojawienie się APU wiele zmieni albo i nic w zależności od tego jaki kod będzie łykać rdzeń graficzny (czy trzeba będzie nadal pisać w assemblerowym Streamie czy może wystarczy x86 które zostanie przetłumaczone z x86 na Stream przez CPU) umożliwiając 'wywołanie' x86 nawet na niewielkim GPU (wystarczy 500 GFlops w FP co przy dzisiejszych kartach nie powinno stanowić problemu z połączeniem takiego GPU z CPU) wtedy 10kk w WCG będzie tak samo imponujące jak 10kk w Milce

Gargul

W swoim poście, odnosiłem się do innej sytuacji. Jest grupa osób, która twierdzi, że opłaca się liczyć tylko na GPU. CPU to nie opłacalny przeżytek. Dalej wyjaśniać nie będę.

Troll81

Jak na razie to gpu w WCG mogą se gwizdać.....

Pantarhei

A w sumie jak to jest? Gdzieś czytałem, że GPU tak super wydajne w niektórych projektach, w innych nie mogły by, jak na razie, znaleźć zastosowania gdyż nadają się tylko do obliczeń stałoprzecinkowych. Coś pokręciłem? Hybryda GPU i CPU pewnie załatwiła by ten problem.
W związku z powyższym, wnoszę o przyznanie mi renty inwalidzkiej drugiej grupy.

apohawk

GPU operacje zmiennoprzecinkowe mieli jak najbardziej. Barierą dla aplikacji na GPU jest uwspółbieżnienie algorytmu. Zamiast 1 wątku na 1 CPU, trzeba by mieć kilkaset wątków na 1 GPU. Na przykład w Rosecie pisali, że nie mogą zrobić aplikacji na GPU, bo właśnie każdy wątek na GPU potrzebowałby mniej więcej tyle pamięci, co aplikacja na CPU, po prostu za dużo. Czy jakoś tak.
Też mogłem coś pokręcić ;)
No good deed goes unpunished.